"Vold" i VS, problemer med andet barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2013

mor88

Snak med lederen, ikke med forældrene! Det er lederens opgave, det kan blive noget frygteligt noget hvis du selv begynder at rode i det.

Kan ikke se at du kan gøre ret meget andet end at lære din datter hvordan man opfører sig, og hvordan man IKKE opfører sig. Du kan ikke forvente at drengen ændrer sig fra dag til dag, og han har ligeså meget ret til at gå i VS som din datter har.

Men hvis din datter lærer hvordan man omgåes andre mennesker, behøver du ikke bruge så meget krudt på om drengen har en dårlig indflydelse eller ej. Der vil altid være nogen hvor man tænker "Hmm".

Je har besluttet mig for at tage en snak med lederen og spørge, om de er obs på hans voldsomme adfærd. Jeg ved, at de alle har tavshedspligt, og derfor er der ikke ret meget, som de kan fortælle mig. Jeg er heller ikke interesseret i at vide andet end, om de prøver på at hjælpe ham. Han er en rigtig sød dreng, når han ikke er voldsom overfor de andre.

Jeg og kæresten prøver det bedste vi kan at lære hende, hvordan man opfører sig  Og jeg håber da, at vi gør det rigtige.

Det er bare rigtig hårdt sommetider at se den dreng være så voldsom med børnene.

Drengen har lige så meget ret til at gå i VS som alle de andre børn, ja, men jeg kan ikke forstå hans adfærd overfor de andre børn.

jeg ønsker, at bruge lidt "krudt" på drengen, da jeg ønsker ham det bedste liv  Det er jo også synd for ham, at de andre børn holder afstand til ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

MorDk

mor88 skriver:

Jeg tror ikke, at han mangler opmærksomhed hjemmefra, men jeg har en fornemmelse af, at han har alt for lange dage i VS, og det er måske det, der frustrerer ham i sådan en grad, at han bruger "vold". De fleste børn kan være "voldsomme" på nogle tidspunkter, også min datter, men det, som børn laver og det, som han laver, er ikke helt på samme "voldsomheds stadie" synes jeg.  Når andre børn i den alder er voldsomme i afmagt og mangel på forståelse, så har jeg observeret, at det ligner at han gør det for at såre det andet barn. Det er ikke pænt af mig at sige sådan om et lille barn, og jeg håber inderligt, at jeg tager fejl, da jeg ikke tror på, at et så lille barn bevidst kan have et ønske om at såre et andet barn.

Derfor tror jeg, at det nok er hans måde at reagere på, når alle de andre forældre henter deres børn, og han sidder tilbage.

Jeg har bestemt mig for, at spørge lederen, om de er obs på ham. Måske hans mor ikke ved det? Måske det ville hjælpe, hvis han blev hentet en time før nogle dage om ugen? 

Jeg har ingen mulighed for at forstå, hvad der gør at han bliver så vred, og derfor vil jeg ikke gøre andet end at snakke med lederen.

tak for svar 

Et barn i den alder aner ikke noget om hvad det vil sige at "såre" et andet menneske. Det er IKKE en bevidst handling.

Anmeld

22. april 2013

Loa

Årh jeg synes sådan noget er så svært.

Føj hvor ville jeg få det dårligt hvis det var min lille pige der fik sådan en behandling af en anden i vuggestuen.

Og med fare for at være politisk ukorrekt og bla bla bla, så ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg ville håndtere det. Jeg ville blive SÅ gal. Snakke med pædagogerne om det så jeg var forsikret om at de var OBS på det. Det er jo ikke i orden. Det kan ende helt vildt gal.
Og så er jeg sådan set (næsten) ligeglad, om det skyldes det ene eller andet, mangel på kærlighed eller ej derhjemme.
Min datter skulle ikke have taget kvælertag på hende!

Anmeld

22. april 2013

Loa

MorDk skriver:

Et barn i den alder aner ikke noget om hvad det vil sige at "såre" et andet menneske. Det er IKKE en bevidst handling.

Men når sådan et barn taget kvælertag på et andet barn, tror du så ikke han er klar over det gør ondt på det andet barn?
Børn er vel klar over at det ikke er en god/rar følelse??

Anmeld

22. april 2013

MorDk

Men når sådan et barn taget kvælertag på et andet barn, tror du så ikke han er klar over det gør ondt på det andet barn?

Nej ikke altid når de er så små. De forstår ikke konsekvenserne af deres handling. Slå = gør ondt. Derfor mener jeg ikke det er en bevidst handling når de er så små. Små børn aner ikke hvad konsekvensen af et kvælertag er.

Anmeld

22. april 2013

Faith

mor88 skriver:

Je har besluttet mig for at tage en snak med lederen og spørge, om de er obs på hans voldsomme adfærd. Jeg ved, at de alle har tavshedspligt, og derfor er der ikke ret meget, som de kan fortælle mig. Jeg er heller ikke interesseret i at vide andet end, om de prøver på at hjælpe ham. Han er en rigtig sød dreng, når han ikke er voldsom overfor de andre.

Jeg og kæresten prøver det bedste vi kan at lære hende, hvordan man opfører sig  Og jeg håber da, at vi gør det rigtige.

Det er bare rigtig hårdt sommetider at se den dreng være så voldsom med børnene.

Drengen har lige så meget ret til at gå i VS som alle de andre børn, ja, men jeg kan ikke forstå hans adfærd overfor de andre børn.

jeg ønsker, at bruge lidt "krudt" på drengen, da jeg ønsker ham det bedste liv  Det er jo også synd for ham, at de andre børn holder afstand til ham.

Synes det er en super go indstilling at ha

Anmeld

22. april 2013

mor88

MorDk skriver:

Det var altså det samme, som jeg skrev!

Anmeld

22. april 2013

MorDk

mor88 skriver:

Det var altså det samme, som jeg skrev!

Skrev du ikke dette

Anmeld

22. april 2013

bøllen

Loa skriver:

Jeg tror faktisk ikke så lille et barn kan omsætte den tanke som du gør. Men er langt fra sikker.

så små børn tænker ikke, ahh hvis Jeg gør sådan så gør det ondt på hende.

min 3 årige stod den anden dag og hamrede på vores terrasse dør med en hammer Er han vild og uregerlig , og mangler kærlighed.

nej slet slet ikke, men han er en DRENG som prøver rigtig mange ting af, så hans forældre får grå hår.

det jeg vil med dette er, at jeg tror ikke min dreng er klar over konsekvensen af han hamrer på døren = den går i stykker.

og tror faktisk ikke en dreng på 2,5 kan omsætte hans handlingen til hvad konsekvensen er.

men igen er ikke sikker.... Bare mine tanker

Anmeld

22. april 2013

bøllen

MorDk skriver:

Skrev du ikke dette

Det var loa der skrev dette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.