Kosteskabet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2013

mariamiss6

Linna76 skriver:

Klapser du fluer med hænderne?! Er det ikke ulaekker!?

(Min mor smaekker edderkopper med hænderne!)

Altså, jeg synes ikke en flue er særlig lækker, og slet ikke når den er klasket ud på mine hænder. Men jeg er ikke bange for fluer, så jeg vasker jo bare hænderne bagefter.

Når man bor på landet, midt i mellem to landbrug med køer som avlsdyr, bliver det ligesom lidt en sport (som barn i hvert fald), at lære at fange fluen levende, i sin knyttede næve, ryste hårdt, og kaste fluen i jorden. så besvimer den, og man kan trampe på den - eller blive stående og vente på den vågner op igen

Men ja, jeg klasker hovedsageligt fluer med hænderne. Dog er det nu ikke så mange fluer jeg lider under, her hvor jeg bor nu

henter du fluesmækkeren, hvis der sidder en myg på din arm? Jeg mener bare, at i bund og grund er myg, fluer og edderkopper jo bygget af samme slags materialer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

jydeinden

ejer ærligt infen. for vi har større problemer med edderkopper end med fluer/myg.. og har vi endeligt nogen er diverse blade ganske fortræffelige :-)

Anmeld

24. april 2013

StineS

mariamiss6 skriver:

Altså, jeg synes ikke en flue er særlig lækker, og slet ikke når den er klasket ud på mine hænder. Men jeg er ikke bange for fluer, så jeg vasker jo bare hænderne bagefter.

Når man bor på landet, midt i mellem to landbrug med køer som avlsdyr, bliver det ligesom lidt en sport (som barn i hvert fald), at lære at fange fluen levende, i sin knyttede næve, ryste hårdt, og kaste fluen i jorden. så besvimer den, og man kan trampe på den - eller blive stående og vente på den vågner op igen

Men ja, jeg klasker hovedsageligt fluer med hænderne. Dog er det nu ikke så mange fluer jeg lider under, her hvor jeg bor nu

henter du fluesmækkeren, hvis der sidder en myg på din arm? Jeg mener bare, at i bund og grund er myg, fluer og edderkopper jo bygget af samme slags materialer  

Er det ikke svaert at klapse fluerne med haenderne? Hvordan smaekker du dem?

Anmeld

24. april 2013

StineS

Gittemor09 skriver:

hahaha det her er den sjoveste tråd længe... sikke spørgsmål, MED detaljer... hi hi hi ....

altså min datter åd fluerne da hun var mindre... hihihi (indtil hendes mor opdagede det, og skyndte sig og tage den ud)

Haha, hvor har du din fluesmaekker?

Anmeld

24. april 2013

mariamiss6

StineS skriver:

Er det ikke svaert at klapse fluerne med haenderne? Hvordan smaekker du dem?

Fluer er ret dumme faktisk. Når de skal flyve, altså lette, kan de kun gøre det ved at flyve lige op. Så man skal bare klappe begge hænder sammen, liger oven over den, så flyver de selv ind og blive flade

Det med knytnæven er næsten det samme. 
Man fører hånden hurtigt forbi fluen, og lukker hånden når man er ovenover fluen. 

Anmeld

24. april 2013

Gittemor09

StineS skriver:

Haha, hvor har du din fluesmaekker?

i skraldespanden efter hver sæson ellers ligger den uden for børnehøjde enten på en kommode eller i vindueskarmen

Anmeld

24. april 2013

Linna76

mariamiss6 skriver:

Fluer er ret dumme faktisk. Når de skal flyve, altså lette, kan de kun gøre det ved at flyve lige op. Så man skal bare klappe begge hænder sammen, liger oven over den, så flyver de selv ind og blive flade

Det med knytnæven er næsten det samme. 
Man fører hånden hurtigt forbi fluen, og lukker hånden når man er ovenover fluen. 

Da kan man fange dem levende med knytnæven og slippe dem fri udenfor?

Anmeld

24. april 2013

Linna76

Gittemor09 skriver:

i skraldespanden efter hver sæson ellers ligger den uden for børnehøjde enten på en kommode eller i vindueskarmen

i skraldespanden efter hver sæson?

Anmeld

24. april 2013

Gittemor09

Linna76 skriver:

i skraldespanden efter hver sæson?

ja bor på landet, og synes det er herre klamt og have en fluesmækker liggende hele vinteren, så jeg køber nye op til hver sommer

Anmeld

24. april 2013

mariamiss6

Linna76 skriver:

Da kan man fange dem levende med knytnæven og slippe dem fri udenfor?

Ja, det vil man kunne gøre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.