Hvordan får I weekenden til at gå med jeres barn/børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

2721

Flodkilling skriver:

Drikke æbleskriver, er det sådan noget man gør i Jylland? Griner

Haha ej, den havde jeg ikke lige fanget
Drikke æblejuice
Men er nu ikke fra Jylland

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

gonefishing

2721 skriver:

Haha ej, den havde jeg ikke lige fanget
Drikke æblejuice
Men er nu ikke fra Jylland

Pokkers! var sikker på det var noget fra jylland

Anmeld

28. april 2013

lycly

mth1987 skriver:

Synes også hurtigt det bliver svært at finde på noget, men her bliver hun indraget i det vi laver og ellers er hun god til at lege selv. Pt er det hendes legekøkken, dukketing og tegnetavle der hitter og ude har hun en cykel der hitter og ellers leger hun med hundene  

vi har også haft lavet trylledej

Ja, jeg tror måske også bare hendes legetøj snart trænger til en opgradering - ville rigtig gerne give hende et legekøkken fx, pengene har bare ikke været til det med lillebrors ankomst. Men legekøkken og dukker er også total hit her

Anmeld

28. april 2013

lycly

StineW79 skriver:

Vi har købt årskort til zoo, giveskud og Legoland, så hvis vejret og lysten er til det tager vi på tur, med madpakke.

Vi bruger haven rigtig meget. Vi har gyngestativ, rutchebane, sandkasse, trampolin og efter næste weekend sku legehuset gerne være sat op.

Vi tager til Fyn og besøger farmor og fætrene og kusinerne.

Og når det er rigtig godt vejr, tager vi i sommerhus med farfar, hvor vi tager på stranden.

Vi mødes i skoven med venner, leger på forskellige legepladser. Har gæster eller selv tager i byen. Nu er thea så stor at hun har legekammareter, som kommer her eller hun besøger dem.

Er sammen med mormor og moster.

Tegner, og leger med legetøjet. Og mest af alt, sørger vi for at slappe af her hjemme, bare os 4. Nogle gange er det bare dejligt at sumpe i sofaen og spise popcorn og se tegnefilm med vores dyner. Vh stine

Åh jeg ville også ØNSKE at vi havde have. Men vi bor i lejlighed, på 4. sal - desværre! Og jeg ville også ønske at vi kunne mødes med en masse og hun kunne lege med nogle andre børn, jeg har bare ikke mange venner med børn og slet ikke i hendes alder.

Men ja, jeg vil nemlig også helst bare at vi kunne hygge herhjemme, jeg synes ikke man skal slæbe sine børn med 17 steder hen på en weekend. Men hun har bare så meget krudt i røven, at hun GIDER ikke sidde og se tv eller noget sammen med mig

Anmeld

28. april 2013

lycly

Ciss skriver:

- Mine elsker at bage og hjælpe til i køkkenet, så hvis jeg har noget der, jeg skal have gjort, så kan jeg godt finde på at give dem hver sin fugtige klud, og så går de i gang med at vaske køkkenstole, bord og skabslåger.

- Ellers kan jeg finde på at hjælpe dem med at lave en hule af salongbordet med et par tæpper over og så nogle puder og tøjdyr mm i.

- Vi kan sætte musik på og så danse og synge.

- Vi læser bøger.

- Vi laver smoothie sammen.

- Jeg rydder børneværelset og flytter lidt rundt på legetøjet. Så bliver det pludseligt spændende at lege med det igen.

... og så er det faktisk en enorm fordel at have to, for så føler de sig ikke så ensomme, hvis man ikke leger med dem hele dagen. Vores to leger i hvert fald meget sammen, og jeg mærker da, at det giver mig små pusterum til at få gjort lidt andre ting i løbet af dagen.

Ja, jeg glæder mig også meget til at lillebror bliver så gammel at de virkelig får glæde af hinanden - for jeg kan da også godt mærke på hende at jeg altså ikke er sjov HELE dagen

Anmeld

28. april 2013

Pige2009

LuLy skriver:

Måske lidt sent at spørge om da dette jo faktisk er min sidste weekend med kun 1 barn - fremover har jeg jo nok masser at se til i weekenderne!

Men det er mere fordi, at nu var det jo helligdag fredag, så Julia har været hjemme fredag, lørdag og i dag og jeg synes godt nok det er svært at få tiden til at gå og finde på noget sjovt at lave for hende. Vi har så været på legepladsen hver dag, men det er altså også bare kedeligt når man er alene og ikke har nogen at snakke med.

Så hvad får I tiden til at gå med? Hvordan underholder I jeres børn, for jeg synes godt nok det er svært, og hårdt at være på så meget når man bare er hjemme

Hvor gammel er hun? Vi tager i svømmehallen, spiller spil, læser bøger , bager og mange andre spændende ting

Anmeld

28. april 2013

Mum33

LuLy skriver:

Måske lidt sent at spørge om da dette jo faktisk er min sidste weekend med kun 1 barn - fremover har jeg jo nok masser at se til i weekenderne!

Men det er mere fordi, at nu var det jo helligdag fredag, så Julia har været hjemme fredag, lørdag og i dag og jeg synes godt nok det er svært at få tiden til at gå og finde på noget sjovt at lave for hende. Vi har så været på legepladsen hver dag, men det er altså også bare kedeligt når man er alene og ikke har nogen at snakke med.

Så hvad får I tiden til at gå med? Hvordan underholder I jeres børn, for jeg synes godt nok det er svært, og hårdt at være på så meget når man bare er hjemme

Kender godt til det. Weekenderne kan være hårde  Jeg øver mig faktisk i, at jeg ikke "skal underholde ham". Vi laver mange ting sammen, også til hverdag, da jeg er på barsel, men i weekenderen kan jeg godt bare lade ham tulle rundt. Hvis jeg så gør rent eller lign., så finder han efter noget tid på noget selv. (Og ja, man skal lige sluge "jeg keder mig" sætningen 10 gange) ofte tegner han og pt er det meget cyklen der trækker. Han får altid et bud om at hjælpe mig, men det er ikke altid lige attraktivt 

Fortsat god weekenden 

Anmeld

28. april 2013

lycly

Baagøe skriver:

Hvor gammel er hun? Vi tager i svømmehallen, spiller spil, læser bøger , bager og mange andre spændende ting

Hun er 21 måneder Svømmehallen har jeg godt tænkt på, bryder mig bare ikke om at tage alene med hende i svømmehal

Anmeld

28. april 2013

lycly

l.b. skriver:

Kender godt til det. Weekenderne kan være hårde  Jeg øver mig faktisk i, at jeg ikke "skal underholde ham". Vi laver mange ting sammen, også til hverdag, da jeg er på barsel, men i weekenderen kan jeg godt bare lade ham tulle rundt. Hvis jeg så gør rent eller lign., så finder han efter noget tid på noget selv. (Og ja, man skal lige sluge "jeg keder mig" sætningen 10 gange) ofte tegner han og pt er det meget cyklen der trækker. Han får altid et bud om at hjælpe mig, men det er ikke altid lige attraktivt 

Fortsat god weekenden 

Sådan plejer det også at være her, at hun egentlig mest passer sig selv, men jo ældre hun bliver, jo mere stimulering skal hun have

Anmeld

28. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
LuLy skriver:

Åh jeg ville også ØNSKE at vi havde have. Men vi bor i lejlighed, på 4. sal - desværre! Og jeg ville også ønske at vi kunne mødes med en masse og hun kunne lege med nogle andre børn, jeg har bare ikke mange venner med børn og slet ikke i hendes alder.

Men ja, jeg vil nemlig også helst bare at vi kunne hygge herhjemme, jeg synes ikke man skal slæbe sine børn med 17 steder hen på en weekend. Men hun har bare så meget krudt i røven, at hun GIDER ikke sidde og se tv eller noget sammen med mig

Nej vi orker heller altid de vilde ting hver weekend. Men vi er så glade for vores forskllige årskort, fordi vi så bare ka tage afsted hvis lysten melder sig. Vi er rigtig heldige med at vi er en hel gruppe på 4-5 tøser der alle har børn i alderen 7-0 år, og de leger bare så godt sammen + vores kærster så også er blevet gode venner. Det betyder godt nok meget! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.