Hvordan får I weekenden til at gå med jeres barn/børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

TrineMine86

LuLy skriver:

Måske lidt sent at spørge om da dette jo faktisk er min sidste weekend med kun 1 barn - fremover har jeg jo nok masser at se til i weekenderne!

Men det er mere fordi, at nu var det jo helligdag fredag, så Julia har været hjemme fredag, lørdag og i dag og jeg synes godt nok det er svært at få tiden til at gå og finde på noget sjovt at lave for hende. Vi har så været på legepladsen hver dag, men det er altså også bare kedeligt når man er alene og ikke har nogen at snakke med.

Så hvad får I tiden til at gå med? Hvordan underholder I jeres børn, for jeg synes godt nok det er svært, og hårdt at være på så meget når man bare er hjemme

Nu lyder jeg måske streng, men blev lidt harm over din sætning "hvordan får i weekenden til at gå" som om weekenden med sine børn bare er noget der skal overståes, man får vel børn fordi man gerne vil være sammen med dem?  Vi elsker weekenden og andre fridage hvor vi kan nyde at være hjemme ved vores søn, synes ikke man behøver at lave alt muligt hele tiden, vi kan godt lide bare at sidde på gulvet og læse en bog eller lege, gå en tur eller være i haven 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

FruStolpe

Vi er rigtig gode til bare at holde weekend.

Altså forstået sådan at vi ikke fare rundt til alt muligt, men bare er hjemme og slapper af.

Vi går måske ude og laver lidt og Isabella er rigtig god til at lege selv. Vi har så også indrettet hele baghaven til legeplads.

Men vi nyder vores fridage, og synes det er vigtigt at vi har tid til at få slappet af og nyde hinanden.

Selvfølgelig tager vi også ud indimellem. En tur i skoven, til familie, har venner på besøg eller andet. Men 1. priotet er hygge i vores ellers travle hverdag

Anmeld

28. april 2013

2721

Jeg tror det kommer an på hvem du er som person pg hvad din datter har af behov

Jeg er alene og passer min søn selv og han er lige knap 3år.
Vores dage er tilpasset ham og bliver brugt på leg osv, da han jo altid er en integreret del af min dag er det nok lidt nemmer. Men er jo ikke alle der synes om at lege.
Herhjemme, er han også med til de praktiske ting, da de jo også skal gøres. Synes det er lidt svært at beskrive hvad vi laver, men vil prøve

Vi leger med biler.
Rollespil( i øjeblikket er det et stort hit)
Laver modellervoks.
Går ture.
Kigger på toge og taler om de ting vi ser.
Byggertogbaner og leger.
Læser bøger.
Tager på biblioteket.
Sorter vasketøj, fylder og tømmer maskinen.
Vasker biler.
Hopper/tumler i sengen.
Gør rent(han elsker at feje og vaske gulv)
Går på legeplads.
Mødes med legestuen.
Tager i skoven og samler grene, blad osv.
Bager en kage/boller og holder hygge eftermiddag med dækket bord på hans værelse og så en masse putten.
Bygger garager osv med LEGO.
Tager hen hos bageren som har en lille cafe og drikker en æbleskiver og spiser noget lækkert.
Har det regnet tager vi cyklen og går på vandpyts jagt og bliver våde pg møgbeskidte( og ja folk GLOR når mor her hopper løs og ligner en våd mus, men det er skægt)
Tager et tæppe og ud i det blå og spise frokost.
Fodre ænder.
Der er sikkert meget mere

Anmeld

28. april 2013

lycly

TrineMine86 skriver:

Nu lyder jeg måske streng, men blev lidt harm over din sætning "hvordan får i weekenden til at gå" som om weekenden med sine børn bare er noget der skal overståes, man får vel børn fordi man gerne vil være sammen med dem?  Vi elsker weekenden og andre fridage hvor vi kan nyde at være hjemme ved vores søn, synes ikke man behøver at lave alt muligt hele tiden, vi kan godt lide bare at sidde på gulvet og læse en bog eller lege, gå en tur eller være i haven 

Jamen JEG kan da også godt lide bare at sidde og læse bog og sådan, men det gider min datter ikke, hun har krudt i røven og der skal hele tiden ske noget. Så det er ikke ment som at weekenden skal overstås, men som hvordan gør jeg den spændende for HENDE

Anmeld

28. april 2013

gonefishing

LuLy skriver:

Måske lidt sent at spørge om da dette jo faktisk er min sidste weekend med kun 1 barn - fremover har jeg jo nok masser at se til i weekenderne!

Men det er mere fordi, at nu var det jo helligdag fredag, så Julia har været hjemme fredag, lørdag og i dag og jeg synes godt nok det er svært at få tiden til at gå og finde på noget sjovt at lave for hende. Vi har så været på legepladsen hver dag, men det er altså også bare kedeligt når man er alene og ikke har nogen at snakke med.

Så hvad får I tiden til at gå med? Hvordan underholder I jeres børn, for jeg synes godt nok det er svært, og hårdt at være på så meget når man bare er hjemme

Faktisk lidt sjovt, jeg har lige fundet ud af, at "less is more". Altså for 1 måned siden da jeg gik hjemme i en uge med min datter på 2,5 år, der rendte vi hele tiden på legepladen.. zzzzzzz.

Men det er gået op for mig at hun da synes det er meget sjovere at lægge puder og tæpper på gulvet og lege hule, eller lave mad til sine bamser. Så idag har jeg ikke den store, "der SKAL ske noget hele tiden!"

Anmeld

28. april 2013

isabellasmor

LuLy skriver:

nu går jeg hjemme med isabella hver dag.. personligt bryder jeg mig ikke om det der med at børn SKAL lave noget og de skal være igang hele tiden , der skal være gang i den 24/7 fordi ellers "keder" de sig.....

vi laver alt muligt , og ingen ting. vi er i legeland, og hjemme hos mormor .. vi er i haven, eller indenfor og leger. isabella tuller rundt med sin dukkevogn, og leger med hunden.. vi går tur, eller er ovre i brugsen og handle.. vi tager på legeplads, eller ser lidt Pingu på telefonen/computeren.. isabella elsker også at hjælpe til med de huslige ting, så det får hun selvfølgelig lov til  så kommer naboens større pige og leger, eller vi er ovre ved naboen.. 

ja.. det var sådan lidt hvordan vores dage går 

Anmeld

28. april 2013

gonefishing

2721 skriver:

Jeg tror det kommer an på hvem du er som person pg hvad din datter har af behov

Jeg er alene og passer min søn selv og han er lige knap 3år.
Vores dage er tilpasset ham og bliver brugt på leg osv, da han jo altid er en integreret del af min dag er det nok lidt nemmer. Men er jo ikke alle der synes om at lege.
Herhjemme, er han også med til de praktiske ting, da de jo også skal gøres. Synes det er lidt svært at beskrive hvad vi laver, men vil prøve

Vi leger med biler.
Rollespil( i øjeblikket er det et stort hit)
Laver modellervoks.
Går ture.
Kigger på toge og taler om de ting vi ser.
Byggertogbaner og leger.
Læser bøger.
Tager på biblioteket.
Sorter vasketøj, fylder og tømmer maskinen.
Vasker biler.
Hopper/tumler i sengen.
Gør rent(han elsker at feje og vaske gulv)
Går på legeplads.
Mødes med legestuen.
Tager i skoven og samler grene, blad osv.
Bager en kage/boller og holder hygge eftermiddag med dækket bord på hans værelse og så en masse putten.
Bygger garager osv med LEGO.
Tager hen hos bageren som har en lille cafe og drikker en æbleskiver og spiser noget lækkert.
Har det regnet tager vi cyklen og går på vandpyts jagt og bliver våde pg møgbeskidte( og ja folk GLOR når mor her hopper løs og ligner en våd mus, men det er skægt)
Tager et tæppe og ud i det blå og spise frokost.
Fodre ænder.
Der er sikkert meget mere

Drikke æbleskriver, er det sådan noget man gør i Jylland? Griner

Anmeld

28. april 2013

lycly

isabellasmor skriver:

nu går jeg hjemme med isabella hver dag.. personligt bryder jeg mig ikke om det der med at børn SKAL lave noget og de skal være igang hele tiden , der skal være gang i den 24/7 fordi ellers "keder" de sig.....

vi laver alt muligt , og ingen ting. vi er i legeland, og hjemme hos mormor .. vi er i haven, eller indenfor og leger. isabella tuller rundt med sin dukkevogn, og leger med hunden.. vi går tur, eller er ovre i brugsen og handle.. vi tager på legeplads, eller ser lidt Pingu på telefonen/computeren.. isabella elsker også at hjælpe til med de huslige ting, så det får hun selvfølgelig lov til  så kommer naboens større pige og leger, eller vi er ovre ved naboen.. 

ja.. det var sådan lidt hvordan vores dage går 

Misforstå mig ikke, jeg er bestemt heller ikke fortaler for at der skal ske noget hele tiden. Men min datter kræver bare enormt meget, og jeg synes jeg er løbet tør for ideer med hvordan jeg bedst underholder hende

Anmeld

28. april 2013

isabellasmor

LuLy skriver:

Misforstå mig ikke, jeg er bestemt heller ikke fortaler for at der skal ske noget hele tiden. Men min datter kræver bare enormt meget, og jeg synes jeg er løbet tør for ideer med hvordan jeg bedst underholder hende

forstår jeg. isabella har også krudt i numsen, og der er vores have så fantastisk, hun elsker at være ude, og hun leger så godt derude med sit legehus, rutchebane, sandkasse, eller bare trisser rundt med sin dukke klapvogn  

vi er stort set ude hele dagen  nu hvor vejret er blevet så godt 

vi har ingen bil, så tingene foregår gerne i vores nærområde. men nu skal vi snart i zoo synes jeg, og ja.. ellers er mormor et hit. de bor ca 20 min gåtur væk, og så leger vi med mormors hund eller onklerne (mine mindre brødre) som hun ser meget op til 

Anmeld

28. april 2013

raca

LuLy skriver:

Jamen JEG kan da også godt lide bare at sidde og læse bog og sådan, men det gider min datter ikke, hun har krudt i røven og der skal hele tiden ske noget. Så det er ikke ment som at weekenden skal overstås, men som hvordan gør jeg den spændende for HENDE

byg forhindingbane inden for med tæpper puder hynder stole osv.. og klatre rundt på det.

tag i skoven

tag til stranden

gå i haven osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.