"Vold" i VS, problemer med andet barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.239 visninger
32 svar
33 synes godt om
20. april 2013

mor88

Hej

Jeg vil gerne forklare jer en situation, som opstod i VS i dag når jeg afhentede. Hvad er jeres mening?

I min datters VS er der en dreng på 2,5 år. Jeg har hele tiden set denne dreng som meget voldsom, hård og voldelig overfor de andre børn. Han hiver i de andres hår, bider, råber højt. Jeg kan godt se, at der indeni ham bor en rigtig sød lille dreng, og det virker på mig, som han mangler opmærksomhed, da han vil med hjem med alle de andre forældre, når de afhenter deres børn.

Min datter har en bedste veninge i VS, og de to gør hver dag meget ud af, at sige hej hej med hverandre(rigtig sødt). I dag, når jeg afhentede  min datter, stod hendes veninde ved døren og sagde farvel til os, da denne dreng kommer gående over mod os. Jeg siger "hej, 'hans navn'", hvor efter han går over til den pige og tager kvælertag på hende. Med min datter i armene prøver jeg på at få ham væk, mens pædagogerne kommer løbende, mens de råber til ham, at han skal stoppe, han vælger så at slutte kvælertaget af med at hamre hendes hoved ind i døren. Hun var selvfølgelig rigtig ked af det og chokeret og pædagogerne stod det og så ud som "hvad skal vi gøre?"

Jeg ser den her dreng som dårlig indflydelse på min datter(og de andre børn) og jeg kan se, at min datter er begyndt at efterabe nogle af de ting, som han gør, f.eks slå en i ansigtet og så grine højt. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg snakke med pædagogerne, med hans mor, med lederen? Hvad ville i have gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

pcoramt

mor88 skriver:

Hej

Jeg vil gerne forklare jer en situation, som opstod i VS i dag når jeg afhentede. Hvad er jeres mening?

I min datters VS er der en dreng på 2,5 år. Jeg har hele tiden set denne dreng som meget voldsom, hård og voldelig overfor de andre børn. Han hiver i de andres hår, bider, råber højt. Jeg kan godt se, at der indeni ham bor en rigtig sød lille dreng, og det virker på mig, som han mangler opmærksomhed, da han vil med hjem med alle de andre forældre, når de afhenter deres børn.

Min datter har en bedste veninge i VS, og de to gør hver dag meget ud af, at sige hej hej med hverandre(rigtig sødt). I dag, når jeg afhentede  min datter, stod hendes veninde ved døren og sagde farvel til os, da denne dreng kommer gående over mod os. Jeg siger "hej, 'hans navn'", hvor efter han går over til den pige og tager kvælertag på hende. Med min datter i armene prøver jeg på at få ham væk, mens pædagogerne kommer løbende, mens de råber til ham, at han skal stoppe, han vælger så at slutte kvælertaget af med at hamre hendes hoved ind i døren. Hun var selvfølgelig rigtig ked af det og chokeret og pædagogerne stod det og så ud som "hvad skal vi gøre?"

Jeg ser den her dreng som dårlig indflydelse på min datter(og de andre børn) og jeg kan se, at min datter er begyndt at efterabe nogle af de ting, som han gør, f.eks slå en i ansigtet og så grine højt. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg snakke med pædagogerne, med hans mor, med lederen? Hvad ville i have gjort?

Nu har jeg ikke selv børn i nu.. Men jeg ville helt sikkert snakke med lederen, og måske kommunen. På mig lyder det som en lille dreng der søger opmærksomhed og kærlighed. Måske mangler han det der hjemme?

Anmeld

20. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ska snakke med pædagogerne, og hvis der ik sker en ændring indenfor rimelig kort tid, ska du tage fat i lederen. Du ska under INGRN omstændigheder snakke med hans forældre om det, det er pædagogernes opgave!! Vh stine

Anmeld

20. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
StineW79 skriver:

Du ska snakke med pædagogerne, og hvis der ik sker en ændring indenfor rimelig kort tid, ska du tage fat i lederen. Du ska under INGRN omstændigheder snakke med hans forældre om det, det er pædagogernes opgave!! Vh stine

Helt enig

Anmeld

20. april 2013

MorDk

Nu har jeg ikke selv børn i nu.. Men jeg ville helt sikkert snakke med lederen, og måske kommunen. På mig lyder det som en lille dreng der søger opmærksomhed og kærlighed. Måske mangler han det der hjemme?

Rolig nu MÅSKE ja... men mon dog?

Ville blive harm hvis folk gik og "bryggede" sådan nogle hist. om min søn som også kan være "voldsom" men han mangler i dén grad ikke kærlighed. Der kan være mange grunde til uhensigtsmæssig adfærd!

Der bør tages fat i problemet ja. MEN det er pædagogernes opgave i samarbejde med forældrene.

Anmeld

20. april 2013

hautecouture

mor88 skriver:

Hej

Pædagogerne er forhåbentlig fuldt ud klar over at denne dreng skal tackles anderledes end hans jævnaldrende, desværre er systemet plat, alt, alt for langsom med sådanne sager - på en af mine tidligere arbejdspladser var der et barn lidt ligesom den dreng du beskriver. Pædagogerne gjorde virkelig hvad de kunne, lederen var med inde over og barnets forældre varmeste samarbejdsvillige, da de selvfølgelig ønskede deres barn skulle danne gode relationer og ikke negative. Men pædagogerne og lederen skrev og lå nærmestpå deres grædende knæ og bad om hjælp fra Andre faggrupper - der gik 1 1/2 år inden der blev godkendt støtte til barnet.

heldigvis gik det hurtigt i den rigtige retning med barnet. Jeg er sikker på, hvis det du beskriver er noget der sker dagligt, at de er opmærksomme på det og gør hvad der står i deres magt.

vær også opmærksom på, at vi. Som pædagoger har tavshedspligt, så det vil alligevel nok være begrænset hvad de må fortælle dig om drengen. Håber der sker noget for selvfølgelig er det ikke ok, at han er så voldsom over for de andre børn...

Anmeld

20. april 2013

Faith

Snak med lederen, ikke med forældrene! Det er lederens opgave, det kan blive noget frygteligt noget hvis du selv begynder at rode i det.

Kan ikke se at du kan gøre ret meget andet end at lære din datter hvordan man opfører sig, og hvordan man IKKE opfører sig. Du kan ikke forvente at drengen ændrer sig fra dag til dag, og han har ligeså meget ret til at gå i VS som din datter har.

Men hvis din datter lærer hvordan man omgåes andre mennesker, behøver du ikke bruge så meget krudt på om drengen har en dårlig indflydelse eller ej. Der vil altid være nogen hvor man tænker "Hmm".

Anmeld

20. april 2013

mor88

pcoramt skriver:

jeg tror at jeg vil spørge lederen om det. Lederen har så også tavsedspligt, men måske hun kan sige mig, om de er obs på, at han er meget hård med de andre børn. Jeg tror dog ikke, at jeg vil gå så langt som at blande kommunen ind i det.

tak for svar 

Anmeld

20. april 2013

mor88

StineW79 skriver:

Jeg har ikke lyst til, at snakke med pædagogerne om det, fordi drengen som oftest er det samme sted som pædagogerne, og jeg vil ikke udstille ham på den måde. men jeg vil spørge lederen, om de er obs på, at han er hård ved de andre børn.

Jeg tror nu androg, jeg ville turde, at konfrontere hans mor med det. Det var blot for at få jeres meninger, at jeg også spurgte om det.

Tak for svar 

Anmeld

20. april 2013

mor88

MorDk skriver:

Rolig nu MÅSKE ja... men mon dog?

Ville blive harm hvis folk gik og "bryggede" sådan nogle hist. om min søn som også kan være "voldsom" men han mangler i dén grad ikke kærlighed. Der kan være mange grunde til uhensigtsmæssig adfærd!

Der bør tages fat i problemet ja. MEN det er pædagogernes opgave i samarbejde med forældrene.

Jeg tror ikke, at han mangler opmærksomhed hjemmefra, men jeg har en fornemmelse af, at han har alt for lange dage i VS, og det er måske det, der frustrerer ham i sådan en grad, at han bruger "vold". De fleste børn kan være "voldsomme" på nogle tidspunkter, også min datter, men det, som børn laver og det, som han laver, er ikke helt på samme "voldsomheds stadie" synes jeg.  Når andre børn i den alder er voldsomme i afmagt og mangel på forståelse, så har jeg observeret, at det ligner at han gør det for at såre det andet barn. Det er ikke pænt af mig at sige sådan om et lille barn, og jeg håber inderligt, at jeg tager fejl, da jeg ikke tror på, at et så lille barn bevidst kan have et ønske om at såre et andet barn.

Derfor tror jeg, at det nok er hans måde at reagere på, når alle de andre forældre henter deres børn, og han sidder tilbage.

Jeg har bestemt mig for, at spørge lederen, om de er obs på ham. Måske hans mor ikke ved det? Måske det ville hjælpe, hvis han blev hentet en time før nogle dage om ugen? 

Jeg har ingen mulighed for at forstå, hvad der gør at han bliver så vred, og derfor vil jeg ikke gøre andet end at snakke med lederen.

tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.