MorDk skriver:
Skrev du ikke dette
Men når sådan et barn taget kvælertag på et andet barn, tror du så ikke han er klar over det gør ondt på det andet barn?
Børn er vel klar over at det ikke er en god/rar følelse??
Jeg skrev det her, ikke det andet!! Du må aldrig tro, at jeg er af den overbevisning, at børn kan være direkte onde!
Jeg tror ikke, at han mangler opmærksomhed hjemmefra, men jeg har en fornemmelse af, at han har alt for lange dage i VS, og det er måske det, der frustrerer ham i sådan en grad, at han bruger "vold". De fleste børn kan være "voldsomme" på nogle tidspunkter, også min datter, men det, som børn laver og det, som han laver, er ikke helt på samme "voldsomheds stadie" synes jeg. Når andre børn i den alder er voldsomme i afmagt og mangel på forståelse, så har jeg observeret, at det ligner at han gør det for at såre det andet barn. Det er ikke pænt af mig at sige sådan om et lille barn, og jeg håber inderligt, at jeg tager fejl, da jeg ikke tror på, at et så lille barn bevidst kan have et ønske om at såre et andet barn.
Derfor tror jeg, at det nok er hans måde at reagere på, når alle de andre forældre henter deres børn, og han sidder tilbage.
Jeg har bestemt mig for, at spørge lederen, om de er obs på ham. Måske hans mor ikke ved det? Måske det ville hjælpe, hvis han blev hentet en time før nogle dage om ugen?
Jeg har ingen mulighed for at forstå, hvad der gør at han bliver så vred, og derfor vil jeg ikke gøre andet end at snakke med lederen.
tak for svar