Er det social bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2013

Diana2013

Alle dem der synes at man skal melde det, har ingen af jer nogen sinde i jeres liv fået penge for at lave noget ? Er i virkelig så hellige i jeres liv at i kan tillade jer at snuse i andres liv fordi i tror alt muligt , og ikke ved ? Det koster også samfundet mange millioner at undersøge noget i tror?? Få fakta på bordet inden i melder nogen. jeg siger ikke det er okay at snyde for det er det slet ikke, jeg synes bare at man skal være 100 procent sikker før man melder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

wamse

Carina:-) skriver:

Prob. er bare at hvis ingen tager ansvar og blander sig,ville det dreje sig om mange flere milliarder end det gør i forvejen.

Og ingen får jo taget penge fra sig som  de  er berettiget til.

Men der er jo meget forskellige tolkninger af, hvornår man reelt er enlig, bare prøv at se her inde, hvornår de forskellige mener det. Så kan vi, som er enlige jo konstant skulle rende og forsvare os, fordi andre mener at de har styr på, hvornår vi reelt er enlige

Der var jo også oppe, at man ikke var enlig, hvis man bare snakkede om at flytte sammen med kæresten, så skal jeg da aldrig mere lufte mine tanker og overvejelser for nogen som helst, for så skal man stå skoleret på kommunen

Anmeld

13. april 2013

modesty

Big Brother is watching you...

Anmeld

13. april 2013

gædde/gitte

wamse skriver:

Men der er jo meget forskellige tolkninger af, hvornår man reelt er enlig, bare prøv at se her inde, hvornår de forskellige mener det. Så kan vi, som er enlige jo konstant skulle rende og forsvare os, fordi andre mener at de har styr på, hvornår vi reelt er enlige

Der var jo også oppe, at man ikke var enlig, hvis man bare snakkede om at flytte sammen med kæresten, så skal jeg da aldrig mere lufte mine tanker og overvejelser for nogen som helst, for så skal man stå skoleret på kommunen

har du aldrig set "operation socialbedrageri" ??

Hvis kæresten/forlovet er for tit på besøg og hjælper til med økonomien...spiser med...køber daglig varen indimellem - så siger loven/kommunen at man "bor sammen" også selv om man har 2 adresser ...

Hårde regler

Anmeld

13. april 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Big Brother is watching you...

sidespring : fatter ikke underholdningsværdigen i det program!....det er jo overhovede ikke sjovt eller noget...

Anmeld

13. april 2013

wamse

gædde/gitte skriver:

har du aldrig set "operation socialbedrageri" ??

Hvis kæresten/forlovet er for tit på besøg og hjælper til med økonomien...spiser med...køber daglig varen indimellem - så siger loven/kommunen at man "bor sammen" også selv om man har 2 adresser ...

Hårde regler

Jeg har lige netop set programmet, og der er lidt op til hver enkelt sagsbehandler, at tolke lidt i, hvornår de mener, at man er eller ikke er enlig Der er netop en kvinde, hvor de siger, at fordi de planlægger at flytte sammen, så er man ikke reelt enlig forsørger.

Der var efterfølgende en lang debat her inde, som og viste, hvor forskellige holdninger der er til det, og derfor vil vi, som er enlige forsørger skulle kunne anmeldes alt efter, hvordan alle andre mener, at det skal tolkes

Anmeld

13. april 2013

gædde/gitte

wamse skriver:

Jeg har lige netop set programmet, og der er lidt op til hver enkelt sagsbehandler, at tolke lidt i, hvornår de mener, at man er eller ikke er enlig Der er netop en kvinde, hvor de siger, at fordi de planlægger at flytte sammen, så er man ikke reelt enlig forsørger.

Der var efterfølgende en lang debat her inde, som og viste, hvor forskellige holdninger der er til det, og derfor vil vi, som er enlige forsørger skulle kunne anmeldes alt efter, hvordan alle andre mener, at det skal tolkes

enig i at det er noget rod...

For man kan jo også ha mor of far til at hjælpe sig -uden det har inflydelse på om man er enlig forsørger.

Anmeld

13. april 2013

modesty

gædde/gitte skriver:

sidespring : fatter ikke underholdningsværdigen i det program!....det er jo overhovede ikke sjovt eller noget...

Det er ikke TV-programmet jeg refererer til. 

http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Brother_(Nineteen_Eighty-Four)

Anmeld

13. april 2013

wamse

gædde/gitte skriver:

enig i at det er noget rod...

For man kan jo også ha mor of far til at hjælpe sig -uden det har inflydelse på om man er enlig forsørger.

Præcis, og det er der, hvor jeg synes det er skræmmende, at vi "almindelige" borgere agerer dommere, så længe vi ikke har et reelt indsigt i regler og omstændigheder

Jeg har også haft min kæreste på besøg i 4 dage i streg, men så kan der gå flere uger inden han er her igen. Men hvis en udefrastående ser lige de 4 dage, og anmelder ud fra det, så kan jeg lige stå skoleret ved kommunen

Anmeld

13. april 2013

gædde/gitte

wamse skriver:

Præcis, og det er der, hvor jeg synes det er skræmmende, at vi "almindelige" borgere agerer dommere, så længe vi ikke har et reelt indsigt i regler og omstændigheder

Jeg har også haft min kæreste på besøg i 4 dage i streg, men så kan der gå flere uger inden han er her igen. Men hvis en udefrastående ser lige de 4 dage, og anmelder ud fra det, så kan jeg lige stå skoleret ved kommunen

ja  det har jeg fuld forståelse for.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.