Første forsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2013

isamisa

Hej  

Vi er lige startet på pb, vil egentlig høre jeres erfaringer om hvor hurtigt og nemt man kan blive gravid  jeg er 23 og min kæreste er 25. jeg har en cyklus på ca 30 dage, vi forsøgte mellem dag 14 og 15 fra sidste mens. første dag og det vil sige ca dag 16 fra forventet første dag i næste mens. Vi vil gerne prøve at se om den ene gang kan lykkes, så har besluttet at ikke lave et nyt forsøg inden forventet mens. 

Mit spørgsmål er så hvor stor sandsynlighed tror I der er at det er sket eller sker? Det er kun næsten to dage siden 

Er så spændt at se om det er lykkes, men tror ikke rigtig på at det er så nemt, og så er jeg begynt at tvivle på timingen.

glæder mig at høre fra jer

Altså vi prøvede fra august 2012 og jeg er først blevet gravid nu - jeg tror det er meget forskelligt. Vi er begge 20, og jeg har en cyklus på ca. 32 dage. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

Anonym trådstarter

Ok Så kan jeg slet ikke regne med noget næsten 

Har hørt det kan tage lang tid, men har også hørt om flere (ikke her inde) hvor det er sket hurtigt. Jeg er nemlig 23 og kæresten 25. 

Så vi må bare brøve næste måned at gøre det flere gange

Men det var nu lige første forsøg at vi ville se om det kunne ske og også fordi det nu er aller første gang, man hører jo om at sædcellerne kan overleve 3-5 dage, så det burde kunne ske, men ja man skal jo være sikker på om man rammer æl, men det kan godt ikke ske befrugtning aligevel. 

Glad for at høre at det er lykkedes for jer 

Anmeld

13. april 2013

Juliekp

BabyDrømme23 skriver:

Hej  

Vi er lige startet på pb, vil egentlig høre jeres erfaringer om hvor hurtigt og nemt man kan blive gravid  jeg er 23 og min kæreste er 25. jeg har en cyklus på ca 30 dage, vi forsøgte mellem dag 14 og 15 fra sidste mens. første dag og det vil sige ca dag 16 fra forventet første dag i næste mens. Vi vil gerne prøve at se om den ene gang kan lykkes, så har besluttet at ikke lave et nyt forsøg inden forventet mens. 

Mit spørgsmål er så hvor stor sandsynlighed tror I der er at det er sket eller sker? Det er kun næsten to dage siden 

Er så spændt at se om det er lykkes, men tror ikke rigtig på at det er så nemt, og så er jeg begynt at tvivle på timingen.

Min sidste mens dag var 16/04-12 og blev gravid 30/04-12 Har dog ingen forstand på cyklus og ægløsning, vi havde bare sex når vi havde lyst. 

Anmeld

13. april 2013

Tulipan

BabyDrømme23 skriver:

Har lige et muligvis lidt ulækkert spørgsmål.. 

I går aftes/nat fik jeg ret meget udflåd, det var sådan tykt lidt gennemsigtigt, og også æggevide aktigt noget af det. 

Tror i det kan være det udflåd der kommer når æl er forbi? eller kan det være sædcellerne og det hele som bare kommer ud igen?

Læste noget om at når det var tykt så er det noget som ikke er i forbindelse med æl, men mere i tiden efter æl, dvs altså at man ikke kan blive befrugtet når udflådet er på den måde.

Dette er sket ca. 1 døgn efter vores forsøg. 

Jeg ved jo ik præcis hvornår min æl er/var, plejer at føle lidt stik osv i nogle dage. Men også det med at sædcellerne plejer at kunne overleve 3-5 dage gør at jeg lidt tror på det, men om det i går aftes betyder at det hele er gået ud igen, så ved jeg ikke. 

Kan bare ikke holde ud at vente 

Jeg har læst en del på nettet om ægløsning, da jeg også selv er i gang med PB

Det du snakker om med udflåd: Jeg læste at man kan se forskel på ægløsningsudflåd ved at putte det i et glas med vand, og det så blir opløst hvis det er sæd, men klumper hvis det er udflådet. Så er man ret sikker på at man snart har ægløsning

Har ikke selv testet det, da jeg havde positiv ÆL-test i morges 

Håber det ka hjælpe dig. Ellers er der ikke andet for end at klø på på lagnerne

Anmeld

13. april 2013

Monski

BabyDrømme23 skriver:

Hej  

Vi beslutttede at starte pb i januar og D. 6 februar stod vi med en positiv test, så er skete det første gang
Held og lykke med det!

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

Anonym23 skriver:

Jeg har læst en del på nettet om ægløsning, da jeg også selv er i gang med PB

Det du snakker om med udflåd: Jeg læste at man kan se forskel på ægløsningsudflåd ved at putte det i et glas med vand, og det så blir opløst hvis det er sæd, men klumper hvis det er udflådet. Så er man ret sikker på at man snart har ægløsning

Har ikke selv testet det, da jeg havde positiv ÆL-test i morges 

Håber det ka hjælpe dig. Ellers er der ikke andet for end at klø på på lagnerne

Ok det har jeg ikke hørt før  

Den undersøgelse må så lige vente til der er noget. Eller muligvis næste måned om det sker igen. 

Da vi har besluttet os for at vi vil se om kun den ene gang kan gøre udslaget. Også fordi vi lige syntes det var sjovt at vide præcis hvilken dag det så var sket hihi.. 

Men om det ikke sker denne gang så klør vi altså på lagene efter mens. 

Men fandt en æl beregner, hvor man tastede de 3 sidste menstruationers start. Og det viste at min æl var i dag 13 april og at min fertile periode startede den 8 april. Vi var sammen natten til 12 april Ved at sædcellerne kan overleve fra 3-5 dage så er jeg begyndt at tro meget på det .. men er det nu sikkert.. hmm..

Er bare så spænt, kan ikke tænke på andet  

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Vi beslutttede at starte pb i januar og D. 6 februar stod vi med en positiv test, så er skete det første gang
Held og lykke med det!

Ok sjovt at høre  Tillykke Spændt på om det også sker for os 

Anmeld

14. april 2013

Sabone

BabyDrømme23 skriver:

Hej  

Hej 

Altså, jeg er lige blevet 24, var 23 da jeg blev gravid og min kæreste er 26..

Jeg smed p-pillerne og fik mens den 1. februar og den 4. marts testede jeg positiv, så her gik det meget stærkt 

Vi havde ikke sex efter nogen ægløsningsdage og tog heller ikke tests for det - vi havde sex, fordi vi havde lyst  

For mig betyder det et kærlighedsbarn 

Anmeld

14. april 2013

Clisolka

Denne gang stoppede jeg med p-pillerne i august - 6. januar stod jeg med en positiv test  Med min datter tog det ca. 1 år, hvor jeg havde en MA i mellemtiden. 

Jeg krydser for jer 

Anmeld

14. april 2013

MorEllen

Jeg blev gravid ved 1. forsøg begge gange Har aldrig brugt hormonprevention, så det er nok en del af grunden til at det har været så nemt
for at du er lige så heldig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.