Silas&Mille skriver:
Hvor længe lader I jeres tumling ligge og kalde/græde inden I gr ind til ham/hende, efter putning?
Har en lille dreng der nu og ligget og skiftet imellem at kalde og græde i 20 minutter.
Gråden er sådan 'kom nu moar, jeg er altså virkelig virkelig ked af det'
Men når vi så ikke reagerer på det stopper han og kalder så helt almindeligt efter moar...
Er selv meget imod at gå derind, da han skal lærer at nu er han blevet puttet så nu skal han sove, og så kommer vi altså ikke rendende hele tiden.
Hvor længer lader i barnet ligge, når det bare kalder som beskrevet ovenfor?
Altså mit mantra er at Magnus aldrig må være ked af det uden at jeg reagere. Så nu forklare jeg lige min puttetekning, som virker rigtig godt hos os, og je ghar givet den videre til andre der brugt den med succes.
Magnus bliver puttet helt normalt, ikke det vilde putteritual, han for nattøj på og børstet tænder, så får han lov at lege lidt, og når det er puttetid siger vi godnat og sov godt, jeg lægger ham i sengen, han får dyne på, et kys og jeg går ud fra værelset.
Så da han skulle lærer det, blev han selvfølgelig gal. Og princippet er at det er helt okay at blive sur og vred over ikke at ville sove nu, men det bestemmer jeg at du skal. Men det er ikke okay at være ked af det uden at blive trøstet.
Så... så længe at han er vred, går jeg ikke derind, men det sekund deet slår over i at han bliver ked af det, går jeg ind, trøster ham som det er nødvendigt nogengange er det nok at nusse lidt andre gange kommer han helt op i armene, indtil han er helt afslappet, så bliver han lagt igen, uden de store ord og jeg går ud. Det kunne vi så godt gentage nogen gange.
Men det tog 1. gang 45 min, så en halv time og så et kvarterstid, og nu lægger jeg ham bare og 7 ud af 10 gange behøver jeg ikke gå derind igen, nogen gange kommer han lige i tanke om at han er trstig eller sådan noget og så får han noget at drikke.
Så sker det jo af og til at der sker en masse omkring os og det går udover putningen, og så før jeg bare ligesom fra start, Nu er han bare ikke sur så længe før han bliver ked af det, da det hvis det glipper nu er fordi han er utryg.
held og lykke med det ligegyldigt hvad du vælger