Kvinder: "Han ville ryge ud på stedet"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

Miin'Baby'Mus

Faith skriver:

Hvad er det perfekte forhold? Er det et forhold hvor man siger ja og amen til alt hvad ens partner siger og gør? Er det et forhold hvor man er enige om alt? Er det et forhold hvor man aldrig diskuterer og hvor bølgerne aldrig går højt?

For i så fald har jeg det uperfekte forhold

Min mand og jeg kan være dybt uenige, diskutere så det brager, gå og smække med døren og sige ting vi fortryder.

Men vi vil ikke miste hinanden og derfor arbejder vi med tingene. Det er vel det der kendetegner et godt og stærkt forhold. At man gider hinanden og gider kæmpe når tingene bliver svære.

Er helt enig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

Sitrani

LilleNyPåVej skriver:

Hej endnu engang 

Det er lang tid siden jeg har lavet en debat herinde, og nu faldt jeg endnu engang over en spændende og "farligt" emne - eller jeg tror i hvert fald det er farligt, det plejer at være nogle hede diskussioner 

Nå men, nu har jeg SÅ mange gange læst om parforhold, problemer osv herinde. Tit og ofte er svaret fra jer kvinder:

- "Drop ham"

.... og

- "Han ville være blevet smidt ud på stedet"

Er det virkelig den eneste løsning hver gang? Bare at droppe et livslangt forhold, en fader til sit barn pga af et skænderi, et  skælsord, eller det at manden måske er ret egoistisk? Hvad blev der af at arbejde på tingene og snakke det hele igennem? Finde en løsning?

Faktisk, så synes jeg det er ret vattede af kvinderne herinde bare at smide deres mand ud fordi han var uenig i PB, råbte pga økonomien eller andet.

Men hvad synes i? Lever i virkelig i det perfekte forhold, der er aboslut intet at sætte en finger på, intet der gør jer en lille smule irriteret?

Må ærligt indrømme at jeg elsker min kæreste og vil ikke gå fra ham, men han kan da også virkelig være irriterende! Jeg kan jo lide tingene på min måde, men det betyder ikke at han er underlagt mine meninger 

KAn se det er et lidt gammelt indlæg - men seriøst, jeg har gået og tænkt det samme som dig i mange år!!!

Jeg synes generelt at folk går fra hinanden for et godt ord! der skal ikke mange fejltagelser til, SÅ går man fra hinanden...

Hvis det var sådan det skulle være, så skulle mig og min kæreste have splittet vores familie en del gange nu..... Jeg har aldrig villet gå fra ham - forhold og gode og dårlige tider, og sådann er det bare! Så må man få det bedste ud af det - især når man har børn..... Man får også et stærkere forhold, når man kæmper sig gennem problemer sammen, og man kommer ud på den anden side, og faktisk har fået læst problemet.. sammen.... det synes jeg er mere værd, end bare at skride, når det bliver hårdt......

Anmeld

21. april 2013

Albertsen92

Folk har jo forskellige grænser. Nogen finder sig i meget, nogen finder sig i mindre. Jeg er en af de sidstnævnte.
Det skal ikke forstås som, at jeg ikke vil kæmpe for mit forhold, for det vil jeg. Hvis jeg tror det er kampen værd.

Mange af dem, der skriver debatter herinde bliver jo direkte pisset på, GANG PÅ GANG, hvor de har prøvet at snakke med kæresten om det flere gange.
Når jeg læser sådan nogle debatter, tænker jeg bare "godt min kæreste ikke er sådan".
Sådan nogle ting som at min kæreste havde spillet vores penge op, taget på ferie for de penge der skulle betales regninger for, kæresten kommer ikke hjem og skider på aftaler med familien, svarer ikke på opkald i et helt døgn, det er RESPEKTLØST, og jeg vil ikke være i et forhold, hvor manden ikke har respekt for mig.
I sådan nogle situationer ville jeg klart gå fra kæresten, jeg fortjener langt bedre, og jeg vil ikke ydmyges på den måde, og bare lade mig træde på.

Så må i sige jeg er hurtig til at sige farvel, men nej tak til sådan et forhold, det er livet for kort til.
Jeg fortjener en, der respekterer mig og gør mig glad og ikke skuffet gang på gang.

Anmeld

21. april 2013

marie_jon

LilleNyPåVej skriver:

Hej endnu engang 

Det er lang tid siden jeg har lavet en debat herinde, og nu faldt jeg endnu engang over en spændende og "farligt" emne - eller jeg tror i hvert fald det er farligt, det plejer at være nogle hede diskussioner 

Nå men, nu har jeg SÅ mange gange læst om parforhold, problemer osv herinde. Tit og ofte er svaret fra jer kvinder:

- "Drop ham"

.... og

- "Han ville være blevet smidt ud på stedet"

Er det virkelig den eneste løsning hver gang? Bare at droppe et livslangt forhold, en fader til sit barn pga af et skænderi, et  skælsord, eller det at manden måske er ret egoistisk? Hvad blev der af at arbejde på tingene og snakke det hele igennem? Finde en løsning?

Faktisk, så synes jeg det er ret vattede af kvinderne herinde bare at smide deres mand ud fordi han var uenig i PB, råbte pga økonomien eller andet.

Men hvad synes i? Lever i virkelig i det perfekte forhold, der er aboslut intet at sætte en finger på, intet der gør jer en lille smule irriteret?

Må ærligt indrømme at jeg elsker min kæreste og vil ikke gå fra ham, men han kan da også virkelig være irriterende! Jeg kan jo lide tingene på min måde, men det betyder ikke at han er underlagt mine meninger 

Min uforbeholdende mening: Utroskab= UD AD VAGTEN!

Skænderier/skældsord/råb og skrig/uoverensstemmelser: Tja, så er der da heldigvis en masse muligheder for at forbedre dette. Og jeg synes helt klart, at det er ALT for forhastet, og SPILD at stoppe forholdet

Men der kan jo altid ligge andre ting bag ved, som ikke alle fortæller i "disse" debatter.

Selv er jeg gift med en mand jeg har kendt i snart 9 år. Og jo, vi har et ganske velbalanceret forhold, men nogle enkelte skænderier, og en stor portion forståelse og tillid til hinanden

Anmeld

22. april 2013

Loa

Jeg synes bestemt ikke man bare skal give op ved hver eneste lille ting, men når kvinder herinde fra finder sig i vold, utroskab, årelangt ugidelighed og ligegyldighed fra mændenes side af, ja så undres jeg....

Synes det er trist at der findes så mange kvinder derude der vitterligt ikke tror de har fortjent bedre.....
Der er en god mand derude til os alle!

Anmeld

22. april 2013

Miin'Baby'Mus

STN skriver:

KAn se det er et lidt gammelt indlæg - men seriøst, jeg har gået og tænkt det samme som dig i mange år!!!

Jeg synes generelt at folk går fra hinanden for et godt ord! der skal ikke mange fejltagelser til, SÅ går man fra hinanden...

Hvis det var sådan det skulle være, så skulle mig og min kæreste have splittet vores familie en del gange nu..... Jeg har aldrig villet gå fra ham - forhold og gode og dårlige tider, og sådann er det bare! Så må man få det bedste ud af det - især når man har børn..... Man får også et stærkere forhold, når man kæmper sig gennem problemer sammen, og man kommer ud på den anden side, og faktisk har fået læst problemet.. sammen.... det synes jeg er mere værd, end bare at skride, når det bliver hårdt......

Helt enig og man lærer hinanden så meget bedre, at kende ved, at tage fat i problemerne istedet for at løbe fra dem 

Anmeld

22. april 2013

wamse

Synes det er svært. Jeg er jo selv skilt, og det ville jeg gøre uden at blinke igen da, stod jeg i samme situation.
Jeg har lært at livet er for kort, til at spilde det på noget, som ikke fungerer.

Men jeg tror også på, at man skal kæmpe lidt for tingene. Fx slog min kæreste op i sidste uge, og lørdag begyndte han at skrive, at han virkelig havde fortrudt. Jeg har så i 2 dage gået og tænkt, og jeg er ikke klar til at det skal smides væk, så vi er på vej tilbage igen Men jeg kender mange af mine veninder, der lige præcis hele tiden prædiker, at jeg bare skal droppe ham, og så let giver jeg ikke bare op Jeg har lagt mærke til, at de nævner små ting, som man åbenbart skal droppe et forhold for, og det synes jeg er trist

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.