Hvordan får I weekenden til at gå med jeres barn/børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.328 visninger
35 svar
22 synes godt om
28. april 2013

lycly

Måske lidt sent at spørge om da dette jo faktisk er min sidste weekend med kun 1 barn - fremover har jeg jo nok masser at se til i weekenderne!

Men det er mere fordi, at nu var det jo helligdag fredag, så Julia har været hjemme fredag, lørdag og i dag og jeg synes godt nok det er svært at få tiden til at gå og finde på noget sjovt at lave for hende. Vi har så været på legepladsen hver dag, men det er altså også bare kedeligt når man er alene og ikke har nogen at snakke med.

Så hvad får I tiden til at gå med? Hvordan underholder I jeres børn, for jeg synes godt nok det er svært, og hårdt at være på så meget når man bare er hjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

mth1987

LuLy skriver:

Måske lidt sent at spørge om da dette jo faktisk er min sidste weekend med kun 1 barn - fremover har jeg jo nok masser at se til i weekenderne!

Men det er mere fordi, at nu var det jo helligdag fredag, så Julia har været hjemme fredag, lørdag og i dag og jeg synes godt nok det er svært at få tiden til at gå og finde på noget sjovt at lave for hende. Vi har så været på legepladsen hver dag, men det er altså også bare kedeligt når man er alene og ikke har nogen at snakke med.

Så hvad får I tiden til at gå med? Hvordan underholder I jeres børn, for jeg synes godt nok det er svært, og hårdt at være på så meget når man bare er hjemme

Synes også hurtigt det bliver svært at finde på noget, men her bliver hun indraget i det vi laver og ellers er hun god til at lege selv. Pt er det hendes legekøkken, dukketing og tegnetavle der hitter og ude har hun en cykel der hitter og ellers leger hun med hundene  

vi har også haft lavet trylledej

Anmeld

28. april 2013

B&J

foder ænder

går op i byen og kigge der er lidt legeplads der også... så er der lidt for daniel og lidt for mor og far

på biblioteket

i hurlumhejhuset

leger uden for i sandkassen og gynger i gyngen

ordner have daniel elsker at være med

finde snegle bilder og orme udforske dem

lege på værelset med legetøj

male i malebøger eller papir

være kreative

lege med perler

bygge hule

nordsøcenteret

bage brød /kager

se en film

spil et lille spil på computeren under Disney junior

nogle gange er han med ud og gå med hunden

ja jeg syntes slet ikke vi har weekend nok til at det vi gerne vil tror vi laver en masse mere men kan skisme ikke huske det hele

Anmeld

28. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har købt årskort til zoo, giveskud og Legoland, så hvis vejret og lysten er til det tager vi på tur, med madpakke.

Vi bruger haven rigtig meget. Vi har gyngestativ, rutchebane, sandkasse, trampolin og efter næste weekend sku legehuset gerne være sat op.

Vi tager til Fyn og besøger farmor og fætrene og kusinerne.

Og når det er rigtig godt vejr, tager vi i sommerhus med farfar, hvor vi tager på stranden.

Vi mødes i skoven med venner, leger på forskellige legepladser. Har gæster eller selv tager i byen. Nu er thea så stor at hun har legekammareter, som kommer her eller hun besøger dem.

Er sammen med mormor og moster.

Tegner, og leger med legetøjet. Og mest af alt, sørger vi for at slappe af her hjemme, bare os 4. Nogle gange er det bare dejligt at sumpe i sofaen og spise popcorn og se tegnefilm med vores dyner. Vh stine

Anmeld

28. april 2013

StineW79

B&J skriver:

foder ænder

går op i byen og kigge der er lidt legeplads der også... så er der lidt for daniel og lidt for mor og far

på biblioteket

i hurlumhejhuset

leger uden for i sandkassen og gynger i gyngen

ordner have daniel elsker at være med

finde snegle bilder og orme udforske dem

lege på værelset med legetøj

male i malebøger eller papir

være kreative

lege med perler

bygge hule

nordsøcenteret

bage brød /kager

se en film

spil et lille spil på computeren under Disney junior

nogle gange er han med ud og gå med hunden

ja jeg syntes slet ikke vi har weekend nok til at det vi gerne vil tror vi laver en masse mere men kan skisme ikke huske det hele

I stedet for 5 dags skole/børnehave/ arbejde, vil vi også heller ha 5 dags weekender vh stine

Anmeld

28. april 2013

B&J

StineW79 skriver:

I stedet for 5 dags skole/børnehave/ arbejde, vil vi også heller ha 5 dags weekender vh stine

En ny lov det kunne være super fed

du får min stemme hvis du stiller op

Anmeld

28. april 2013

Ciss

- Mine elsker at bage og hjælpe til i køkkenet, så hvis jeg har noget der, jeg skal have gjort, så kan jeg godt finde på at give dem hver sin fugtige klud, og så går de i gang med at vaske køkkenstole, bord og skabslåger.

- Ellers kan jeg finde på at hjælpe dem med at lave en hule af salongbordet med et par tæpper over og så nogle puder og tøjdyr mm i.

- Vi kan sætte musik på og så danse og synge.

- Vi læser bøger.

- Vi laver smoothie sammen.

- Jeg rydder børneværelset og flytter lidt rundt på legetøjet. Så bliver det pludseligt spændende at lege med det igen.

... og så er det faktisk en enorm fordel at have to, for så føler de sig ikke så ensomme, hvis man ikke leger med dem hele dagen. Vores to leger i hvert fald meget sammen, og jeg mærker da, at det giver mig små pusterum til at få gjort lidt andre ting i løbet af dagen.

Anmeld

28. april 2013

StineW79

B&J skriver:

En ny lov det kunne være super fed

du får min stemme hvis du stiller op

Ja ik?!!? Også de 2 dage, hvor de ska i skole/ børnehave osv, så må det gerne være heldags ordninger. 

Også vil jeg også ha indført dejlig stor klatretræer, med tykke grene i bunden, så man ka lave træhuler i alle haver og et usynligt rum, til alt ens rod vh stine

Anmeld

28. april 2013

B&J

StineW79 skriver:

Ja ik?!!? Også de 2 dage, hvor de ska i skole/ børnehave osv, så må det gerne være heldags ordninger. 

Også vil jeg også ha indført dejlig stor klatretræer, med tykke grene i bunden, så man ka lave træhuler i alle haver og et usynligt rum, til alt ens rod vh stine

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Anmeld

28. april 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Har selv oprette en tråd ala denne i efteråret.
Hvor jeg syntes weekenden kan være lang.
Nu hvor foråret er kommet elsker mine drenge at være ude. Og nu hvor lillebror er begyndt at snakke er de også bedre til at lege sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.