Jeg er gal!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2013

2721

stm2812 skriver:

Det synes jeg lyder som en super god ide

og held og lykke med den bette fyr. Dejligt at du har gidet give dig tid til at passe godt på ham. 

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

Miss Kat

Så lidt
Jeg har aldrig kunnet vende ryggen til. I mine yngre dage tog jeg mig af efterladte katte, killinger fra herreløsekatte hvor moren havde forladt dem, 2 gange fordi moren var kørt over. Men som enlig og mor, er det begrænset hvad jeg har af tid, overskud og økonomi til. Min ene kat har jeg opfostret fra han var 2 dage gammel og den anden er en killing fra et af de kuld jeg har hjulpet fra en vildkat, er så svag når det kommer til dyr.
Krabben er jo mit ansvar nu hvor jeg har anskaffet mig den ubelejligt eller ej

Jamen jeg er 100% enig med dig i, at når man anskaffer sig et dyr, tager man også dens skæbne på sig! Der er bare mange i dag, der anskaffer sig dyr, til de ikke er sjove længere eller bare bliver for besværlige, og så skiller sig af med dem igen. Og så bliver det af og til typer som du og jeg, der får lov at "rydde op" efter dem (refererer her til de efterladte katte, du snakker om, for sådan nogle har jeg også flere af!)  

Jeg læste lige at du vil ringe til Dyrenes Beskyttelse ang. krabben, og det synes jeg, er en god idé. Du har ganske ret i, at et sted, der ikke er i stand til at tage vare på dyr, heller ikke skal formidle dem, så lad os håbe, de vil lytte... De forhold, du beskriver, er jo hjerteskærende og ganske enkelt fuldstændig forrykte.

Anmeld

26. april 2013

gonefishing

2721 skriver:

Det lyder meget skægt

Når jeg læser om dem kræver de lidt mere end det
Plus de som jeg læser det egentlig ikke er egnet til at bo sammen med fisk

Nej på ingen måde. Synd i skulle komme ud fra så dårlig behandling.
Har prøvet det samme da min datter fik et 20l akvarie. En fra dyrehandelen sagde at vi sagtens kunne have fem guldfisk... øhhhh nej!

Man må selv finde ud af det på nettet. Evt spørg folk på fiskeklub siderne, de vil hellere end gerne give viden fra sig.

Anmeld

26. april 2013

Isabella_mor

2721 skriver:

Hej

Jeg har brug for andre øjne på denne sag.
Min søn havde ønsket sig nye fisk tilsit akvarie og min mor ville gerne forære ham dem. Efter dårlige erfaringer hos den lokale dyrehandler ( syge fisk af 2 omgange) kørt vi til en forhandler min mor og far har haft gode erfaringer med.

Vi ender med at købe 5 røde platyer, 5 røde og hvide rejer og efter forslag fra ekspedienten en lille krabbe.
Jeg spørger til foder osv til krabben. Den skal have reje piller og en temp på 26 grader er fint. Får at vide de kan finde på at stikke af så skal sikre at alle huller er lukket. I butikken har de dem kun i vand. Der er ingen mulighed for at de kan komme op på land og jeg får fortalt at det er en vandkrabbe.

Vi kommer hjemme og hurtigt kravler krabben op af vandet og gemmer sig der hvor ledningerne kommer ud.
2 dage senere kommer den frem og dagen efter er den livløs. Den døde efter 3 dage. Søger rundt på nettet og læser at krabber har brug for at komme på land ellers drukner den. Ringer til dyrehandlen som lover mig en ny.
Vi kommer derhen og jeg spørger ind til det jeg har læst med at de skal kunne komme på Land, men det siger ekspedienten ikke har betydning.
Hun mener den er død af alderdom da de ikke kender deres alder.
Jeg spørger igen indtil pleje og foder og får samme svar. Da vi så skal fange en ny krabbe ligger der en død halvspist krabbe i akvarie, hvilket jeg kommentere. Hun siger at det er helt nyt at de sælger krabber og peger på en rød stjerne hvor ser står "ny".

Da vi kommer hjem, læser jeg mere om krabben, den skal kunne komme på land ellers drukner den, den har brug for grønt, kød og i det hele taget en varieret kost. I det hele taget kan jeg se den slet ikke har det godt på den måde vi har den.
Jeg skyndte mig at fjerne noget vand og den har nu mulighed får at komme på land, hvilket den er90% af tiden.
Den har det helt klart ikke optimalt og jeg ser mig nødsaget til at starte mit ekstra akvarie op, da jeg ikke vil have et dyr ikke bliver holdt på en måde hvor den har det godt.

Men et det ikke kritisabelt at de sælger den uden at have den rette viden?
Jeg har jo uden at vilde det slået den anden krabbe ihjel. Har mest af alt lyst tilsæt returner den, men i butikken bliver den jo slet ikke holdt korrekt og vil jo nok også afgå ved døde. Jeg ved godt det bare er en krabbe, men den skal jo også have det godt.

flere mennesker som dig tak

super godt... og så er det jo ligemeget hvilket dyr det er... så skal de have det godt når man vælger at have dem som kæledyr

Anmeld

27. april 2013

2721

Miss Kat skriver:

Jamen jeg er 100% enig med dig i, at når man anskaffer sig et dyr, tager man også dens skæbne på sig! Der er bare mange i dag, der anskaffer sig dyr, til de ikke er sjove længere eller bare bliver for besværlige, og så skiller sig af med dem igen. Og så bliver det af og til typer som du og jeg, der får lov at "rydde op" efter dem (refererer her til de efterladte katte, du snakker om, for sådan nogle har jeg også flere af!)  

Jeg læste lige at du vil ringe til Dyrenes Beskyttelse ang. krabben, og det synes jeg, er en god idé. Du har ganske ret i, at et sted, der ikke er i stand til at tage vare på dyr, heller ikke skal formidle dem, så lad os håbe, de vil lytte... De forhold, du beskriver, er jo hjerteskærende og ganske enkelt fuldstændig forrykte.

Du har helt ret

Ja, det er da forsøget værd, har en del postiv erfaring med dem og lidt negativ. Men de har da hjulpet mig før, det var bare angående nogle katte

Anmeld

27. april 2013

2721

Flodkilling skriver:

Nej på ingen måde. Synd i skulle komme ud fra så dårlig behandling.
Har prøvet det samme da min datter fik et 20l akvarie. En fra dyrehandelen sagde at vi sagtens kunne have fem guldfisk... øhhhh nej!

Man må selv finde ud af det på nettet. Evt spørg folk på fiskeklub siderne, de vil hellere end gerne give viden fra sig.

Ja, der er ikke andet for

Anmeld

27. april 2013

2721

Isabella_mor skriver:

flere mennesker som dig tak

super godt... og så er det jo ligemeget hvilket dyr det er... så skal de have det godt når man vælger at have dem som kæledyr

det er jo lige det
Vi har jo selv valgt at anskaffe den, misinformeret eller ej. Så må jeg tage konsekvensen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.