Baby vil ikke bruge sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

frk andreasen

cici skriver:

Hej piger,
Lige et spørgsmål måske mest til jer med børn, som ikke har brugt sut.
Min søn August er 11 uger på mandag. Han bliver ammet, og han trives. August har på intet tidspunkt villet tage sutten, trods jeg ihærdigt har prøvet. Vi har købt diverse sutter, natursutter, silikone sutter mm. Jeg har virkelig forsøgt, men han virker på ingen måde interesseret og kan virkelig ikke finde ud af at bruge den. Han bliver ked af det, når vi forsøger.
Spørgsmålet er, hvornår stoppede I med at tilbyde sutten? Vænnede jeg tl ideen om at have et barn, der bare ikke bruger sut.. Har det haft nogle konsekvenser i forbindelse med institution/pasning senere?

Jeg synes bare, at det er ved at være synd, at blive ved med at prøve. August trives og falder selv i søvn, men han ligger nok mere ved brystet end børn med sut. Jeg er bare i tvivl om jeg skal fortsætte 'kampen' med sutten?

Mette

min venindes pige er snart 6 mdr hun har aldrig ville bruge sut så hun stoppede med at tilbyde hende den,i nogle mdr men så i sidste uge vil hun lige pludselig have den.. min veninde tænkte at hun ville prøve igen en sidste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

gokkelok

Min datter ville heller ikke tage sutten. Jeg har på intet tidspunkt "øvet" det med hende, fordi hun virkelig blev ked af det når hun fik den eller hun lignede en der skulle til at kaste op. 

Da hun var ca. 4,5 mdr. begyndte hun at sove dårligt om dagen, suttede på sine fingre og ville bare hele tiden spise, så jeg prøvede igen at give hende sutten uden held. Efter 14 dage ville jeg lige prøve en anden sut og den sad fast!! Så begyndte hun at sove, og blev faktisk bare mere glad. Tror simpelthen hun har haft brug for den. 

Min familie var også efter mig fordi hun ikke brugte sut og skulle hele tiden kommentere når hun suttede på hendes fingre. Som om at det bare var forfærdeligt og jeg nu ville have problemer med at vænne hende af med det. Men hun var altså kun 4 mdr!

Min sundhedsplejerske siger, at når de sutter fingre ved 7-8 mdr. alderen, så er det ikke for at udforske fingrene men fordi de har et suttebehov, og det er der man skal passe på, hvis man ikke vil have dem til at blive afhængig af tommeltotten. 

Anmeld

2. maj 2013

mulle85

min bette dreng på et halvt år gider heller ikke sutten, han bliver og ammet og som min sp siger er der nogle ammebørn der bare ikke vil, jeg prøvede også ihærligt, men har nu opgivet da han spytter den ud igen efter få sek, og når han sagtens kan sove osv uden er der jo ingen grund til og fortsætte!

Anmeld

2. maj 2013

Stjerneskud

Da jeg fik min søn for 10 år siden, sagde sp til mig at jeg skulle prøve at holde den i munden på ham så kan kunne lære det. Det virkede også. Han smed den igen da han var halvandet. Jeg tvivler på at jeg ville gøre det samme i dag.

Jeg tænker som mange andre, at såslipper du da for afvænningen. Begynder han at sutte påfingrene så prøv at bytte dem ud med en klud eller en sut.

Sutte på tommelfingeren kan godt blive et stort problem senere hen, da dt jo lige som sutte kan give et overbid, og den kan være svær at stoppe med igen...

Anmeld

8. maj 2013

Aura@

cici skriver:

Hej piger,
Min søn August er 11 uger på mandag. Han bliver ammet, og han trives. August har på intet tidspunkt villet tage sutten, trods jeg ihærdigt har prøvet. Vi har købt diverse sutter, natursutter, silikone sutter mm. Jeg har virkelig forsøgt, men han virker på ingen måde interesseret og kan virkelig ikke finde ud af at bruge den. Han bliver ked af det, når vi forsøger.
Spørgsmålet er, hvornår stoppede I med at tilbyde sutten? Vænnede jeg tl ideen om at have et barn, der bare ikke bruger sut.. Har det haft nogle konsekvenser i forbindelse med institution/pasning senere?

Jeg synes bare, at det er ved at være synd, at blive ved med at prøve. August trives og falder selv i søvn, men han ligger nok mere ved brystet end børn med sut. Jeg er bare i tvivl om jeg skal fortsætte 'kampen' med sutten?

Mette

HHeksavalent har en datter på 6 mdr såsom aldrig har lært at bruge sut, hvilket vi virkelig gerne ville have at hun gjorde. På trods af 15 forskellige slags sutter, rigtig mange forsøg og flere opkastningers er vi gået væk fra tanken om at hun skulle fordi vi ønskede det. Ja hun endte hver gang med brækkede og skar ansigter og kastede op. Så nu er de lagt væk. Vi har en del problemer med putning til nat, men det har nogen hvis barn bruger sut også, så det er nok ikke det der gør forskellen for alle.

her gik man og troede at sutten var en del af pakken...udover det vil huHerlev ikke tage flaske herhjemme...

så hvis putningen går uden sut ville jeg være lykkelig.

et plus er at der ikke skal afvænning til

øm

Anmeld

8. maj 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
cici skriver:

Hej piger,

Mette

Min søn brugte aldrig sut... Hans dagplejemor ville have vi skulle give ham sut, men jeg mindede hende om at han allerede var 11 måneder og aldrig havde brugt den så det ville jeg ikke begynde på og så var det det...

Anmeld

8. maj 2013

L&V

cici skriver:

Hej piger,

Mette

Har du prøvet de sutter fra Nuby der hedder NT narresut soft flex? De sku være rigtig gode.. De giver efter lige som når de sutter på brystet osv. Dem har vi tænkt os at købe til lillebror.. Tror Laura var godt 3 måneder før hun ville overveje sutten. Det er jo absolut ikke et must at de bruger sut men nøj hvor kan den rede mange situationer

Anmeld

8. maj 2013

Kidztown

Min datter er 15 mdr og har ALDRIG brugt sut. Hun gider ikke engang bruge den nu hvor jeg næsten ikke ammer hende mere.

Der er bare nogen bærn som kun vil have den ægte vare.

Og det må man bare acceptere.

Anmeld

8. maj 2013

M (:

cici skriver:

Hej piger,

Mette

Min lillebror har aldrig brugt sut. Han fik en ekstra ammetår efter behov, og derudover har han stortrivedes. Han har aldrig givet udtryk for at mangle den tryghed/trøst sutten kan give. Han er nummer 4 af 5 børn, og alle vi andre har brugt sut. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.