Rådighedsbeløb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2013

Fenja09

Carina:-) skriver:

Eller meget gæld...som jeg tror mere er grunden end lav løn/indkomst -

Bare se luksusfælden ...

Ja, men det kræver jo at folk betaler af på gælden. Synes mange af dem i luksusfælden sidder ekstra hårdt i det fordi de ikke får betalt af på den gæld de har fået.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2013

Mum33

FruStolpe skriver:

Jeg undres ofte når der bliver talt økonomi herinde.

Kan det virkeligt være rigtigt at så mange lever for så lidt som 3-4000 pr måned som familie på 3-4 stykker?

Misforstå mig ikke, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan leve for så lidt. Jeg synes det er sejt, men det kunne jeg ikke.

Og det er bestemt ikke fordi vi tjener kassen, slet ikke. Vi har en rimelig gennemsnits indkomst -vil jeg mene.

Så kom frisk, oplys mig.

Hvor meget har i at leve for når alt, som i alt incl brændstof er betalt ?? Altså det i har til mad, tøj og fornøjelser?? Og hvor mange er i??

Ja fatter heller ikke hvordan man kan klare sig for så lidt, men godt gået til jer der gør  Vi har ca. 15.000 til mad, fornøjelser osv. De 5000 går til opsparing, nok ca 4000 til mad og resten til tøj, fornøjelser, osv. 

Vi er 2 voksne og 2 børn 

Anmeld

30. april 2013

AnnaK89

Musse21 skriver:

Syntes godt nok det lyder af meget.. Har i mellem 10-14000kr når alt er betalt? Altså af de penge skal kun betales benzin og mad?

Ja det er korrekt.
En del går til opsparing, som vi synes er meget vigtigt.
Til gengæld skylder vi heller intet på vores bil mere. Den har vi lige betalt ud.

Anmeld

30. april 2013

Laulund87

Jeg vil også lige tilføje at vi egentlig selv har valgt at have få penge.. Vi betaler 4500 kr af på gæld som er ude af verden om 3 år. Virkelig en rar tanke

Anmeld

1. maj 2013

FruStolpe

Hvor er det skønt at så mange af jer har taget jer tid til at svare

Jeg er virkeligt dybt imponeret af hvor lidt i kan leve for, og det er ment i den mest positive forstand der findes  I er møg seje.

Jeg håber for jer allesammen at jeres planer, om at betale gæld af og få et større rådighedsbeløb, går godt. Jeg tror i hvert fald på det

Undre mig lige over at mange af jer ikke har indregnet brændstof i jeres budget. Hvordan kan det være? Vi har selv sat den post i budgettet til 3500.

Anmeld

1. maj 2013

Papillon

Vi er to herhjemme, begge på SU, han med lån også. Vi lægger hver 1000 kr. til side til mad og så har han 1500 kr. og jeg har på 500 kr. tilbage.

Det er stramt, men det er muligt. Det ville dog være rart at have mere, at gøre godt med, men det er vel det man tager sin uddannelse for?

Anmeld

1. maj 2013

mrhl

Lige i øjeblikket har vi 2000 kr om måneden til mad og fornøjelser (2 voksne). Men det er en prioteringssag. Beløbet kunne godt være højere, og det plejer det også at være. Men vi sparer til sommerferien og sådan lige i øjeblikket. Jeg troede faktisk ikke det ville være muligt at skære så meget ned, men egentlig går det fint.

Anmeld

1. maj 2013

StudPsyk

FruStolpe skriver:

Jeg undres ofte når der bliver talt økonomi herinde.

Kan det virkeligt være rigtigt at så mange lever for så lidt som 3-4000 pr måned som familie på 3-4 stykker?

Misforstå mig ikke, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan leve for så lidt. Jeg synes det er sejt, men det kunne jeg ikke.

Og det er bestemt ikke fordi vi tjener kassen, slet ikke. Vi har en rimelig gennemsnits indkomst -vil jeg mene.

Så kom frisk, oplys mig.

Hvor meget har i at leve for når alt, som i alt incl brændstof er betalt ?? Altså det i har til mad, tøj og fornøjelser?? Og hvor mange er i??

Vi har cirka 10800 når der er betalt til budgettet hvor regninger betales fra, og når der er betalt til børneopsparinger og konfirmationsopsparinger.

Herfra går så 4000 til mad
1500 til lommepenge til mig
1500 til lommepenge til kæresten
Resten på opsparing

Alt til børnene betales fra opsparingen, og børnepengene går direkte på opsparing. Børnepengene er ikke medregnet i rådighedsbeløbet, de er en ekstra bonus.

Vi er 2 voksne, 1 barn på 1½ og 1 barn på et par uger.

Anmeld

1. maj 2013

StudPsyk

Musse21 skriver:

Syntes godt nok det lyder af meget.. Har i mellem 10-14000kr når alt er betalt? Altså af de penge skal kun betales benzin og mad?

Vi har også det beløb, cirka 11.000 - for os handler det om, at ingen af os har gæld, vi har ikke bil, og så har jeg SU-lån, som ikke regnes med indkomst når det gælder boligstøtte og friplads i VS. Så derfor betaler vi ikke ret meget til institution heller. Når det er tilfældet kan man hurtigt sidde ret billigt i det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.