Rådighedsbeløb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

AnnaK89

Vi har imellem 10.000-14.000 kr. Det svinger alt efter hvad manden tjener. Af dem går 4000-5000 kr på mad og diesel.
Vi får snart mere, da jeg pt. betaler 1800 kr af på et lån, for at få det hurtigt ud af verden.

Derudover har vi en masse på opsparing, det er bare så vigtigt

Manden arbejder og jeg er på su. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Musse21

AnnaKJ skriver:

Vi har imellem 10.000-14.000 kr. Det svinger alt efter hvad manden tjener. Af dem går 4000-5000 kr på mad og diesel.
Vi får snart mere, da jeg pt. betaler 1800 kr af på et lån, for at få det hurtigt ud af verden.

Derudover har vi en masse på opsparing, det er bare så vigtigt

Manden arbejder og jeg er på su. 

Syntes godt nok det lyder af meget.. Har i mellem 10-14000kr når alt er betalt? Altså af de penge skal kun betales benzin og mad?

Anmeld

30. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi får det til at løbe rundt og endda med plads til hygge med slik osv en gang imellem og også købe os et spil eller 2 til pc eller Xbox når der er gode tilbud på noget vi har kigget på...

Vi startede ud med en fælles økonomi hvor vi efter regninger havde 500-800 kr til ALT 2 voksne mennesker... tro mig vi sov meget i den periode da der kun var råd til 2 måltider om dagen... morgenmad af havregryn og aftensmad med pasta og fiskepinde(10 stk til 10 kr i Netto dengang ) og så havde vi instant kaffe at drikke for at holde varmen og holde os igang...

Så alt over det synes vi er fedt at have

Anmeld

30. april 2013

B&J

vi bruger ca. 2500kr - 3000kr på mad om måneden, vi er mor, far og dreng og min mor hver onsdag og torsdag

og vi klare det super fint og får virkelig god mad + madpakker morgenmad osv

Anmeld

30. april 2013

An&Jo

vi har selv valgt at have 1200kr om ugen lige pt, netop fordi at vi så kan betale en masse klatgæld af..

Det betyder faktisk at vi om bare 1,5-2 år har ca 6-7000kr mere om måneden end vi har nu, så vi har valgt så lidt med vilje, fordi det ellers ville tage mange flere år at betale de ting ud..

Men vi har faktisk altid penge i overskud på trods af at jeg køber mange ting økologisk, og jeg laver også impulskøb tit og ofte..
Nej ungerne kan ikke få mærketøj fra nyt, men jeg er faktisk begyndt at blive rigtig god til at købe secondhand og være stolt af det..
Førhan gik min dreng KUN i mærketøj, og det blev altid købt fra nyt, men helt ærligt, det er mit behov og ikke hans, så nu er hans garderobe meget blandet, og det er meget få ting af mærketøjet jeg har købt fra nyt..

man kan hvad man vil, og jeg gør det fordi jeg glæder mig til at vi har så mange flere penge at gøre med, så vi også kan komme på ferie udenlands som alle andre.. lige nu holder vi ferie i vores campingvogn, og det er ganske fint for drengene, for udenlands er bestemt ikke deres behov..

Anmeld

30. april 2013

Victoria2013

Jeg ved ikke helt hvad vi "har" før regninger er betalt, da kæresten og jeg har hver vores separate privat-konto og så har vi en fælleskonto, hvorfra vi betaler fælles regninger og til indkøb. Kæresten min har fast arbejde og god løn og jeg er for tiden på dagpenge

Jeg beregner som regel at vi bruger ca. 3000 kr på indkøb/husholdning efter regningerne er betalt om måneden - og vi er 2 personer ligenu. Måske kunne vi godt bruge mere, men tror ikke det er nødvendigt. Jeg prøver at sørge for at vi følger madplaner og bager selv morgenbrød til weekenden... kæresten får som regel lov til at overføre mere til fælleskontoen end mig, fordi han har en højere indkomst 

Snart er vi 3, så kan det godt være vi skal op på 3500 om måneden til indkøb

Anmeld

30. april 2013

jydeinden

her svinger det rigtigt meget hvad vi bruger.. er det en måned hvor alle skabe bare er tomme, så op til 4000 på mad, men er det en af de måneder hvor vi nærmest ingenting mangler eller bare ingen penge har så 1500 og vi er to mennesker, selvom kæresten spiser for to :-D

Anmeld

30. april 2013

BellaCiinea

Jeg undres ofte når der bliver talt økonomi herinde.

Kan det virkeligt være rigtigt at så mange lever for så lidt som 3-4000 pr måned som familie på 3-4 stykker?

Misforstå mig ikke, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan leve for så lidt. Jeg synes det er sejt, men det kunne jeg ikke.

Og det er bestemt ikke fordi vi tjener kassen, slet ikke. Vi har en rimelig gennemsnits indkomst -vil jeg mene.

Så kom frisk, oplys mig.

Hvor meget har i at leve for når alt, som i alt incl brændstof er betalt ?? Altså det i har til mad, tøj og fornøjelser?? Og hvor mange er i??

2-3000.. Vi er to voksne og to katte

Redigeret: Vi bruger 2-3000kr på mad og benzin ca. Fornøjelser har jeg ikk styr på. 

Anmeld

30. april 2013

bobbles

Vi har mellem 10-14.000 kr men de er både til mad og benzin. Det er ca 6000 om måneden og resten går til opsparing

Anmeld

30. april 2013

pcoramt

FruStolpe skriver:

Jeg undres ofte når der bliver talt økonomi herinde.

Kan det virkeligt være rigtigt at så mange lever for så lidt som 3-4000 pr måned som familie på 3-4 stykker?

Misforstå mig ikke, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan leve for så lidt. Jeg synes det er sejt, men det kunne jeg ikke.

Og det er bestemt ikke fordi vi tjener kassen, slet ikke. Vi har en rimelig gennemsnits indkomst -vil jeg mene.

Så kom frisk, oplys mig.

Hvor meget har i at leve for når alt, som i alt incl brændstof er betalt ?? Altså det i har til mad, tøj og fornøjelser?? Og hvor mange er i??

altså vi er 2 voksne, og snart to børn.. vi bruger fast max 3000 kr. på mad og husholdning, den post stiger dog med 2000 kr. når tvillingerne kommer ud. vores penge til fornøjelser svinger efter hvor meget vi arbejder hver i sær. jeg er på su, men arbejder ved siden af. manden er entreprenør. men vi har nok 9000 kr om måneden, men vi har så heller ikke bil i nu, og ingen gæld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.