hvor længe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2013

Silas&Mille

Faith skriver:

Jeg lader aldrig min søn på 10 måneder ligge og græde for alvor. Det kan mit hjerte slet slet ikke bære, og hans lille hjerne er slet ikke udviklet til at være beregnende, så når han græder er det fordi der er noget han er ked af, noget der generer ham eller også har han bare brug for nærhed.

Men han får ofte lov til at ligge og pludre/snakke sig i søvn. Men så snart jeg kan høre at det går over i gråd, går jeg derind, trøster ham og putter ham igen. Sådn bliver jeg ved til han sover.

Hvor gammel er din søn?

Det var såmænd også noget helt andet da han også kun var 10 måneder gammel. Han er 2 år og 3 måneder nu, så han har lidt sin egen vilje og det er der jeg bliver noget i tvivl om hvor længe de skal have lov at ligge på beskrevne måde.

Synes jo ikke man skal rende inde ved ham hele tiden, bare fordi han ikke vil sove. Kunne jeg høre han var decideret ulykkelig ville jeg selvfølgelig gå ind til ham med det samme. Han græder i maks 30 sekunder, så stopper han igen. Og det er ikke den der dybt ulykkelige gråd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

Mor F

Silas&Mille skriver:

Han græder heller ikke i mange sekunder.
Men kan jo heller ikke rende der inde hele tiden, bare fordi han ikke vil sove.
Eller... ???

Hvis de græder/er ulykkelige, jo.

Så kan man rende hele aftenen indtil de sover.

Har selv været der i en periode og der kunne vi rende i flere timer...det var dælme hårdt men mit barn skal bestemt ikke ligge og græde/være ked.

Anmeld

15. april 2013

Carina:-)

Silas&Mille skriver:

Ærligt, det ved jeg ikke.

Jeg går nemlig ikke ind for at man kommer farende ind til barnet så snart det kalder.
Han græder på en måde som om at han bare ikke vil i seng nu, og sådan er det bare for ham.
Men når nu vi har bestemt at han skal i seng, så skal han jo ikke op bare fordi han ikke mener han skal sove. Han er 2 år og 3 måneder gammel.

Jeg søger erfaringer med hvad andre folk gør i lignende situationer.

Jeg kunne ikke drømme om at lade mit barn ligge utrøstelig i sengen. Hvis jeg kunne hører på ham at han var dybt ulykkelig eller har ondt, ville jeg selvfølgelig gå ind til ham.

Men du skriver jo selv at han græder ulykkeligt ,og så gir han op og ligger bare og kalder...

Du behøver heller ikke tage ham op,men derimod er det nok at du viser dig og trøster så han forstår han ikke er alene.

Anmeld

15. april 2013

Silas&Mille

Mor F skriver:

Hvis barnet græder lader jeg det ikke ligge...

Hvis det er ganske alm. brok og utilfredshed over at det er puttetid kan jeg godt lade min datter ligge men hvis der er gråd kommer hun op og bliver trøstet.

Håber snart han falder til ro.

Det er også sådan vi plejer at gøre.
I dag er han bare rimelig længe om at give sig.

Han græder ikke ulykkeligt, 'bare' utilfreds.

Iiihhh det er sgu så svært at forklare ordentligt

Anmeld

15. april 2013

Silas&Mille

Carina:-) skriver:

Men du skriver jo selv at han græder ulykkeligt ,og så gir han op og ligger bare og kalder...

Du behøver heller ikke tage ham op,men derimod er det nok at du viser dig og trøster så han forstår han ikke er alene.

Skriver lige netop ikke ordet ulykkelig, fordi det er ikke sådan han græder. Det er bare mega svært at beskrive på skrift

Han er nemlig ikke ulykkelig, han er 'bare' utilfreds...

Kunne ikke drømme om at lade ham ligge hvis han var ulykkelig.
Kan godt høre forskel på han gråd...

Anmeld

15. april 2013

Silas&Mille

Mor F skriver:

Hvis de græder/er ulykkelige, jo.

Så kan man rende hele aftenen indtil de sover.

Har selv været der i en periode og der kunne vi rende i flere timer...det var dælme hårdt men mit barn skal bestemt ikke ligge og græde/være ked.

som jeg også skriver andet steds, så ville jeg selvfølgelig også gå ind til ham hvis han var ulykkelig. Men det er bare ikke sådan han græder.

Iiiihhh det er svært.

Anmeld

15. april 2013

annec

Silas&Mille skriver:

Han græder heller ikke i mange sekunder.
Men kan jo heller ikke rende der inde hele tiden, bare fordi han ikke vil sove.
Eller... ???

Nej, men syntes ikke der skal gå lang tid inden man går derind.. Han græder jo efter hans mor, og for efter jo også at mor kommer når man har brug for hende.. Så lig ham ned og fortæl at det er sovetid..

Håber snart han flader til ro

Anmeld

15. april 2013

VIPpigen

Jeg kan godt lade Lilje stå og råbe i 5 min, og så gå ind og putte hende. Nogen gange græder hun også, der får hun lov at ligge nogen minutter, så går vi ind og trøster, siger vi har hørt hende, og putter hendP. På dårlige dage kan vi godt gå derind 5-6 gange, men vi går ind 2 gang og opefter, putter hende, og går... Uden at sige et ord...

vi skal ikke føre en samtale, for ellers vil hun gerne snakke om hvad hun skal i morgen, og så bliver aftenen lang...

så her ind, put, ud.... 

Anmeld

15. april 2013

Mor F

Silas&Mille skriver:

som jeg også skriver andet steds, så ville jeg selvfølgelig også gå ind til ham hvis han var ulykkelig. Men det er bare ikke sådan han græder.

Iiiihhh det er svært.

Du kender selvfølgelig dit barn bedst og kan adskille rigtig gråd fra brok, tænker bare at når han bliver ved så længe, at det måske er fordi han mangler noget, måske blot en lille tår vand eller blot et kram fra mor.

Håber han snart lægger sig til ro..

Anmeld

15. april 2013

Silas&Mille

VIPpigen skriver:

Jeg kan godt lade Lilje stå og råbe i 5 min, og så gå ind og putte hende. Nogen gange græder hun også, der får hun lov at ligge nogen minutter, så går vi ind og trøster, siger vi har hørt hende, og putter hendP. På dårlige dage kan vi godt gå derind 5-6 gange, men vi går ind 2 gang og opefter, putter hende, og går... Uden at sige et ord...

vi skal ikke føre en samtale, for ellers vil hun gerne snakke om hvad hun skal i morgen, og så bliver aftenen lang...

så her ind, put, ud.... 

Det vil jeg prøve hvis han starter igen.
Uden samtale.

Nu har der været stille i snart 5 minutter, men man kan jo aldrig vide.
Kæresten var lige inde og putte ham for 10 minutter siden, så var der lidt kalden derefter, men ikke meget.

Man føler sig sgu bare lidt i vildrede når de laver de numre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.