Hvordan får I weekenden til at gå med jeres barn/børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

modesty

LuLy skriver:

Måske lidt sent at spørge om da dette jo faktisk er min sidste weekend med kun 1 barn - fremover har jeg jo nok masser at se til i weekenderne!

Men det er mere fordi, at nu var det jo helligdag fredag, så Julia har været hjemme fredag, lørdag og i dag og jeg synes godt nok det er svært at få tiden til at gå og finde på noget sjovt at lave for hende. Vi har så været på legepladsen hver dag, men det er altså også bare kedeligt når man er alene og ikke har nogen at snakke med.

Så hvad får I tiden til at gå med? Hvordan underholder I jeres børn, for jeg synes godt nok det er svært, og hårdt at være på så meget når man bare er hjemme

Jeg tror at det er meget afgørende hvor gammel barnet er (og hvilket temperament han/hun har). Du skriver ikke hvor gammel din datter er?

Min søn er halvandet og der er ikke noget der hedder hjælpe med at bage eller tegne en tegning eller bygge en hule. Det gider/kan han slet ikke.

Vi er rigtig meget ude. Han keder sig af at være indenfor i mere end et par timer. 

Legepladsen.

Vi har en rigtig god gård, hvor der også er jævnaldrende børn (og deres forældre som man kan snakke med).

Vi bor tæt på en super god park hvor han elsker at løbe rundt.

Vi bor tæt på Strøget, så vi går tit en tur ind til byen.

Går måske på en café og spiser frokost.

Jeg ved jo ikke hvor du bor - men prøv at opsøge steder hvor der er andre børn med forældre. Det er tit forholdsvis nemt at falde i snak med de andre forældre, synes jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

lycly

modesty skriver:

Jeg tror at det er meget afgørende hvor gammel barnet er (og hvilket temperament han/hun har). Du skriver ikke hvor gammel din datter er?

Min søn er halvandet og der er ikke noget der hedder hjælpe med at bage eller tegne en tegning eller bygge en hule. Det gider/kan han slet ikke.

Vi er rigtig meget ude. Han keder sig af at være indenfor i mere end et par timer. 

Legepladsen.

Vi har en rigtig god gård, hvor der også er jævnaldrende børn (og deres forældre som man kan snakke med).

Vi bor tæt på en super god park hvor han elsker at løbe rundt.

Vi bor tæt på Strøget, så vi går tit en tur ind til byen.

Går måske på en café og spiser frokost.

Jeg ved jo ikke hvor du bor - men prøv at opsøge steder hvor der er andre børn med forældre. Det er tit forholdsvis nemt at falde i snak med de andre forældre, synes jeg.

Min datter er 21 måneder, og så noget med at bage og lave mad og generelt være med til det jeg laver, siger hende intet. Hun har meget krudt i røven og hun gider ikke lege alene ret længe af gangen.

Vi bor i København så vi har også masser af muligheder i forhold til legepladser osv. Og det er også det jeg benytter meget. Men hun er slet ikke interesseret i de andre børn, hun vil stadig helst bare lege med mig.

Anmeld

29. april 2013

LR85

LuLy skriver:

Måske lidt sent at spørge om da dette jo faktisk er min sidste weekend med kun 1 barn - fremover har jeg jo nok masser at se til i weekenderne!

Men det er mere fordi, at nu var det jo helligdag fredag, så Julia har været hjemme fredag, lørdag og i dag og jeg synes godt nok det er svært at få tiden til at gå og finde på noget sjovt at lave for hende. Vi har så været på legepladsen hver dag, men det er altså også bare kedeligt når man er alene og ikke har nogen at snakke med.

Så hvad får I tiden til at gå med? Hvordan underholder I jeres børn, for jeg synes godt nok det er svært, og hårdt at være på så meget når man bare er hjemme

Kender det godt. Det kan være svært at undeeholde en på 2 år ig en nyfødt. også når den lille er 3-4-5-6 måneder, da de jo ikke er underholdt a det samme. 

Biblioteket kan være et godt sted. 

og kæmpe tillykke med kejsersnittet, i dag, i morgen? 

Anmeld

29. april 2013

modesty

LuLy skriver:

Min datter er 21 måneder, og så noget med at bage og lave mad og generelt være med til det jeg laver, siger hende intet. Hun har meget krudt i røven og hun gider ikke lege alene ret længe af gangen.

Vi bor i København så vi har også masser af muligheder i forhold til legepladser osv. Og det er også det jeg benytter meget. Men hun er slet ikke interesseret i de andre børn, hun vil stadig helst bare lege med mig.

Som en anden også skriver er hovedbiblioteket i Krystalgade ret godt (og måske også dit lokale?) hvis det skal være indendørs. 

Anmeld

29. april 2013

Francisca

LuLy skriver:

Altså nu min datter kun 11 måneder 

Men i fælledparken som vi bor lige ved siden af har de fået lavet en kæmpe legeplads! Den er så fed og perfekt til børnene der var et hav af familier så masser af børn at lege med 

Anmeld

29. april 2013

Nemesis

vi har cyklet en hel masse. Allerede torsdag tog vi cyklerne ud i skoven og grillede pølser og brød og ungerne fiskede lidt.

Så hjem igen til en kop te og varme hveder.

Fredag en god lang cykeltur og masser af leg i haven (med mudder) vi har både legestativ med rutchebane, klatrevæg og gynger.

Derefter var det badetid og mad.

lørdag startede med hyggeleg på værelserne stille morgenmad og så skulle storebror til fødselsdag. Så da han var afleveret tog vi en tur ned at gågaden i byen og fik kigget på veteranbiler og motorcykler. Købt div ind og så hente storebror igen.

Min store niece kom da vi kom hjem og så blev der hygget med at bage brunsviger mens far grillede maden og ungerne legede i haven.

Søndag hyggelig morgenmad og så en cykeltur til havnen hvor ungerne fiskede. lidt indkøb i det lokale røgeri til frokosten og så cyklede vi hjem igen hvor farmor og farfar var kommet forbi og ventede..også på cykel.

Masser af leg i haven, derefter badetid og mad.

ungerne er 3+6 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.