Rådighedsbeløb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.679 visninger
38 svar
10 synes godt om
29. april 2013

FruStolpe

Jeg undres ofte når der bliver talt økonomi herinde.

Kan det virkeligt være rigtigt at så mange lever for så lidt som 3-4000 pr måned som familie på 3-4 stykker?

Misforstå mig ikke, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan leve for så lidt. Jeg synes det er sejt, men det kunne jeg ikke.

Og det er bestemt ikke fordi vi tjener kassen, slet ikke. Vi har en rimelig gennemsnits indkomst -vil jeg mene.

Så kom frisk, oplys mig.

Hvor meget har i at leve for når alt, som i alt incl brændstof er betalt ?? Altså det i har til mad, tøj og fornøjelser?? Og hvor mange er i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Olivers-Moar

FruStolpe skriver:

Kan det virkeligt være rigtigt at så mange lever for så lidt som 3-4000 pr måned som familie på 3-4 stykker?

Misforstå mig ikke, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan leve for så lidt. Jeg synes det er sejt, men det kunne jeg ikke.

Og det er bestemt ikke fordi vi tjener kassen, slet ikke. Vi har en rimelig gennemsnits indkomst -vil jeg mene.

Så kom frisk, oplys mig.

Hvor meget har i at leve for når alt, som i alt incl brændstof er betalt ?? Altså det i har til mad, tøj og fornøjelser?? Og hvor mange er i??

Vi har 2300 når ALT er betalt til mad og fornøjelser og vi er mig og min søn.

Anmeld

29. april 2013

Valle81

Vi har ca. 6-7.000 når alt er aftalt, vi er 2 voksne, 3 børn og bonusbarn.

Anmeld

29. april 2013

Fenja09

Så kom frisk, oplys mig.

Jeg tror det handler om priortering, men i den grad også om, at har man ikke mere end 4000 kr at leve for, så har man ikke mere - og så SKAL man have det til at køre rundt. Måske det ofte er folk på SU, overførselsindkomster og enlige som har det beløb at leve for.

Vi har det vi skal bruge - meget gennemsnitlig tror jeg. Og jeg ville heller ikke gerne at vi to voksne og et barn "kun" skulle have 4000 kr til alt, men var det hvad vi havde så ville vi jo overleve på det.

Nød lære nøgen kvinde at spinde...

/Fenja

Anmeld

29. april 2013

M&N

Så kom frisk, oplys mig.

Vi plejer at have 8000,- om måneden efter alle faste regninger er betalt.

Denne måned har vi 11000,- men det er på grund af feriepenge 

Den ene på elevløn og den anden på kh.

Vi er 2 voksne og 1 barn på 9 uger.

Anmeld

29. april 2013

hautecouture

FruStolpe skriver:

Så kom frisk, oplys mig.

Vores rådighedsbeløb skifter lidt (afhængigt af uforudsete udgifter) men typisk har vi vel omkring 10-15.000 - nogle gange lidt mere, andre gange lidt mindre ... Vi ville have mere hvis jeg ikke gik ledig og kun fik dagpenge 

Vi er 3 i vores husstand. Synes også det er mega sejt dem der kan leve 4 personer for 4.000 om måneden, respekt herfra  - men mon ikke også man hurtigt lærer, at sætte tæring efter næring... Eller hvad det nu hedder 

Anmeld

29. april 2013

Sesse89

Vi er 4 personer herhjemme 2 voksende, 1 på knap 3år og en baby på 6 uger.

Vi lever for 3000kr men har vores egne "lommepenge" ved siden af.

Det dækker medicin, ting til hjemmet, tøj og hygge ture.

Anmeld

29. april 2013

FruStolpe

Fenja09 skriver:

Jeg tror det handler om priortering, men i den grad også om, at har man ikke mere end 4000 kr at leve for, så har man ikke mere - og så SKAL man have det til at køre rundt. Måske det ofte er folk på SU, overførselsindkomster og enlige som har det beløb at leve for.

Vi har det vi skal bruge - meget gennemsnitlig tror jeg. Og jeg ville heller ikke gerne at vi to voksne og et barn "kun" skulle have 4000 kr til alt, men var det hvad vi havde så ville vi jo overleve på det.

/Fenja

Selvfølgelig har du ret, men jeg synes det virker vildt at man kan. Jeg er super imponeret over dem der får det til at fungere.

Det er jo sikkert heller ikke par med to lønninger der har så lavt rådighedsbeløb. 

Anmeld

29. april 2013

FruStolpe

Sesse89 skriver:

Vi er 4 personer herhjemme 2 voksende, 1 på knap 3år og en baby på 6 uger.

Vi lever for 3000kr men har vores egne "lommepenge" ved siden af.

Det dækker medicin, ting til hjemmet, tøj og hygge ture.

3000 synes jeg stadig er lavt. Får i det fint til at løbe rundt med det beløb??

Anmeld

29. april 2013

Drømme

Vi har ca 7000 når alt er betalt, men snart må vi leve for 3-4000 :b

det bliver lidt spændende, men mon ikke det kommer til at gå ? vi skal i hvert fald tænke mere over hvad vi køber. men vi har en "sikkerhed" i at kunne tage su lån når den tid kommer (vil vi helst undgå, men muligheden er der) 

vi er to voksne med vores datter på 14 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.