Jeg er gal!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2013

Lady Marion <3

2721 skriver:

Det er jo lige det
Jamen den ser ret tilfreds ud nu, men den skulle helst gå med 2 mere. Det er en hun og jeg er så nød til at få fat i 1 han og 1 hun mere hvis den skal have det helt optimalt, samtidig skal jeg have fat i det rette sand osv, men må vente til butikkerne åbner igen

Ha ha du ender da som krabbe avler   Godt den er i bedring , i øvrigt et ret spændende og specielt dyr ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2013

2721

FrkZier skriver:

Hold op hvor er det dårlig service! Hvor er det dog forfærdeligt de sådan kan give forkerTe råd der gør dyrene ikke har det godt

jeg var gået til ejeren og konfronteret ham/hende med det!

og dejligt du sådan bekymre dig om krappens velbefindende 

Det synes jeg nemlig også det er.

Ja, det burde jeg, er bare så konfliktsky og bliver så usikker på mig selv
Men ringer til dyrenesbeskyttelse mandag.

Tak

Anmeld

26. april 2013

2721

Lady Marion <3 skriver:

Ha ha du ender da som krabbe avler   Godt den er i bedring , i øvrigt et ret spændende og specielt dyr ..

Hehe det håber jeg ikke
De skulle som jeg kunne læse have meget svært ved at avle i fangenskab.
Ja, det er det. Er personligt ikke ret vildt med krabber, men knægten var helt solgt

Anmeld

26. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

generelt vil jeg bare sige: lad være med at købe dyr hos dyrehandlerne...

uanset hvad dyr det er...

og hvis du gør alligevel så sørg for at undersøge dyrets behov INDEN du tager derned og bare luk ørerne for deres vrøvl og pladder...

det blev aldrig til noget med hverken dyrehandleruddannelse eller de pasningsvejledninger der skulle følge med dyrene når de blev solgt.. det hele endte i papirnusseri og sidder fast i systemet med et eller andet udvalg der lige skal tænke over det de næste 25 år...

Anmeld

26. april 2013

BellaCiinea

2721 skriver:

Hej

Jeg har brug for andre øjne på denne sag.
Min søn havde ønsket sig nye fisk tilsit akvarie og min mor ville gerne forære ham dem. Efter dårlige erfaringer hos den lokale dyrehandler ( syge fisk af 2 omgange) kørt vi til en forhandler min mor og far har haft gode erfaringer med.

Vi ender med at købe 5 røde platyer, 5 røde og hvide rejer og efter forslag fra ekspedienten en lille krabbe.
Jeg spørger til foder osv til krabben. Den skal have reje piller og en temp på 26 grader er fint. Får at vide de kan finde på at stikke af så skal sikre at alle huller er lukket. I butikken har de dem kun i vand. Der er ingen mulighed for at de kan komme op på land og jeg får fortalt at det er en vandkrabbe.

Vi kommer hjemme og hurtigt kravler krabben op af vandet og gemmer sig der hvor ledningerne kommer ud.
2 dage senere kommer den frem og dagen efter er den livløs. Den døde efter 3 dage. Søger rundt på nettet og læser at krabber har brug for at komme på land ellers drukner den. Ringer til dyrehandlen som lover mig en ny.
Vi kommer derhen og jeg spørger ind til det jeg har læst med at de skal kunne komme på Land, men det siger ekspedienten ikke har betydning.
Hun mener den er død af alderdom da de ikke kender deres alder.
Jeg spørger igen indtil pleje og foder og får samme svar. Da vi så skal fange en ny krabbe ligger der en død halvspist krabbe i akvarie, hvilket jeg kommentere. Hun siger at det er helt nyt at de sælger krabber og peger på en rød stjerne hvor ser står "ny".

Da vi kommer hjem, læser jeg mere om krabben, den skal kunne komme på land ellers drukner den, den har brug for grønt, kød og i det hele taget en varieret kost. I det hele taget kan jeg se den slet ikke har det godt på den måde vi har den.
Jeg skyndte mig at fjerne noget vand og den har nu mulighed får at komme på land, hvilket den er90% af tiden.
Den har det helt klart ikke optimalt og jeg ser mig nødsaget til at starte mit ekstra akvarie op, da jeg ikke vil have et dyr ikke bliver holdt på en måde hvor den har det godt.

Men et det ikke kritisabelt at de sælger den uden at have den rette viden?
Jeg har jo uden at vilde det slået den anden krabbe ihjel. Har mest af alt lyst tilsæt returner den, men i butikken bliver den jo slet ikke holdt korrekt og vil jo nok også afgå ved døde. Jeg ved godt det bare er en krabbe, men den skal jo også have det godt.

Hold da op.. Tænk at butikken ikke ved hvordan de skal håndtere dem. Stakkels krabber :/

Jeg er STORT dyremenneske... uha kan slet ikk ha sådan noget der..

På vej over og handle idag så jeg en snegl på fliserne.. den havde jo lang vej (30cm) hen til græsset.. Så løftede den da lige hen på græsset.. Og så ville den jo heller ikke blive trådt ihjel 

Dyr 

Anmeld

26. april 2013

2721

Wampires skriver:

generelt vil jeg bare sige: lad være med at købe dyr hos dyrehandlerne...

uanset hvad dyr det er...

og hvis du gør alligevel så sørg for at undersøge dyrets behov INDEN du tager derned og bare luk ørerne for deres vrøvl og pladder...

det blev aldrig til noget med hverken dyrehandleruddannelse eller de pasningsvejledninger der skulle følge med dyrene når de blev solgt.. det hele endte i papirnusseri og sidder fast i systemet med et eller andet udvalg der lige skal tænke over det de næste 25 år...

Jeg er enig med dig. Har været rigtig tilfreds med servicen i fiske butikken Neonfisken, men eftersom min mor var giveren og der er langt dertil herfra hvor vi bor nu, var dette vores mulighed.

Jeg havde sat mig ind i de køb som var planlagt, men denne krabbe var ikke på listen og da de ikke havdede fisk han oprindeligt havde ønsket, bukkede jeg mig for hans begejstring vedrørende krabben.
Men, det ville jeg ønske jeg ikke havde gjort

Anmeld

26. april 2013

2721

IsabellaCiinea skriver:

Hold da op.. Tænk at butikken ikke ved hvordan de skal håndtere dem. Stakkels krabber :/

Jeg er STORT dyremenneske... uha kan slet ikk ha sådan noget der..

På vej over og handle idag så jeg en snegl på fliserne.. den havde jo lang vej (30cm) hen til græsset.. Så løftede den da lige hen på græsset.. Og så ville den jo heller ikke blive trådt ihjel 

Dyr 

Jeg er godt nok også skuffet og ked af situationen. Men som dig elsker jeg dyr.
Ville dog ønske der var noget man kunne stille op og samtidig føler jeg mig røvrendt

Anmeld

26. april 2013

Wampires

Jeg er enig med dig. Har været rigtig tilfreds med servicen i fiske butikken Neonfisken, men eftersom min mor var giveren og der er langt dertil herfra hvor vi bor nu, var dette vores mulighed.

Jeg havde sat mig ind i de køb som var planlagt, men denne krabbe var ikke på listen og da de ikke havdede fisk han oprindeligt havde ønsket, bukkede jeg mig for hans begejstring vedrørende krabben.
Men, det ville jeg ønske jeg ikke havde gjort

ved hvad du mener...

vi er også enige om at hvis sønnike vil have kæledyr på et tidspunkt så hedder det at vi sætter os sammen med ham og læser op på det dyr han tænker på først og derefter finder vi en opdrætter af det...

de må jo findes for næsten alle dyr efterhånden for hvor får dyrehandlerne ellers deres dyr fra?...

Vi tænker at vi kan altid starte med et hamster for det er ikke så lang levetid hvis det ikke fænger alligevel... Har selv haft hamster i en del år og er med på Dansk hamsterforenings forum stadigvæk

Og derudover så kan jeg fra selvsyn fortælle at det absolut INTET hjælper at kontakte fødevarestyrelsen ang. problemer med dyrehandlerne... desværre.. anmeldelse om syge dyr der blev solgt uden nye ejere fik det af vide resulterede i et tlfopkald til ejeren som jo bare afviste det og så blev der ikke gjort mere ved det... ikke mig der anmeldte det men overhørte tlfsamtalen....

Anmeld

26. april 2013

2721

Wampires skriver:

ved hvad du mener...

vi er også enige om at hvis sønnike vil have kæledyr på et tidspunkt så hedder det at vi sætter os sammen med ham og læser op på det dyr han tænker på først og derefter finder vi en opdrætter af det...

de må jo findes for næsten alle dyr efterhånden for hvor får dyrehandlerne ellers deres dyr fra?...

Vi tænker at vi kan altid starte med et hamster for det er ikke så lang levetid hvis det ikke fænger alligevel... Har selv haft hamster i en del år og er med på Dansk hamsterforenings forum stadigvæk

De her krabber bliver indfanget i deres som jeg forstår det naturlige milijø og så solgt til forhandler, så tror faktisk ikke man kan det

Anmeld

26. april 2013

Wampires

2721 skriver:

De her krabber bliver indfanget i deres som jeg forstår det naturlige milijø og så solgt til forhandler, så tror faktisk ikke man kan det

okay så må man jo bare ud selv og fange dem

må kunne lade sig gøre at få dem udenom dyrehandlerne... måske ringe direkte til leverandørerne og spørge efter dem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.