Min datter ville heller ikke tage sutten. Jeg har på intet tidspunkt "øvet" det med hende, fordi hun virkelig blev ked af det når hun fik den eller hun lignede en der skulle til at kaste op.
Da hun var ca. 4,5 mdr. begyndte hun at sove dårligt om dagen, suttede på sine fingre og ville bare hele tiden spise, så jeg prøvede igen at give hende sutten uden held. Efter 14 dage ville jeg lige prøve en anden sut og den sad fast!! Så begyndte hun at sove, og blev faktisk bare mere glad. Tror simpelthen hun har haft brug for den.
Min familie var også efter mig fordi hun ikke brugte sut og skulle hele tiden kommentere når hun suttede på hendes fingre. Som om at det bare var forfærdeligt og jeg nu ville have problemer med at vænne hende af med det. Men hun var altså kun 4 mdr!
Min sundhedsplejerske siger, at når de sutter fingre ved 7-8 mdr. alderen, så er det ikke for at udforske fingrene men fordi de har et suttebehov, og det er der man skal passe på, hvis man ikke vil have dem til at blive afhængig af tommeltotten.
Anmeld