Er det social bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2013

Carina:-)

Mama1304 skriver:

Altså selvfølgelig er en forlovet kvinde ikke enlig. Men vi ved jo ikke om hun står alene med økonomien? 

Personligt, synes jeg ikke det er noget man skal "blande sig" i Staten skal nok selv gøre noget ved det, hvis de havde en mistanke. 

Det der med at gå og anmelde hinanden, synes jeg er tarveligt

Og det er ikke tarveligt at snyde sig til penge der kunne bruges andre steder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

wamse

Carina:-) skriver:

Og det er ikke tarveligt at snyde sig til penge der kunne bruges andre steder?

Der er jo ingen, der ved om kvinden snyder, det er jo rent gætteri.

Men kan du slet ikke se noget galt i, at vi render rundt og leger detektiver? Der kan ligge så mange ting bag at man fx er forlovet, men ikke bor eller vil bo sammen.

Anmeld

13. april 2013

wamse skriver:

Der er jo ingen, der ved om kvinden snyder, det er jo rent gætteri.

Men kan du slet ikke se noget galt i, at vi render rundt og leger detektiver? Der kan ligge så mange ting bag at man fx er forlovet, men ikke bor eller vil bo sammen.

Helt seriøst ,nej så synes jeg man har pligt på lige fod som med børnemishandling-

Der er alt for mange der er ligeglade,og tænker der er penge nok.

Men facts er at der er ikke penge nok,og jeg ville være svært bitter over at f.eks mine børn skulle betale for læge fordi vores velfærd lider voldsomt over nogen tager penge de ikke er berettiget til.

Hvis man har mistanke ,bør man melde -ligesom man bør melde vold selv om man ikke ligefrem har set personen blive slået.

Anmeld

13. april 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

En bekendt jeg har,får ydelser fra staten. Hun har været i fast parforhold 1 års tid og er forlovet. Med henblik på at de en dag skal flytte sammen valgte hun en lejlighed hvor de alle kunne bo sammen en dag,men (pludselig...surprise ) viser det sig at hun ikke kunne betale huslejen grundet gæld (som hun hele tiden har været bevidst om),og har nu fået besked på at hun er berettiget til §34. Jeg håber ikke nogen sidder og bliver sure nu,men visse ydelser er for enlige mødre

Der er ikke så meget enlig over en forlovet kvinde eller er der?!  Og når man var bevidst omkring huslejen kontra indtægten,hvordan kan man så opfylde kravene til §34? 

Og en sidste ting der ikke er knap så relevant,hvorfor er der stadig jule smilys tilgængelige? 

Forstår ikke denne trang til at blande sig i andre menneskers private forhold. Jeg finder det egentlig ret smagløst..

Hvad får man ud af at forarges over andre på baggrund af egne fordomsfulde gætterier?

Hvad blev der af almindelig pli og anstændighed..?

Anmeld

13. april 2013

wamse

Helt seriøst ,nej så synes jeg man har pligt på lige fod som med børnemishandling-

Men facts er at der er ikke penge nok,og jeg ville være svært bitter over at f.eks mine børn skulle betale for læge fordi vores velfærd lider voldsomt over nogen tager penge de ikke er berettiget til.

Hvis man har mistanke ,bør man melde -ligesom man bør melde vold selv om man ikke ligefrem har set personen blive slået.

Jamen jeg synes da heller ikke, at nogle skal have tilskud uretfærdigt, det tror jeg såmænd ikke at du finder mange, som synes er okay Jeg forstår bare ikke denne her travlhed med andre mennesker, og vi render hver især rundt og skal tolke efter egen målestok, hvorvidt man synes der bliver snydt Jeg synes godt nok, at vi er ude på et sidespor i vores land så

Anmeld

13. april 2013

Tulle28

Jeg bliver SÅ provokeret af sådan et indlæg!

Er du klar over hvor mange liv der kunne være anderledes hvis folk ikke bedragede for milliarder??

Ældre der sidder i lort og skidt.

Børn der bliver passet af min af varme hænder

30 elever i hver klasse

Handicappede der bliver opbevaret i inst hvor de kommer i seng kl 19 for at alle skal kunne nå at komme i seng.

Forældre der kæmper med pengeprob.samtidig med de slås med dødelige sygdom enten selv eller deres børn.

Jeg kunne blive ved med eksempler på hvor alle de milliarder kunne bruges!!

Ens liv bliver vel for pokker ikke ødelagt ,lhvis man har en ren sti??

Der bliver jo ikke taget penge fra dem der gør som de skal.

Og at sammeligne pengesvindel for tusindvis af kr pr måned med at gå over for rødt er desidret uforskammet-ja beklager!

Jeg er så virkelig meget enig med dig!

Anmeld

13. april 2013

wamse skriver:

Jamen jeg synes da heller ikke, at nogle skal have tilskud uretfærdigt, det tror jeg såmænd ikke at du finder mange, som synes er okay Jeg forstår bare ikke denne her travlhed med andre mennesker, og vi render hver især rundt og skal tolke efter egen målestok, hvorvidt man synes der bliver snydt Jeg synes godt nok, at vi er ude på et sidespor i vores land så

Prob. er bare at hvis ingen tager ansvar og blander sig,ville det dreje sig om mange flere milliarder end det gør i forvejen.

Og ingen får jo taget penge fra sig som  de  er berettiget til.

Anmeld

13. april 2013

gædde/gitte

ano14316 skriver:

altså bor man alene er man alene, det er lige meget hvor meget kærester man så er og om man er forlovet. 

Lad os nu sige at min kæreset og jeg ikke længere kunne finde ud af at bo sammen, men vi ønskede den tætte kontakt for Magnus' skyld, så derfor får vi to lejligheder i samme opgang. 2 lejligheder dør om dør, 2 husholdninger men det bliver vi jo ikke samlevende af. 

Og så synes jeg altså at det er virkelig småligt at blande sig i på den måde, når det er så uklart. jeg kunne forstå hvis de havde 2 lejligheder med boede i den ene eller lign.

ja... men så er det begrænset hvor meget han må besøge dig og han må ikke betale til mad, bil og husleje..

Anmeld

13. april 2013

Diana2013

Jeg bliver SÅ provokeret af sådan et indlæg!

Er du klar over hvor mange liv der kunne være anderledes hvis folk ikke bedragede for milliarder??

Ældre der sidder i lort og skidt.

Børn der bliver passet af min af varme hænder

30 elever i hver klasse

Handicappede der bliver opbevaret i inst hvor de kommer i seng kl 19 for at alle skal kunne nå at komme i seng.

Forældre der kæmper med pengeprob.samtidig med de slås med dødelige sygdom enten selv eller deres børn.

Jeg kunne blive ved med eksempler på hvor alle de milliarder kunne bruges!!

Ens liv bliver vel for pokker ikke ødelagt ,lhvis man har en ren sti??

Der bliver jo ikke taget penge fra dem der gør som de skal.

Og at sammeligne pengesvindel for tusindvis af kr pr måned med at gå over for rødt er desidret uforskammet-ja beklager!

Det kan godt være du bliver provokeret. Men som jeg skriver det skal nok blive opdaget før eller siden. Jeg kan bare ikke forstå at man skal være spion for hvaD Andre gør. Jeg synes at det er forfærdeligt at folk bliver beskyldt for noget som de ikkr har gjort, fordi folk har næsen for langt fremme

Anmeld

13. april 2013

Diana2013

Hvis alle begynder at melde hinanden fordi de tror og ikke fordi de ved at de snyder, ville det også koste samfundet mange penge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.