Hår farve på barnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.672 visninger
33 svar
38 synes godt om
14. april 2013

Anonym trådstarter

hvor stor chance er der for at barnet får rødt hår. Da jeg var baby var jeg helt gulerod, i mit voksen liv blondt med rødt skær. Faren er brun/mørket håret. Jeg håber At barnet bliver brunette og ikke rødhåret som jeg ;0 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

Fenja09

Anonym skriver:

hvor stor chance er der for at barnet får rødt hår. Da jeg var baby var jeg helt gulerod, i mit voksen liv blondt med rødt skær. Faren er brun/mørket håret. Jeg håber At barnet bliver brunette og ikke rødhåret som jeg ;0 

Nu er det som regel meget svært at regne gener ud, men fandt nedenstående artikel hvor der står at man skal have to bærende gener for at blive rødhåret ( det er en artikel om at rødhårede har risiko for at uddø). Det betyder dog ikke at fordi din mand er mørkhåret at han ikke har det gen i sig, da sådan noget kan ligge flere 100 år tilbage i vores generationer. Så jeg vil da sige, at sådan umiddelbart er chancen vel ret stor - eller den er i hvert fald 50/50  

http://navisen.dk/blog/rdharede-har-risiko-for-at-udd/

http://voresborn.dk/baby-0-1/psykologi-og-udvikling/5204-bag-om-generne-hvor-kom-det-rode-har-fra

/Fenja

Anmeld

14. april 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Nu er det som regel meget svært at regne gener ud, men fandt nedenstående artikel hvor der står at man skal have to bærende gener for at blive rødhåret ( det er en artikel om at rødhårede har risiko for at uddø). Det betyder dog ikke at fordi din mand er mørkhåret at han ikke har det gen i sig, da sådan noget kan ligge flere 100 år tilbage i vores generationer. Så jeg vil da sige, at sådan umiddelbart er chancen vel ret stor - eller den er i hvert fald 50/50  

http://navisen.dk/blog/rdharede-har-risiko-for-at-udd/

http://voresborn.dk/baby-0-1/psykologi-og-udvikling/5204-bag-om-generne-hvor-kom-det-rode-har-fra

/Fenja

Super mange tak

Anmeld

14. april 2013

Bshizzle

syntes det er synd folk frygter for at få et barn med rødt hår! 

Læser man bare så tit. 

Anmeld

14. april 2013

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

syntes det er synd folk frygter for at få et barn med rødt hår! 

Læser man bare så tit. 

jeg var selv rød håret som barn og blev mobbet så meget for det:/ og ja er så stadig rødhåret for neden og det er så flovt når man er sammen med nogen for alle synes det er så usexet så er tvunget til at være barberet dernede og det klør sådan:/ nu lyder det som om jeg er sammen med mange er jeg ikke. Men når det nu er så er det sådan ;/ og ville da ikke ønske for mit barn at blive mobbet sådan :/ 

Anmeld

14. april 2013

MyLove E

Jeg var også rødhårede som barn. I dag er jeg en kedelig blond leverpostej med et strejf at rød. Men har stadig alle følgerne af rødhårede, altså bleg, kan ingen sol tåle, fregner (som jeg ikke er ked af) kan ikke rigtig tåle noget med parfume i.

Men søn er desværre meget lys rødhårede. Jeg havde VIRKELIGT håbe han blev RIGTIG rød/ orange håret .
Jeg syntes det er det smukkeste i verden

Men han ender nok også som mig, med fesen rødt og alle følgerne.

Ville da så meget heller ha været rigtig rødhårede med følger, end det her trælse kedelige hår

Anmeld

14. april 2013

Juliekp

Anonym skriver:

Jeg har normalt leverpostej farvet hår og min kæreste har blond hår og vores datter på 3 måneder har meget rødligt skær i hendes hår. Aner dog ikke hvor det kommer fra, da hverken nogle fra min eller min kærestes familie er rød håret Dog havde min kæreste også rødligt skær da han var baby, men blev blond da han var omkring 1 år.

Anmeld

14. april 2013

frk andreasen

Anonym skriver:

min den store pige havde rødbrun hår det første år men de næste 5 år her er det helt lyst

min søns var og er stadig lyst

vores spæde datter har osse rødbrunt hår

min kæreste har kommune farvet hår
mit er rødbrunt (under farvningen)
det jeg vil sige er at det kan ændre sig med tiden
om sommeren feks er mine børns hår helt hvidt
om vinteren blir pigens hår mørkere
knus

Anmeld

14. april 2013

morethanperfect

Min kæreste var meget rødhåret som barn , nu er det mere brunt .. Begge vores drenge har det flotteste hårfarve .. 

Tror ikke børn blir mobbet mete med det .. Tiderne ændrer sig

Anmeld

14. april 2013

morethanperfect

morethanperfect skriver:

Min kæreste var meget rødhåret som barn , nu er det mere brunt .. Begge vores drenge har det flotteste hårfarve .. 

Tror ikke børn blir mobbet mete med det .. Tiderne ændrer sig

Røde hårfarve sku der stå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.