Rådighedsbeløb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

Fenja09

FruStolpe skriver:

Selvfølgelig har du ret, men jeg synes det virker vildt at man kan. Jeg er super imponeret over dem der får det til at fungere.

Det er jo sikkert heller ikke par med to lønninger der har så lavt rådighedsbeløb. 

Så skal det i hvert fald være nogle meget lave lønninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Olivers-Moar

Jeg vil da sige de penge vi har er få men vi får det til at løbe rundt, dog spiser vi fast hos mormor og morfar hver mandag...

Anmeld

29. april 2013

Laulund87

Her er jeg på førtidspension og manden er under voksenlære. To lavindkomster og vi har, når det ser værst ud, 4000 kr om måneden når alt det faste er betalt. Det kan sagtens lade sig gøre, men det er nok svært at forestille sig hvis man aldrig har prøvet det

Ngoel måneder kan vi også have 5000 kr mere. Det er f.eks om vinteren hvor manden kører sne om natten. Så det svinger rigtig meget

Anmeld

29. april 2013

helle85

FruStolpe skriver:

Jeg undres ofte når der bliver talt økonomi herinde.

Kan det virkeligt være rigtigt at så mange lever for så lidt som 3-4000 pr måned som familie på 3-4 stykker?

Misforstå mig ikke, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan leve for så lidt. Jeg synes det er sejt, men det kunne jeg ikke.

Og det er bestemt ikke fordi vi tjener kassen, slet ikke. Vi har en rimelig gennemsnits indkomst -vil jeg mene.

Så kom frisk, oplys mig.

Hvor meget har i at leve for når alt, som i alt incl brændstof er betalt ?? Altså det i har til mad, tøj og fornøjelser?? Og hvor mange er i??

vi har ca 4000 at leve for vi overfører 5000 til vores visa elektron men de 1000 bliver brugt til bus trandsports

også har vi en anden konto hvor der bliver sat 500 ind til tøj til børnene

vi er 2 voksne og 2 børn vi klare os men ville da nogen gange ønske at vi havde lidt mere at leve for, men vi har noget gæld som skal betales og derfor har vi så lidt

Anmeld

29. april 2013

modesty

Vi har cirka 15.000, to voksne og et barn.

Anmeld

29. april 2013

Carina:-)

Fenja09 skriver:

Så skal det i hvert fald være nogle meget lave lønninger.

Eller meget gæld...som jeg tror mere er grunden end lav løn/indkomst -

Bare se luksusfælden ...

Anmeld

29. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vi er 2 voksne og et barn på 1½ og vi har når der er overført til budgetten til regningerne omkring de 2-3000 kr at leve for...

det er til ALT, brændstof til bilen, mad, bleer, tøj, spil...

jeg er på dimittendsats på dagpenge der udløber i juni og kæresten er syg på KH...

ingen ekstra tilskud her eller noget.. vi får boligstøtte som vi blev tilmeldt automatiskt da vi flyttede ind.. men det er sådan noget med hver anden måned får vi 800 kr og hver anden måned får vi ingenting...

Vi har nogle lidt "høje" afdrag på vores lån for at prøve at komme af med dem.. det ene er i banken hvor vi betaler 2000 kr. pr. mdr. og det andet er et billån via Ford hvor vi betaler 1935 kr. pr. mdr. som er færdigt til december i år...

Anmeld

29. april 2013

morethanperfect

Lige pt. har vi ikke særlig meget , men normlt har vi næsten 10.000 ..

Vi er bare rigtig dårlige til at styrer vores økonimi desværre ..

Der blir nok brugt omkring 4000 kr. på mad og husholdning om mdr. De andre 6000 .. Ved jeg virkelig ik hvad bliver brugt på  

Anmeld

29. april 2013

isabellasmor

FruStolpe skriver:

Jeg undres ofte når der bliver talt økonomi herinde.

Kan det virkeligt være rigtigt at så mange lever for så lidt som 3-4000 pr måned som familie på 3-4 stykker?

Misforstå mig ikke, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan leve for så lidt. Jeg synes det er sejt, men det kunne jeg ikke.

Og det er bestemt ikke fordi vi tjener kassen, slet ikke. Vi har en rimelig gennemsnits indkomst -vil jeg mene.

Så kom frisk, oplys mig.

Hvor meget har i at leve for når alt, som i alt incl brændstof er betalt ?? Altså det i har til mad, tøj og fornøjelser?? Og hvor mange er i??

Vi lever for 4000 kr om måneden. Vi er 3 og en hund.

Vi har mere, men vi har en maaase opsparinger  i vores bugdet, til ferie, fornøjelse, akutte ting, børneopsparing osv osv..

Vi kan sagtens leve for mindre. Og vi har for en måned siden aftalt at begynde og sætte 1200 kr af til min gamle Børneopsparing så vi kan få den til at vokse til en stor ting engang som hus eller bil eller hvad vi vælger 

Så vi lever faktisk for 2800  

Anmeld

29. april 2013

Annette A

Vi har et fast beløb til mad og diverse husholdning på 5500 kr. om måneden til 2 voksne, 3 børn, 1 kat og 2 kaniner. Vi handler ind med indløbsseddel hver gang for at undgå impulskøb og storhandler en gang om måneden. Hvad der så er tilbage deles op i ugebeløb resten af måneden.

Hvad der er derudover lægges på en opsparingskonto til tøj til børnene, oplevelser i sommerferierne eller til uforudsete udgifter.

Synes vi har en fin levestandard selvom vi pt er på SU og barselsdagpenge. Vi ligger nøje regnskaber og tænker over alt vi bruger penge til, men det ville vi gøre selvom vi havde flere penge, for man skal altid som udgangspunkt i vores verden kunne klare huslejen mv. også selvom den ene mister sit arbejde eller bliver syg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.