"Vold" i VS, problemer med andet barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2013

MorDk

mor88 skriver:

Jeg skrev det her, ikke det andet!! Du må aldrig tro, at jeg er af den overbevisning, at børn kan være direkte onde!

Jeg tror ikke, at han mangler opmærksomhed hjemmefra, men jeg har en fornemmelse af, at han har alt for lange dage i VS, og det er måske det, der frustrerer ham i sådan en grad, at han bruger "vold". De fleste børn kan være "voldsomme" på nogle tidspunkter, også min datter, men det, som børn laver og det, som han laver, er ikke helt på samme "voldsomheds stadie" synes jeg.  Når andre børn i den alder er voldsomme i afmagt og mangel på forståelse, så har jeg observeret, at det ligner at han gør det for at såre det andet barn. Det er ikke pænt af mig at sige sådan om et lille barn, og jeg håber inderligt, at jeg tager fejl, da jeg ikke tror på, at et så lille barn bevidst kan have et ønske om at såre et andet barn.

Derfor tror jeg, at det nok er hans måde at reagere på, når alle de andre forældre henter deres børn, og han sidder tilbage.

Jeg har bestemt mig for, at spørge lederen, om de er obs på ham. Måske hans mor ikke ved det? Måske det ville hjælpe, hvis han blev hentet en time før nogle dage om ugen? 

Jeg har ingen mulighed for at forstå, hvad der gør at han bliver så vred, og derfor vil jeg ikke gøre andet end at snakke med lederen.

tak for svar 

Undskyld tror bare jeg misforstod dig så...

PEACE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

mor88

bøllen skriver:

Skal jeg bestemt heller ikke.

tror nu også de kan kende forskel på ae ae og av.

men ved ikke de i den alder er i stand til at omsætte deres handling til tanker.

ligesom du og jeg, vi ved jo at tar vi kvælertag på en person, er der risiko for vedkommende bliver kvalt. Og det er ubehageligt. 

jeg ved ikke om så lille et barn kan dette.... Giver det mening.

tror godt de er klar over det måske ikke er rart men deres hjerne er ikke i stand til at tænke handlingen til ende.

Igennem opdragelse kan man lære børn forskellen på ae ae og av, men så små børn forstår ikke konsekvenserne af av. Det gør de ikke, før de er over 3 års alderen. Børn handler instinktivt. Dog synes jeg, at vi som forældre har pligt til at fortælle vores børn, at man skal ae ae og at det er forkert at gøre nogen fortræd. 

Der er stor forskel på, hvor nemt det er at lære børnene det. En anden faktor, som je ofte synes spiller ind er, om de har ældre søskende, som de lærer det fra. (Min mening)

Anmeld

22. april 2013

bøllen

mor88 skriver:

Igennem opdragelse kan man lære børn forskellen på ae ae og av, men så små børn forstår ikke konsekvenserne af av. Det gør de ikke, før de er over 3 års alderen. Børn handler instinktivt. Dog synes jeg, at vi som forældre har pligt til at fortælle vores børn, at man skal ae ae og at det er forkert at gøre nogen fortræd. 

Der er stor forskel på, hvor nemt det er at lære børnene det. En anden faktor, som je ofte synes spiller ind er, om de har ældre søskende, som de lærer det fra. (Min mening)

Og det er da hvis stort set det samme jeg skriver.

men et er opdragelse og et andet er hvad de små hjerner er udviklet til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.