Baby vil ikke bruge sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

cici

sne190810 skriver:

Til TS, min datter var præcis som du beskriver din søn. Hun begyndte dog også lige pludselig at bruge sut fra hun var halvandet år gammel.

Hun har aldrig ville tage sutteflasker.

EDIT: det var ikke meningen at citere

Sjovt at hun i den alder tilvalgte sutten..
Hun har alligevel haft suttebehovet
Jeg tror bare, at jeg må tage det som det kommer, og engang imellem forsøge at tilbyde ham sutten.. Det kan jo være, at behovet kommer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

cici

Nemesis skriver:

her lærte hun det aldrig :-D Prøvede og prøvede men hun nærmest kastede op når hun fik den i munden.

Så hun har derfor aldrig brugt sut. hun var ca 6 uger da vi droppede det og forsøgte så med jævne mellemrum at tilbyde hende sutten uden held.

Brugte hun andet som erstatning for sutten.. Sutteklud, tommeltot mm?

Anmeld

30. april 2013

MissMaria

cici skriver:

Hej piger,
Lige et spørgsmål måske mest til jer med børn, som ikke har brugt sut.
Min søn August er 11 uger på mandag. Han bliver ammet, og han trives. August har på intet tidspunkt villet tage sutten, trods jeg ihærdigt har prøvet. Vi har købt diverse sutter, natursutter, silikone sutter mm. Jeg har virkelig forsøgt, men han virker på ingen måde interesseret og kan virkelig ikke finde ud af at bruge den. Han bliver ked af det, når vi forsøger.
Spørgsmålet er, hvornår stoppede I med at tilbyde sutten? Vænnede jeg tl ideen om at have et barn, der bare ikke bruger sut.. Har det haft nogle konsekvenser i forbindelse med institution/pasning senere?

Jeg synes bare, at det er ved at være synd, at blive ved med at prøve. August trives og falder selv i søvn, men han ligger nok mere ved brystet end børn med sut. Jeg er bare i tvivl om jeg skal fortsætte 'kampen' med sutten?

Mette

Min søn er nu næsten 2 år og har aldrig ville bruge sut - vi forsøgte mange forskellige mærker, men ingen passede den unge mand ;0)
Men det har aldrig givet anledning til problemer, hverken når han er ked det eller han skulle starte i DP.
En gang i mellem tager han sutten i munden nu hvis han finder en, men for ham er det legetøj og ikke andet..
Tror ikke du har grund til at være nervøs over dit barn ikke vil tage sutten.. Så får du heller ikke problemet om 2-3 år når de skal vendes fra den igen ;0)

Anmeld

30. april 2013

pastry26

cici skriver:

Hej piger,
Min søn August er 11 uger på mandag. Han bliver ammet, og han trives. August har på intet tidspunkt villet tage sutten, trods jeg ihærdigt har prøvet. Vi har købt diverse sutter, natursutter, silikone sutter mm. Jeg har virkelig forsøgt, men han virker på ingen måde interesseret og kan virkelig ikke finde ud af at bruge den. Han bliver ked af det, når vi forsøger.
Spørgsmålet er, hvornår stoppede I med at tilbyde sutten? Vænnede jeg tl ideen om at have et barn, der bare ikke bruger sut.. Har det haft nogle konsekvenser i forbindelse med institution/pasning senere?

Jeg synes bare, at det er ved at være synd, at blive ved med at prøve. August trives og falder selv i søvn, men han ligger nok mere ved brystet end børn med sut. Jeg er bare i tvivl om jeg skal fortsætte 'kampen' med sutten?

Mette

Har du prøvet med en der er stor nok? Vores dreng ville heller ikke det første stykke tid, vi havde købt en sut til nyfødt. Da han fik en lidt størrer sut, så ville han gerne. Bruger den gratis sut fra MAM der ligger i gratis pakken fra Rema.. 

Anmeld

30. april 2013

LilleChelle

Her begyndte han først at bruge sut som 5 måneders. Indtil da blev han hysterisk hvis vi puttede den i munden. 

Jeg havde også overvejelserne om ikke at lære ham det, men det positive opvejede ligesom det negative. Og han lærte at bruge den når han skulle sove. Og lige då stille kunne den bruges i løbet af dagen også. 

Her bruger vi mam 0-6 måneder.  

Anmeld

30. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er alberte 10 mdr lige om snart, og hun vil bare overhovedet ik ha en sut. Vi har vist prøvet med de første 5 slags, og nu har vi valgt at smide dem ud. 

Det er aldrig et problem at trøste hende, og har endnu ik oplevet at hun sutter på andet. De første ca 3 mdr ku hun kun falde i søvn ved brystet, men sådan er det ik længer. 

Vi har også fået mange undrende blikke og spørgsmål, omkring hvorfor hun dog ik må få en sut, men vælger bare at sige, at self måtte hun godt få sut hvis hun ellers gad. Nu syntes jeg bare det er dejligt at hun ik bruger sut. Hun vil overhovedet heller ik tage en flaske, hvilket da ellers ku være fint ind i mellem, hvis hun sku passes. Vh stine

Anmeld

30. april 2013

Annette A

Hej

Det er bare ikke alle børn der vil sutten. Kender flere som har børn der aldrig har villet have sutten. Min pige på snart 5 mdr har heller ikke været interesseret i sutten. Da begge mine første børn har taget sutten var jeg også lidt forvirret over at hun ikke ville. Hun spyttede den ud og viste kvælingsfornemmelser når jeg gav hende den. Så vi har opgivet og nu er jeg faktisk glad for det.

Min første søn smed sutten igen da han var 6 mdr men min anden dreng på halvandet år er meget glad for sin sut og det er både godt og skidt må jeg indrømme. Så jeg værdsætter faktisk at jeg ikke skal have kampen med hende og sutten. Min SP vil have jeg lærer hende at bruge sut fordi hun mener det vil være nemmere for mig, men jeg tænker bare det der er nemmere nu, bliver bare sværere i den anden ende.

Så lad din søn om han vil sutten tænker jeg. Alle min mors 4 børn har ikke villet bruge sut og hun synes ikke det har vanskeliggjort noget at de ikke gjorde det. Så jeg satser også på at det er det rette valg her. Synes i hvert fald det er fint man har givet barnet muligheden, som du også har.

Anmeld

1. maj 2013

Diana2013

cici skriver:

Hej piger,

Mette

Kan ikke se der nogen grund til at blive ved, så slipper du også for bøvlet med at vende det fra igen, jeg fik overbid af for længe brug af sut... Hvorfor skal man egentlig give det sut ? Synes det lyder lidt sådan på nogle svar ?

Anmeld

1. maj 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Det er netop det, som er min store frygt! En sut kan man fjerne, tommeltotten er meget svær at vænne sig af med!

Jeg har en dreng der ikke bruger hverken sut eller flaske. Vi valgte at stoppe med at prøve, da han var nogle måneder. Han gad ikke, og det respekterede vi.

Mht. tommel. Vores dreng viser ingen tegn til, at det bliver noget han vil begynde og bruge. Og som min mor sagde, da jeg luftede "tommel bekymringen" for hende, hvor tit har man så lige mødt en voksen der sutter tommel? Så det skal nok gå! 

I øvrigt har jeg flere gange stødt på folk, der har børn som er startet på sutten senere. Vi har et par enkelte gange, senere hen, givet vores søn en sut for at se om det skulle være det samme her - af nysgerrighed. Men han leger bare med den  

Må indrømme jeg er glad for, at han ikke bruger sut da vi ikke skal tænke på, om vi nu har nok med på længere ture, og om vi huske at tage den med når vi skal noget.Dejligt befriende, selv om han har et relativt højt suttebehov.

Jeg ammer stadig lidt (han er knap 16 mdr.)men han bruger det mest som hygge, og ikke mad, og det er intet problem synes jeg. Mht. pasning, der må du nok finde andre alternativer til tryghed når han er afsted. Måske kan amme-reducering hjælpe, så han evt. stadig får lidt hygge ved brystet om morgenen eller eftermiddag/aftenen, og en sutteklud/bamse etc. er en god erstatning. Synes du skal tage det hen ad vejen, og se hvordan og hvorledes. Er sikker på at i finder en løsning i trives med. 

Held og lykke med det hele! 

Anmeld

1. maj 2013

Fenja09

cici skriver:

Hej piger,

Mette

Min datter var over 3 måneder før hun gad tage sutten, men jeg synes da at hvis din dreng ikke vil have den så skal du bare nyde at du ikke får besværet senere med at skulle fravænne ham. Det kan også være at han gerne vil når han bliver lidt ældre og bliver det for træls at han bruger dit bryst som sut, så ville jeg nok forsøge igen på et tidspunkt.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.