At køre bil med en skrigende baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2013

EnSødMor

MarleneOlsen skriver:

Min datter på nu smart 1 år gør det ogs ! Arrgh jeg får grå hår .. JEG tror det er fordi hun gerne vil følge med og kigge ud af vinduet . Men det kan man jo ikk når mAn ligger i sådan en bagudvendt stol .. Så jeg glæder mig til hun snart kan komme op i en større stol !

Ja jeg tror også det kan have noget at gøre med at de ikke kan følge med, men jeg kan jo ikke gøre noget ved det, hader simpelthen at køre bil med hende, så ville jeg næsten hellere tage bussen! 

Øv, hvor jeg glæder mig til hun skal i større stol, så hun kan følge med. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

EnSødMor

katrine26 skriver:

Det kan være hun bliver køresyg og derfor skriger. Har selv en søn på 2 som kaster hver gang vi køre. ( godt vi ikke har bil. :-) ). Katrine26. 

Ved ikke om det kan være det, syntes bare jeg mindes at have hørt at babyer ikke bliver køresyge, ved ikke om det bare er mig der er hoppet på en dårlig joke eller om det er sandt. 

Anmeld

18. april 2013

EnSødMor

Faith skriver:

Jep sådan en søn har jeg osse!

Han gider simpelthen ikke køre bil, og har aldrig gidet det. Så vi kører sjældent ret lange strækninger med ham.

Vi har også brugt at køre ind til siden, trøste, give sut osv. men det holder meget kort tid, så starter han igen. Han starter med at være max utilfreds, men det går ret hurtigt over i skrig og skrål. Han kan kortvarigt afledes med legetøj men så snart han mister interessen for det, er den gal igen.

Det er dejligt at vide man ikke er alene i den situation, det er virkelig frustrerende, og det er ikke bare gråd som er skab, det er virkelig ulykkeligt gråd.  SÅ det gør helt ondt indeni.

Anmeld

18. april 2013

morethanperfect

Oscar gjorde det også da han sad i baby stolen .. Ligeså snart vi skiftede stol til ham , så han kunne sidde op, stoppede han ..

Noel gør det også nu hvor han sidder i baby stolen .. Håber han stopper når vi skifter stol ligesom Oscar gjorde

Anmeld

18. april 2013

EnSødMor

Giraffen skriver:

Sidder hun på for eller bagsæde? for I kan evt prøve i en periode at sætte hende om på forsædet, så kan I bedre kommunikere med hende

Her har vores datter heldigvis ikke de store problemer med at køre bil medmindre hun er tørstig eller sulten (måske det ville være rart for jeres at tygge lidt i en kiks eller noget imens?)

Men vi fik faktisk i julegave et lille fjernsyn til hende til bilen, det er fantastisk! dejlig upædagogisk og ikke mindst effektivt

Det kan sagtens have noget med det at gøre, problemet er bare vi har en gammel bil, som har airbag foran, som man ikke kan slå fra. og kan man ikke det, så skal man ikke sætte et barn der.  Det havde ellers været dejligt hvis jeg kunne. 

Anmeld

18. april 2013

EnSødMor

Maja88 skriver:

Hvad sker der hvis i  lader hende skrige?? Hvor længe bliver hun så ved...??

Her hjalp det enten at lade hendr skrige i 5min eller høre en speciel sang meget højt og den virkede hver gang

Hun skriger indtil hun kommer op... Altid... Hun græder så meget nogengange at jeg kan høre hun bliver helt tør i halsen og hoster.... så får hun lidt vand også går hun igang igen.. 

Jeg kører for det meste med hende 20 km, i alle de 20 km, forgår det sådan. Så det er vel en halv times skrigeri.  

Anmeld

18. april 2013

EnSødMor

quindelist skriver:

Vores pige på nu 20 mdr er ligesådan og har hadet bilen stort set fra hun blev født.

Vi har prøvet ALT -nyt spændende legetøj, køre når hun er træt, køre når hun er udhvilet -vi har sågar købt ny stol hvis nu det var komforten den var gal med (0-13 kg stol).

Vi er nået frem til at hun bare ikke gider køre i bil/keder sig. Det virker nemlig slet ikke som om hun bliver køresyg for hvis nu der sidder en på bagsædet og holder hende med selskab så er der ikke en lyd.

På kortere ture får hun derfor lov at brokke/pive/skrige/råbe og hvad hun ellers finder på.
Længere ture har vi overgivet os og sætter en iPad op der spiller baby Einstein -det giver somregel ro, er den helt gal er der en af os der hopper om til hende men det prøver vi helst at undgå for udover at vi begge er lidt langbenede og derfor sidder dårligt på bagsædet så skulle det helst ikke blive en vane at hun får os derom

Puha... Det er bare så hårdt!

Især hvis man er alene i bilen, at det er en selv der kører uden en hjælpende hånd, men det er som sagt også en dårlig vane som du siger.  Men jeg har simpelthen samlet mine køreture sammen, så det passer med at hendes far kan have hende imens eller andet, for vil simpelthen ikke udsætte hende for det....  

Men håber da hun en dag holder op, for det kan virkelig gøre en skør. 

Anmeld

18. april 2013

Maja88

Frk-S skriver:

Hun skriger indtil hun kommer op... Altid... Hun græder så meget nogengange at jeg kan høre hun bliver helt tør i halsen og hoster.... så får hun lidt vand også går hun igang igen.. 

Jeg kører for det meste med hende 20 km, i alle de 20 km, forgår det sådan. Så det er vel en halv times skrigeri.  

Har i fået tjekket hendes nakke,ryg, hofte osv ved en fys???

Ellers kan be the love generation på.meget høj anbefales i et par minutter der der simpelthen sådan en god basrytme i som beroliger

Anmeld

18. april 2013

EnSødMor

morethanperfect skriver:

Oscar gjorde det også da han sad i baby stolen .. Ligeså snart vi skiftede stol til ham , så han kunne sidde op, stoppede han ..

Noel gør det også nu hvor han sidder i baby stolen .. Håber han stopper når vi skifter stol ligesom Oscar gjorde

Du giver håb...... 

Men der er lidt tid endnu før hun skal ha ny stol, det er først engang til juli  

Men indtil da må jeg begrænse køreturene med hende. 

Anmeld

18. april 2013

Wik

Som en anden også skriver, så ændre det sig med en ny (ikke baby) stol. Vi flyttede vores over inden 9 måneder, for hun kravlede som 6 måneder og sad oppe selv tidligt mv. Så selvom vægten og alderen ikke altid passer med at skifte stol, så gjorde vi det. Og det har vi aldrig fortrudt, for det ændrede alting nu græder hun kun ved meget lange ture.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.