"Vold" i VS, problemer med andet barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2013

MorDk

bøllen skriver:

Det var loa der skrev dette

Sorry... citeret forkert så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

Frk. Himmelblå

MorDk skriver:

Skrev du ikke dette

Men når sådan et barn taget kvælertag på et andet barn, tror du så ikke han er klar over det gør ondt på det andet barn?
Børn er vel klar over at det ikke er en god/rar følelse??

Jeg tror altså, at langt de fleste 2,5-årige er udmærket klar over, at det ikke er godt/rart at gøre sådan. Men om de kan styre det,- altså handle ud fra den viden/fornemmelse, - det er måske nok en anden snak.

Men som jeg læser det, så er drengen frustreret og bliver aggressiv, - og derfor gør han netop det forkerte, - måske for at afreagere, måske for at få opmærksomhed, - eller begge dele.

Anmeld

22. april 2013

Loa

bøllen skriver:

Jeg tror faktisk ikke så lille et barn kan omsætte den tanke som du gør. Men er langt fra sikker.

så små børn tænker ikke, ahh hvis Jeg gør sådan så gør det ondt på hende.

min 3 årige stod den anden dag og hamrede på vores terrasse dør med en hammer Er han vild og uregerlig , og mangler kærlighed.

nej slet slet ikke, men han er en DRENG som prøver rigtig mange ting af, så hans forældre får grå hår.

det jeg vil med dette er, at jeg tror ikke min dreng er klar over konsekvensen af han hamrer på døren = den går i stykker.

og tror faktisk ikke en dreng på 2,5 kan omsætte hans handlingen til hvad konsekvensen er.

men igen er ikke sikker.... Bare mine tanker

Jeg skal heller ikke gøre mig klog, for er ikke ekspert overhovedet.

Men jeg ville umiddelbart bare tro at de godt kender forskel på ae ae og av?
Men ja, jeg ved det ikke.....

Anmeld

22. april 2013

Loa

MorDk skriver:

Nej ikke altid når de er så små. De forstår ikke konsekvenserne af deres handling. Slå = gør ondt. Derfor mener jeg ikke det er en bevidst handling når de er så små. Små børn aner ikke hvad konsekvensen af et kvælertag er.

Nej måske ikke konsekvensen, men tror du ikke et barn ved det er forkert?
Ved om det er rart eller gør ondt?
Og hvis barnet ser det andet barn bliver ked af det, og alligevel fortsætter, er det så ikke lidt bevidst eller?

Altså jeg skal ikke gøre mig klog, for er ikke ekspert, det er bare hvad jeg umiddelbart vil tro.....

(Og så er jeg så pokkers farvet af, hvordan det ville være hvis det var mit barn det gik ud over)

Anmeld

22. april 2013

bøllen

Loa skriver:

Jeg skal heller ikke gøre mig klog, for er ikke ekspert overhovedet.

Men jeg ville umiddelbart bare tro at de godt kender forskel på ae ae og av?
Men ja, jeg ved det ikke.....

Skal jeg bestemt heller ikke.

tror nu også de kan kende forskel på ae ae og av.

men ved ikke de i den alder er i stand til at omsætte deres handling til tanker.

ligesom du og jeg, vi ved jo at tar vi kvælertag på en person, er der risiko for vedkommende bliver kvalt. Og det er ubehageligt. 

jeg ved ikke om så lille et barn kan dette.... Giver det mening.

tror godt de er klar over det måske ikke er rart men deres hjerne er ikke i stand til at tænke handlingen til ende.

Anmeld

22. april 2013

MorDk

Loa skriver:

Nej måske ikke konsekvensen, men tror du ikke et barn ved det er forkert?
Ved om det er rart eller gør ondt?
Og hvis barnet ser det andet barn bliver ked af det, og alligevel fortsætter, er det så ikke lidt bevidst eller?

Altså jeg skal ikke gøre mig klog, for er ikke ekspert, det er bare hvad jeg umiddelbart vil tro.....

(Og så er jeg så pokkers farvet af, hvordan det ville være hvis det var mit barn det gik ud over)

Jeg er heller ik ekspert men tænker også mit når jeg oplever sådan noget gentagene gange...

Anmeld

22. april 2013

L&V

mor88 skriver:

Hej

Jeg vil gerne forklare jer en situation, som opstod i VS i dag når jeg afhentede. Hvad er jeres mening?

I min datters VS er der en dreng på 2,5 år. Jeg har hele tiden set denne dreng som meget voldsom, hård og voldelig overfor de andre børn. Han hiver i de andres hår, bider, råber højt. Jeg kan godt se, at der indeni ham bor en rigtig sød lille dreng, og det virker på mig, som han mangler opmærksomhed, da han vil med hjem med alle de andre forældre, når de afhenter deres børn.

Min datter har en bedste veninge i VS, og de to gør hver dag meget ud af, at sige hej hej med hverandre(rigtig sødt). I dag, når jeg afhentede  min datter, stod hendes veninde ved døren og sagde farvel til os, da denne dreng kommer gående over mod os. Jeg siger "hej, 'hans navn'", hvor efter han går over til den pige og tager kvælertag på hende. Med min datter i armene prøver jeg på at få ham væk, mens pædagogerne kommer løbende, mens de råber til ham, at han skal stoppe, han vælger så at slutte kvælertaget af med at hamre hendes hoved ind i døren. Hun var selvfølgelig rigtig ked af det og chokeret og pædagogerne stod det og så ud som "hvad skal vi gøre?"

Jeg ser den her dreng som dårlig indflydelse på min datter(og de andre børn) og jeg kan se, at min datter er begyndt at efterabe nogle af de ting, som han gør, f.eks slå en i ansigtet og så grine højt. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg snakke med pædagogerne, med hans mor, med lederen? Hvad ville i have gjort?

Man går ALTID til pædagogerne først det er deres job og dem der ka hjælpe.. Lederen ka være en mulighed herefter men aldrig direkte til forældrene..

Anmeld

22. april 2013

Loa

bøllen skriver:

Skal jeg bestemt heller ikke.

tror nu også de kan kende forskel på ae ae og av.

men ved ikke de i den alder er i stand til at omsætte deres handling til tanker.

ligesom du og jeg, vi ved jo at tar vi kvælertag på en person, er der risiko for vedkommende bliver kvalt. Og det er ubehageligt. 

jeg ved ikke om så lille et barn kan dette.... Giver det mening.

tror godt de er klar over det måske ikke er rart men deres hjerne er ikke i stand til at tænke handlingen til ende.

Det kunne jeg så også godt forestille mig... At de ikke ved den endelige konsekvens.... Det tror jeg bestemt ikke de gør... Men jeg tænker at de næsten må vide om det gør av eller er ae, at slå/tage kvælertag osv....

Anmeld

22. april 2013

Maja88

Intet barn i den her alder slår ikke ike som bevidst handling.. for et barn er alt opmærksomhed vigtig... on den så er negativ eller ej... den dreng forstår ikke  at et kvælertag er farligt. Han kan måske godt se hun bliver ked barnet men ikne hun er i fare

Anmeld

22. april 2013

mor88

MorDk skriver:

Skrev du ikke dette

Men når sådan et barn taget kvælertag på et andet barn, tror du så ikke han er klar over det gør ondt på det andet barn?
Børn er vel klar over at det ikke er en god/rar følelse??

Jeg skrev det her, ikke det andet!! Du må aldrig tro, at jeg er af den overbevisning, at børn kan være direkte onde!

Jeg tror ikke, at han mangler opmærksomhed hjemmefra, men jeg har en fornemmelse af, at han har alt for lange dage i VS, og det er måske det, der frustrerer ham i sådan en grad, at han bruger "vold". De fleste børn kan være "voldsomme" på nogle tidspunkter, også min datter, men det, som børn laver og det, som han laver, er ikke helt på samme "voldsomheds stadie" synes jeg.  Når andre børn i den alder er voldsomme i afmagt og mangel på forståelse, så har jeg observeret, at det ligner at han gør det for at såre det andet barn. Det er ikke pænt af mig at sige sådan om et lille barn, og jeg håber inderligt, at jeg tager fejl, da jeg ikke tror på, at et så lille barn bevidst kan have et ønske om at såre et andet barn.

Derfor tror jeg, at det nok er hans måde at reagere på, når alle de andre forældre henter deres børn, og han sidder tilbage.

Jeg har bestemt mig for, at spørge lederen, om de er obs på ham. Måske hans mor ikke ved det? Måske det ville hjælpe, hvis han blev hentet en time før nogle dage om ugen? 

Jeg har ingen mulighed for at forstå, hvad der gør at han bliver så vred, og derfor vil jeg ikke gøre andet end at snakke med lederen.

tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.