Hår farve på barnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2013

hekran

Anonym skriver:

hvor stor chance er der for at barnet får rødt hår. Da jeg var baby var jeg helt gulerod, i mit voksen liv blondt med rødt skær. Faren er brun/mørket håret. Jeg håber At barnet bliver brunette og ikke rødhåret som jeg ;0 

Jeg er rødhåret (ikki gulerod, men rødligt) og ikke for at lyde totalt ego, så synes jeg det er så flot! Jeg farver aldrig mit hår, da jeg har en farve som andre typisk farver. Jeg har altid håbet, at mine børn blev rødhåret Jeg synes det er SÅ flot med en rød farve (igen, min er ikke så stærk, men synes det er SÅ flot med en stærk rød farve).

Min mand er lyshåret med små krøller, så jeg havde da tænkt, om de blev rødhårede med krøller Meeeen vores første to er to lyshårde knægter med glat, lyst hår. Da pigen så kom var det til at starte med rødligt skær. Hun bliver snart to og har langt hår. Det er ikke rødt, men jeg ville dog kalde det 'lyserødt'. Det er så smukt og jeg håber ikke det 'falmer'.

Jeg tror der ligger noget gammelt overtro i, at det er en dårlig ting at være rødhåret. Der er jo ikke så mange af dem, men efter min mening er de unikke og smukke og skiller sig ud fra 'leverpostejsmængden'. Folk betaler mange penge for at se sådan ud i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

hautecouture

Marita skriver:

Jeg er rødhåret (ikki gulerod, men rødligt) og ikke for at lyde totalt ego, så synes jeg det er så flot! Jeg farver aldrig mit hår, da jeg har en farve som andre typisk farver. Jeg har altid håbet, at mine børn blev rødhåret Jeg synes det er SÅ flot med en rød farve (igen, min er ikke så stærk, men synes det er SÅ flot med en stærk rød farve).

Min mand er lyshåret med små krøller, så jeg havde da tænkt, om de blev rødhårede med krøller Meeeen vores første to er to lyshårde knægter med glat, lyst hår. Da pigen så kom var det til at starte med rødligt skær. Hun bliver snart to og har langt hår. Det er ikke rødt, men jeg ville dog kalde det 'lyserødt'. Det er så smukt og jeg håber ikke det 'falmer'.

Jeg tror der ligger noget gammelt overtro i, at det er en dårlig ting at være rødhåret. Der er jo ikke så mange af dem, men efter min mening er de unikke og smukke og skiller sig ud fra 'leverpostejsmængden'. Folk betaler mange penge for at se sådan ud i dag

Hov hov - intet ondt om leverpostejshår 

Til TS: Frygt ikke dit barn bliver rødhåret - det var også en "frygt" jeg havde engang, men efter jeg blev pædagog og har set MANGE børn er de jo alle unikke - uanset om de så er rødhårede, blondiner, brunetter eller sorthårede. Om de har krøller eller om de har grønne, blå eller brune øjne 

Jeg har F.eks. nogle uuuuunderlige øjne  - de er grønne med en form for brune pletter indeni, lidt svært at forklare - da jeg var mindre blev jeg drillet lidt, men ellers er jeg altid blevet komplimenteret for dem. Hvis børn vil drille så driller de. Rødhåret eller ej 

Anmeld

14. april 2013

Albertsen92

Anonym skriver:

hvor stor chance er der for at barnet får rødt hår. Da jeg var baby var jeg helt gulerod, i mit voksen liv blondt med rødt skær. Faren er brun/mørket håret. Jeg håber At barnet bliver brunette og ikke rødhåret som jeg ;0 

Det er svært at sige, hvad chancen er. Det er jo et stort puslespil med de gener

Anmeld

14. april 2013

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Hvorfor frygte rød hårfarve? Hilsen en mor som inderligt håber at min datter bliver rødhåret fordi det er SÅ flot! 

Fordi jeg selv som barn blev mobbet rigtig meget;/ er altid lig bleg anset om jeg har fået sol :/ det ønsker jeg ikke mor min baby. I mit voksen liv er jeg blevet mere glad for det men alligevel

Anmeld

14. april 2013

Albertsen92

Anonym skriver:

Fordi jeg selv som barn blev mobbet rigtig meget;/ er altid lig bleg anset om jeg har fået sol :/ det ønsker jeg ikke mor min baby. I mit voksen liv er jeg blevet mere glad for det men alligevel

Kan godt forstå dig!
Jeg frygter altså også selv et rødhåret barn

Anmeld

14. april 2013

Bshizzle

Anonym skriver:

jeg var selv rød håret som barn og blev mobbet så meget for det:/ og ja er så stadig rødhåret for neden og det er så flovt når man er sammen med nogen for alle synes det er så usexet så er tvunget til at være barberet dernede og det klør sådan:/ nu lyder det som om jeg er sammen med mange er jeg ikke. Men når det nu er så er det sådan ;/ og ville da ikke ønske for mit barn at blive mobbet sådan :/ 

Undskyld mig.. Men jeg syntes det er forkert så at man kan TRO et andet (ens eget her..) barn så blir moppet fordi man selv blev!! 

Jeg er SELV rødhåret!  Og jeg blev ALDRIG moppet pga min hårfarve! 

jeg syntes rødt hår er SÅ smukt og børn med rødt hår er da så Cute at se på 

Anmeld

14. april 2013

Bshizzle

morethanperfect skriver:

Ja ! Det er da det smukkeste i verden !

Anmeld

14. april 2013

Bshizzle

Martsbaby skriver:

Vi Har fået en rødhåret dreng og han kunne da bare ikke have en anden hårfarve! ?

Nej det er osse meget smukt 

Anmeld

14. april 2013

mpr

Anonym skriver:

Vil sige der nok er en 50/50 chance for det, for både rød og mørk hår er to dominerende gener, der have været større chance for at barnet fik en af de to farver hvis en af jer havde været lyshåret da det lyshårs gen ikke er så dominerende  

Anmeld

14. april 2013

morethanperfect

Albertsen92 skriver:

Kan godt forstå dig!
Jeg frygter altså også selv et rødhåret barn

EJ 

Ville du skamme sig over barnet hvis du fik et rødhåret barn ?

Stakkels barn . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.