Er det social bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2013

Ryberg

Anonym skriver:

En bekendt jeg har,får ydelser fra staten. Hun har været i fast parforhold 1 års tid og er forlovet. Med henblik på at de en dag skal flytte sammen valgte hun en lejlighed hvor de alle kunne bo sammen en dag,men (pludselig...surprise ) viser det sig at hun ikke kunne betale huslejen grundet gæld (som hun hele tiden har været bevidst om),og har nu fået besked på at hun er berettiget til §34. Jeg håber ikke nogen sidder og bliver sure nu,men visse ydelser er for enlige mødre

Der er ikke så meget enlig over en forlovet kvinde eller er der?!  Og når man var bevidst omkring huslejen kontra indtægten,hvordan kan man så opfylde kravene til §34? 

Og en sidste ting der ikke er knap så relevant,hvorfor er der stadig jule smilys tilgængelige? 

Man kan sagtens være enlig forsørger og være forlovet med en anden, så længe man ikke indgår i et ægteskabslignende forhold med daglig økonomi, sove ofte sammen osv.

Så længe de ting bliver overholdt, så er der ikke tale om socialt bedrageri.

Det handler jo ikke om, at man er ENLIG KVINDE, som du skriver, det handler om, at man er ENLIG FORSØRGER.. to meget forskellige slags definitioner

Så er der altid gråzonen hvorvidt den bliver overholdt mht. grænserne om daglig økonomi eller ej, samvær osv... Men det er jo en hel anden debat...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

Diana2013

Anonym skriver:

En bekendt jeg har,får ydelser fra staten. Hun har været i fast parforhold 1 års tid og er forlovet. Med henblik på at de en dag skal flytte sammen valgte hun en lejlighed hvor de alle kunne bo sammen en dag,men (pludselig...surprise ) viser det sig at hun ikke kunne betale huslejen grundet gæld (som hun hele tiden har været bevidst om),og har nu fået besked på at hun er berettiget til §34. Jeg håber ikke nogen sidder og bliver sure nu,men visse ydelser er for enlige mødre

Der er ikke så meget enlig over en forlovet kvinde eller er der?!  Og når man var bevidst omkring huslejen kontra indtægten,hvordan kan man så opfylde kravene til §34? 

Og en sidste ting der ikke er knap så relevant,hvorfor er der stadig jule smilys tilgængelige? 

Undskyld mig, synes folk er begyndt at interessere sig meget i andres liv, har folk så kedeligt liv selv? Kunne der være en årsag til de gør som de gør ? Kan ikke undgå at blive lidt irriteret over at folk er blevet så mistænkelige og skal melde hinanden for dit og dat. Så mange liv bliver ødelagt hvis der ikke er hold i sagerne. Lad dog de myndige undersøge det, som børnehave, skole, polit, skat osv hvis de snyder skal de blive opdaget, så hvorfor ikke hellere passe dit eget , og holde din sti ren. Kører du aldrig over 80, går du aldrig overfor rødt? Har du aldrig gjort noget ulovligt? ved godt det ikke er det samme, det er princippet jeg mener.

Anmeld

12. april 2013

AMM00

Det er virkelig for langt ude at blande sig i folk på den måde uden at vide hvordan det er i virkeligheden.. Hvorfor ikke lade folk kende deres egen samvittighed hvis de snyder staten??? Det et som om man vil finde den miiindste ting for at tro at man "gør noget godt ved at anmelde det" UDEN man ved hvad personen gør.

Anmeld

12. april 2013

Diana2013

Maro00 skriver:

Det er virkelig for langt ude at blande sig i folk på den måde uden at vide hvordan det er i virkeligheden.. Hvorfor ikke lade folk kende deres egen samvittighed hvis de snyder staten??? Det et som om man vil finde den miiindste ting for at tro at man "gør noget godt ved at anmelde det" UDEN man ved hvad personen gør.

Helt enig det er små betjente der kommer flere og flere af. Sikke et samfund vi er begyndt at have. Jeg kender en som blev meldt for sort arbejde af nogen der havde ondt i røven over de lige pludselig havde råd til at få lavet noget ved huset, de blev utrolig kede af. Pengene havde de arvet og derfor havde fået råd til at bygge. Håber dem der meldte dem har rigtig dårlig smag i munden. 

Anmeld

12. april 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Anmeld

13. april 2013

AMM00

DianaBaastrup skriver:

Helt enig det er små betjente der kommer flere og flere af. Sikke et samfund vi er begyndt at have. Jeg kender en som blev meldt for sort arbejde af nogen der havde ondt i røven over de lige pludselig havde råd til at få lavet noget ved huset, de blev utrolig kede af. Pengene havde de arvet og derfor havde fået råd til at bygge. Håber dem der meldte dem har rigtig dårlig smag i munden. 

Hvor er set bare synd at nogle folk elsker at ødelægge andres glæde og de folk kommer til at have dårlig smag i munden.

Anmeld

13. april 2013

2børn2

Det handler vel også om at nogen får penge/ydelser de ikke er berettiget til, og som vi andre knokler hver dag for at bidrage til at muligheden er der for hjælp til dem der er berettiget til det.
Jeg har med god samvittighed anmeldt nogen og ville til hver reb tid gøre det igen. Når jeg er sikker i sagen. Der er jo dem der ikke lægger skjul på det

Anmeld

13. april 2013

Mama1304

Altså selvfølgelig er en forlovet kvinde ikke enlig. Men vi ved jo ikke om hun står alene med økonomien? 

Personligt, synes jeg ikke det er noget man skal "blande sig" i Staten skal nok selv gøre noget ved det, hvis de havde en mistanke. 

Det der med at gå og anmelde hinanden, synes jeg er tarveligt

Anmeld

13. april 2013

C-Dog

Hvis hun bor alene må man jo gå udfra at hun klare alt selv, og derfor er hun enlig i den forstand der gælder tilskud osv. Eller kunne man jo sige at hvis ens mand dør, så er man stadig gift og må ikke få hjælp økonomisk. Selfølgelig er der nogen der snyder men personligt ville jeg aldrig pege fingre hvis ikke jeg kendte historien 100 procent.

Anmeld

13. april 2013

Carina:-)

DianaBaastrup skriver:

Undskyld mig, synes folk er begyndt at interessere sig meget i andres liv, har folk så kedeligt liv selv? Kunne der være en årsag til de gør som de gør ? Kan ikke undgå at blive lidt irriteret over at folk er blevet så mistænkelige og skal melde hinanden for dit og dat. Så mange liv bliver ødelagt hvis der ikke er hold i sagerne. Lad dog de myndige undersøge det, som børnehave, skole, polit, skat osv hvis de snyder skal de blive opdaget, så hvorfor ikke hellere passe dit eget , og holde din sti ren. Kører du aldrig over 80, går du aldrig overfor rødt? Har du aldrig gjort noget ulovligt? ved godt det ikke er det samme, det er princippet jeg mener.

Jeg bliver SÅ provokeret af sådan et indlæg!

Er du klar over hvor mange liv der kunne være anderledes hvis folk ikke bedragede for milliarder??

Ældre der sidder i lort og skidt.

Børn der bliver passet af min af varme hænder

30 elever i hver klasse

Handicappede der bliver opbevaret i inst hvor de kommer i seng kl 19 for at alle skal kunne nå at komme i seng.

Forældre der kæmper med pengeprob.samtidig med de slås med dødelige sygdom enten selv eller deres børn.

Jeg kunne blive ved med eksempler på hvor alle de milliarder kunne bruges!!

Ens liv bliver vel for pokker ikke ødelagt ,lhvis man har en ren sti??

Der bliver jo ikke taget penge fra dem der gør som de skal.

Og at sammeligne pengesvindel for tusindvis af kr pr måned med at gå over for rødt er desidret uforskammet-ja beklager!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.