Baby vil ikke bruge sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.331 visninger
38 svar
7 synes godt om
30. april 2013

cici

Hej piger,
Lige et spørgsmål måske mest til jer med børn, som ikke har brugt sut.
Min søn August er 11 uger på mandag. Han bliver ammet, og han trives. August har på intet tidspunkt villet tage sutten, trods jeg ihærdigt har prøvet. Vi har købt diverse sutter, natursutter, silikone sutter mm. Jeg har virkelig forsøgt, men han virker på ingen måde interesseret og kan virkelig ikke finde ud af at bruge den. Han bliver ked af det, når vi forsøger.
Spørgsmålet er, hvornår stoppede I med at tilbyde sutten? Vænnede jeg tl ideen om at have et barn, der bare ikke bruger sut.. Har det haft nogle konsekvenser i forbindelse med institution/pasning senere?

Jeg synes bare, at det er ved at være synd, at blive ved med at prøve. August trives og falder selv i søvn, men han ligger nok mere ved brystet end børn med sut. Jeg er bare i tvivl om jeg skal fortsætte 'kampen' med sutten?

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

khaleesi

cici skriver:

Hej piger,
Min søn August er 11 uger på mandag. Han bliver ammet, og han trives. August har på intet tidspunkt villet tage sutten, trods jeg ihærdigt har prøvet. Vi har købt diverse sutter, natursutter, silikone sutter mm. Jeg har virkelig forsøgt, men han virker på ingen måde interesseret og kan virkelig ikke finde ud af at bruge den. Han bliver ked af det, når vi forsøger.
Spørgsmålet er, hvornår stoppede I med at tilbyde sutten? Vænnede jeg tl ideen om at have et barn, der bare ikke bruger sut.. Har det haft nogle konsekvenser i forbindelse med institution/pasning senere?

Jeg synes bare, at det er ved at være synd, at blive ved med at prøve. August trives og falder selv i søvn, men han ligger nok mere ved brystet end børn med sut. Jeg er bare i tvivl om jeg skal fortsætte 'kampen' med sutten?

Mette

Jeg har en veninde hvis dreng først begyndte at bruge sut efter han begyndte i Vuggestue  

Synes ikke du skal fortsætte med at forsøge, det er bare super skønt at du har en søn der ikke er afhængig af sutten 

Anmeld

30. april 2013

cici

khaleesi skriver:

Jeg har en veninde hvis dreng først begyndte at bruge sut efter han begyndte i Vuggestue  

Synes ikke du skal fortsætte med at forsøge, det er bare super skønt at du har en søn der ikke er afhængig af sutten 

Ja det kan godt være. Det er mit første barn, og når folk hører, at August ikke tager sut.. Synes jeg, at de ser helt skræmte ud, selvfølgelig fordi at de mener, at der er/bliver et problem med et barn uden sut.

Men jeg tror, at du har ret, måske skal jeg bare se det som noget positivt

Anmeld

30. april 2013

Nemesis

her lærte hun det aldrig :-D Prøvede og prøvede men hun nærmest kastede op når hun fik den i munden.

Så hun har derfor aldrig brugt sut. hun var ca 6 uger da vi droppede det og forsøgte så med jævne mellemrum at tilbyde hende sutten uden held.

Anmeld

30. april 2013

stm2812

cici skriver:

Hej piger,

Mette

Ronja blev også ammet og hun ville simpelthen heller ikke have sutten trods ihærdige forsøg med at vænne hende til den. Men da jeg stoppede med at amme da hun var ca 10 mdr ville hun gerne tage sutten.

jeg tror måske det er fordi de er vant til 'den æge vare'. En brystvorte er vel noget mere behagelig at gumle på end en sut. Men ved det ikke

Anmeld

30. april 2013

DitteFisk

Samme situation med min søn da han var lille. Vi prøvede allemulige sutter i minimum et halvt år før jeg gav op.

Nu er han 5½ og stadig afhængig af sin tommeltot, som jo desværre er nærmest umulig af vænne ham af med.. Så hos os har det haft konsekvenser. 

Jeg tror ikke han fik stillet sit store suttebehov som helt lille, trods dét at han slet ikke ville have den og at jeg ammede ham meget... for nu sutter han stadig i alting. Det var også svært at få ham til at sove.. det blev dog bedre med tiden. Han fandt nemtlig sin egen løsning -han nusser med vaskemærker! Elsker satin og nusser stadig med det og sutter tommel... its a nightmare

Håber du kan få din søn til at tage sut.. og hvis ikke, så håber jeg ikke han gør som min

Anmeld

30. april 2013

cici

DitteFisk skriver:

Samme situation med min søn da han var lille. Vi prøvede allemulige sutter i minimum et halvt år før jeg gav op.

Nu er han 5½ og stadig afhængig af sin tommeltot, som jo desværre er nærmest umulig af vænne ham af med.. Så hos os har det haft konsekvenser. 

Jeg tror ikke han fik stillet sit store suttebehov som helt lille, trods dét at han slet ikke ville have den og at jeg ammede ham meget... for nu sutter han stadig i alting. Det var også svært at få ham til at sove.. det blev dog bedre med tiden. Han fandt nemtlig sin egen løsning -han nusser med vaskemærker! Elsker satin og nusser stadig med det og sutter tommel... its a nightmare

Håber du kan få din søn til at tage sut.. og hvis ikke, så håber jeg ikke han gør som min

Det er netop det, som er min store frygt! En sut kan man fjerne, tommeltotten er meget svær at vænne sig af med!

Anmeld

30. april 2013

cici

stm2812 skriver:

Ronja blev også ammet og hun ville simpelthen heller ikke have sutten trods ihærdige forsøg med at vænne hende til den. Men da jeg stoppede med at amme da hun var ca 10 mdr ville hun gerne tage sutten.

jeg tror måske det er fordi de er vant til 'den æge vare'. En brystvorte er vel noget mere behagelig at gumle på end en sut. Men ved det ikke

Ja det kan være, at der stadigvæk er håb for sutten. Jeg tror, at du har ret.. Brystet er mere 'behageligt'.
Han bliver altid så skuffet, når sutten kommer ind i munden, fordi der kommer jo ikke noget ud

Anmeld

30. april 2013

sne190810

Til TS, min datter var præcis som du beskriver din søn. Hun begyndte dog også lige pludselig at bruge sut fra hun var halvandet år gammel.

Hun har aldrig ville tage sutteflasker.

EDIT: det var ikke meningen at citere

Anmeld

30. april 2013

cici

DitteFisk skriver:

Hvornår begyndte din søn, at sutte på tommeltot? Jeg synes nemlig, at August tager sine fingre ind i munden allerede, men sundhedsplejersken sagde, det er pga. At han har opdaget sine fingre nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.