Baby vil ikke bruge sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2013

Kløver

Vi prøvede indimellem bare at tilbyde den til vires datter, uden tvang og gad hun ikke var det fint, og opgav nok lidt ved 8 mdr, vi prøvede mere en tilvænning i starten, med mange forskellige. Pludselig som 1 årog har hun taget sutten af sig selv(storebrors) og bruger den sporadisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Nemesis

cici skriver:

Brugte hun andet som erstatning for sutten.. Sutteklud, tommeltot mm?

hun havde en putteklud og en puttebamse men ikke noget vi slæbte med. Puttekluden var hun faktisk mest glad for indtil hun blev ca 2 år så blev hun bevidst om bamsen og i dag er det puttedukken.

I vuggestuen fik hun endten en dukke eller en bamse hvis hun ville.

Anmeld

1. maj 2013

Muffinmus

Der gik længe med min datter, hun var vel 6 mdr, men svær at trøste da hun blev større, så vi fortsatte med sutten og de blev rigtigt gode venner.
Sara var også længe om det, en hun er SÅ glad for den nu, bruger den dog kun når hun er meget træt eller skal sove, ikke i løbet af dagen.
Du skal gøre som du føler for. Kan du mærke dit barn bliver sværere at trøste UDEN at skulle spise sig til trøst, så prøv med sutten igen.
Og ellers så har i bare fået et barn der ikke vil bruge sut.

Anmeld

1. maj 2013

stm2812

cici skriver:

Ja det kan være, at der stadigvæk er håb for sutten. Jeg tror, at du har ret.. Brystet er mere 'behageligt'.
Han bliver altid så skuffet, når sutten kommer ind i munden, fordi der kommer jo ikke noget ud

Ja så kan godt være det er sådan noget. Ronja har i hvert fald ikke ville have sutten på noget tidspunkt imens hun blev ammet. Og nu er den god at have når hun netop er pylret eller skal sove. 

det er også snyd når han så ligger der og forventer at nu kommer der noget godt mælk og så er det i stedet bare sådan en gummiting han skal sutte på

Anmeld

1. maj 2013

DitteFisk

cici skriver:

Det er netop det, som er min store frygt! En sut kan man fjerne, tommeltotten er meget svær at vænne sig af med!

MEGET svært. Vi har prøvet alverdens ting men har givet op.. er nået dertil hvor jeg tænker, han stopper nok når han starter i skole og begynde at synes det er pinligt... håber jeg.

Så jeg synes bestemt en sut er bonus! Men det er jo ikke sikkert din dreng ender med at finde tommelen.. risikoen er der dog

Anmeld

1. maj 2013

DitteFisk

cici skriver:

Hvornår begyndte din søn, at sutte på tommeltot? Jeg synes nemlig, at August tager sine fingre ind i munden allerede, men sundhedsplejersken sagde, det er pga. At han har opdaget sine fingre nu..

Han var omkring et år før han begyndte med tommeltotten.. men suttede også hænder inden. De har jo et ret stort suttebehov de små, og noget skal de jo sutte på. Hvis jeg var dig ville jeg måske tage en pause med at prøve sutter, men have dem i hjemmet og så give ham dem med nogle ugers mellemrum. På et tidspunkt vender det måske, og så vil han tage den. Hvis jeg ser tilbage så havde jeg også gerne forsøgt i over det første år, hvis jeg kunne gøre det om igen og virkelig forsøge.. så vi slap for tommel-sutteriet

Anmeld

1. maj 2013

B&J

vores dreng vil heller ikke bruge sut, han spyttede den ud hver gang vi gav ham den, og han manglede den ikke før han blev lidt over 1år så tog han skisme snippen af dynebetrækket og ja så  købte vi et hav med bamse og kylling for det var kun det han ville have som en bestemt sut... også vasker vi dem og skifter dem,

men det du kan gøre er at give dit barn en blød stofskud også give ham den i hånden det er også trykhed, det er også mange børn der bruger sådan en nulleklud

Anmeld

1. maj 2013

raca

mine har ikke brugt sut..

den første ville ikke.

den anden hvade ikke et ret stort suttebehov så vi fravalgte det.

det har aldrig været et problem..

det størte problem har været folks fordomme om at de så ikke kunne trøste.. men der er mange andre måder at trøste på end og stoppe en prop i munden på ungen.. så det gik helt fint. den ene knytttede sig til et sovedyr,den andener fløjtende ligeglad.

Anmeld

1. maj 2013

NinaNymannMadsen

ingen af mine piger bruger sut og har aldrig gjort det.
den store har haft en sut i munden 1 gang da hun var lille og den røg lige så hurtig ud igen og vi prøvede også forskellige former for sutter.

og den bette hun vil heller ikke hun bruger sin pegefinger istedet for selvom jeg ikke er vild med det.

det har ikke noget at sige, hvertfald ikke i vores dagpleje.

Anmeld

1. maj 2013

cici

Tusind tak for alle jeres svar piger.. De har virkelig hjulpet! Dejligt at høre, at det faktisk kan lade sig gøre med et barn uden sut
Jeg holder en pause med suttetræningen, men vil tage den frem med jævne mellemrum specielt hvis jeg kan se, at det med at sutte på hænderne/fingrene, bliver ved for jeg vil virkelig undgå tommelfingeren.

August har en puttepude, som han sover med. Han bruger den ikke nu, det er han nok for lille til, den ligger der bare. Men jeg håber lidt, at den senere vil blive brugt som trøst, hvis August ikke kommer til at tage sutten.

Lige nu er trøst og pustningen ihvertfald ikke noget problem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.