hvor længe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.079 visninger
33 svar
18 synes godt om
15. april 2013

Silas&Mille

Hvor længe lader I jeres tumling ligge og kalde/græde inden I gr ind til ham/hende, efter putning?

Har en lille dreng der nu og ligget og skiftet imellem at kalde og græde i 20 minutter.
Gråden er sådan 'kom nu moar, jeg er altså virkelig virkelig ked af det'
Men når vi så ikke reagerer på det stopper han og kalder så helt almindeligt efter moar...

Er selv meget imod at gå derind, da han skal lærer at nu er han blevet puttet så nu skal han sove, og så kommer vi altså ikke rendende hele tiden.

Hvor længer lader i barnet ligge, når det bare kalder som beskrevet ovenfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

Silas&Mille

Slet ingen.

Han har ikke givet efter endnu :-(
Og ved simpelthen ikke om jeg skal gå ind og tage ham op lidt eller bare lade ham ligge og kalde og falde i søvn (på et tidspunkt).

Anmeld

15. april 2013

Mor F

Hvis barnet græder lader jeg det ikke ligge...

Hvis det er ganske alm. brok og utilfredshed over at det er puttetid kan jeg godt lade min datter ligge men hvis der er gråd kommer hun op og bliver trøstet.

Håber snart han falder til ro.

Anmeld

15. april 2013

Faith

Jeg lader aldrig min søn på 10 måneder ligge og græde for alvor. Det kan mit hjerte slet slet ikke bære, og hans lille hjerne er slet ikke udviklet til at være beregnende, så når han græder er det fordi der er noget han er ked af, noget der generer ham eller også har han bare brug for nærhed.

Men han får ofte lov til at ligge og pludre/snakke sig i søvn. Men så snart jeg kan høre at det går over i gråd, går jeg derind, trøster ham og putter ham igen. Sådn bliver jeg ved til han sover.

Hvor gammel er din søn?

Anmeld

15. april 2013

Carina:-)

Jeg synes personligt det er forkert at lade et barn ligge så længe både og græde og kalde.

Han lærer jo intet andet end at han ikke kan stole på at I hører ham når han er i "nød"

Så her er svaret ,at det gør vi ikke,vi viser os og trøster og fortæller vi er lige her ,der er ikke noget at være urolig for.

Jeg synes altså det er synd det du beskriver...

Anmeld

15. april 2013

Carina:-)

Og det er jo klart han stopper med at græde når i ikke reagerere,men synes du selv det lyder sundt?

Anmeld

15. april 2013

Albertsen92

Carina:-) skriver:

Jeg synes personligt det er forkert at lade et barn ligge så længe både og græde og kalde.

Han lærer jo intet andet end at han ikke kan stole på at I hører ham når han er i "nød"

Så her er svaret ,at det gør vi ikke,vi viser os og trøster og fortæller vi er lige her ,der er ikke noget at være urolig for.

Jeg er fuldstændig enig!
De føler sig jo svigtet.

Anmeld

15. april 2013

annec

Silas&Mille skriver:

Hvor længe lader I jeres tumling ligge og kalde/græde inden I gr ind til ham/hende, efter putning?

Har en lille dreng der nu og ligget og skiftet imellem at kalde og græde i 20 minutter.
Gråden er sådan 'kom nu moar, jeg er altså virkelig virkelig ked af det'
Men når vi så ikke reagerer på det stopper han og kalder så helt almindeligt efter moar...

Er selv meget imod at gå derind, da han skal lærer at nu er han blevet puttet så nu skal han sove, og så kommer vi altså ikke rendende hele tiden.

Hvor længer lader i barnet ligge, når det bare kalder som beskrevet ovenfor?

Når jeg putter Sebastian og han har en af de dage 'jeg gider ikke sove nu mor' lader jeg ham lige give lyd fra sig inden jeg går der ind.. Begynder han at blive ked af det går jeg derind, ligger han ned og giver ham sutten..
Lader ham aldrig græde i lang tid!

Anmeld

15. april 2013

Silas&Mille

Carina:-) skriver:

Ærligt, det ved jeg ikke.

Jeg går nemlig ikke ind for at man kommer farende ind til barnet så snart det kalder.
Han græder på en måde som om at han bare ikke vil i seng nu, og sådan er det bare for ham.
Men når nu vi har bestemt at han skal i seng, så skal han jo ikke op bare fordi han ikke mener han skal sove. Han er 2 år og 3 måneder gammel.

Jeg søger erfaringer med hvad andre folk gør i lignende situationer.

Jeg kunne ikke drømme om at lade mit barn ligge utrøstelig i sengen. Hvis jeg kunne hører på ham at han var dybt ulykkelig eller har ondt, ville jeg selvfølgelig gå ind til ham.

Anmeld

15. april 2013

Silas&Mille

annec skriver:

Når jeg putter Sebastian og han har en af de dage 'jeg gider ikke sove nu mor' lader jeg ham lige give lyd fra sig inden jeg går der ind.. Begynder han at blive ked af det går jeg derind, ligger han ned og giver ham sutten..
Lader ham aldrig græde i lang tid!

Han græder heller ikke i mange sekunder.
Men kan jo heller ikke rende der inde hele tiden, bare fordi han ikke vil sove.
Eller... ???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.