Kvinder: "Han ville ryge ud på stedet"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.327 visninger
36 svar
88 synes godt om
10. april 2013

Miin'Baby'Mus

Hej endnu engang 

Det er lang tid siden jeg har lavet en debat herinde, og nu faldt jeg endnu engang over en spændende og "farligt" emne - eller jeg tror i hvert fald det er farligt, det plejer at være nogle hede diskussioner 

Nå men, nu har jeg SÅ mange gange læst om parforhold, problemer osv herinde. Tit og ofte er svaret fra jer kvinder:

- "Drop ham"

.... og

- "Han ville være blevet smidt ud på stedet"

Er det virkelig den eneste løsning hver gang? Bare at droppe et livslangt forhold, en fader til sit barn pga af et skænderi, et  skælsord, eller det at manden måske er ret egoistisk? Hvad blev der af at arbejde på tingene og snakke det hele igennem? Finde en løsning?

Faktisk, så synes jeg det er ret vattede af kvinderne herinde bare at smide deres mand ud fordi han var uenig i PB, råbte pga økonomien eller andet.

Men hvad synes i? Lever i virkelig i det perfekte forhold, der er aboslut intet at sætte en finger på, intet der gør jer en lille smule irriteret?

Må ærligt indrømme at jeg elsker min kæreste og vil ikke gå fra ham, men han kan da også virkelig være irriterende! Jeg kan jo lide tingene på min måde, men det betyder ikke at han er underlagt mine meninger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

morethanperfect

LilleNyPåVej skriver:

Hej endnu engang 

Det er lang tid siden jeg har lavet en debat herinde, og nu faldt jeg endnu engang over en spændende og "farligt" emne - eller jeg tror i hvert fald det er farligt, det plejer at være nogle hede diskussioner 

Nå men, nu har jeg SÅ mange gange læst om parforhold, problemer osv herinde. Tit og ofte er svaret fra jer kvinder:

- "Drop ham"

.... og

- "Han ville være blevet smidt ud på stedet"

Er det virkelig den eneste løsning hver gang? Bare at droppe et livslangt forhold, en fader til sit barn pga af et skænderi, et  skælsord, eller det at manden måske er ret egoistisk? Hvad blev der af at arbejde på tingene og snakke det hele igennem? Finde en løsning?

Faktisk, så synes jeg det er ret vattede af kvinderne herinde bare at smide deres mand ud fordi han var uenig i PB, råbte pga økonomien eller andet.

Men hvad synes i? Lever i virkelig i det perfekte forhold, der er aboslut intet at sætte en finger på, intet der gør jer en lille smule irriteret?

Må ærligt indrømme at jeg elsker min kæreste og vil ikke gå fra ham, men han kan da også virkelig være irriterende! Jeg kan jo lide tingene på min måde, men det betyder ikke at han er underlagt mine meninger 

Jeg har tænkt på det samme SÅÅÅ tit ...

Vi diskuterer da også , og der er da også nogle ting over ham jeg gerne ville ha været foruden , men jeg elsker ham og han er far til mine børn , så ville aldrig undvære ham ! 

Men tror ikke vi herinde , kan sætte os ind i andres kærlighed , hvis du forstår ? .. 

Anmeld

10. april 2013

Koen.

Har undret mig over præcis det samme!

Herhjemme snakker vi om tingene og finder løsninger for jo manden kan i den grad være en klaphat til tider, men jeg er nu heller ikke tvivl om at jeg ind i mellem er en strid mokke

Anmeld

10. april 2013

B&J

Niks jeg lever ikke i det perfekte forhold, og tit skriver jeg også til de forskellige kvinder ang hvad emnet lige er omkring deres mænd de skal få snakket om det og det er ikke bare snakke engang eller ½time for det virker skam ikke nej alt skal være slukket og man skal få snakket igennem det er super vigtigt ikke bare at opgive hver gang...

nu vil jeg personenligt ikke skrive hvad der har været vores næsten grundt til vi gik fra hinanden, men vi fik snakket meget skændtes og var ikke enige i alt men det bliv vi næsten heller ikke men vi fandt ud af løsninger alligevel og jeg ville da ha blevet ked af hvis jeg havde skrottet vores forhold i starten af forholdet inden vi fik daniel

nu har vi snart været sammen i 5år og vi kan da stadig tænke åh for den da om hinanden hihihhihihii eller diskuter eller ja da også hvor tonerne er lidt høje men vi bliver altid gode venner igen

Anmeld

10. april 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Synes også det er for nemt. . 

Anmeld

10. april 2013

Benjamins'mor

Der skulle virkeligt meget til hvis jeg skulle smide min kæreste ud.

Alle skændes indimellem, og det er altså normalt. Hvad end det drejer sig om økonomi, børn eller andet.
Jeg ville aldrig smide min kæreste ud bare fordi vi er uenige om et eller andet. Jeg prøver næsten altid at se det fra hans vinkel, også selvom jeg måske ikke altid synes det giver mening.

Og jeg ville slet ikke smide en kæreste ud pågrund af han ikke var klar til PB. Hvis man kan få sig selv til det, ja så er min holdning at så elsker man ikke manden nok, hvis ikke man kan vente på han er klar.

Anmeld

10. april 2013

Christina74

Jeg syntes ikke man bare skal gå fra manden

Men der har virklig været nogle tilfælde her inde, hvor det er gentagende problemer. Ikke bare lige noget med lidt uenighed, mere noget med personligheden generelt.

Vi kvinder er sq også for dumme, for de problemer der er der før vi laver børn er der også efter. Nej det forsvinder ikke og nej han bliver ikke voksen eller ændre   noget bare fordi han er blevet far ( eller jo måske de første par mdr )  

Nogen gange er det altså mere skadeligt at blive med manden end at klare tingene alene. Børn kan for det første mærke om forældrene elsker hinanden og respektere hinanden. Faktisk en vigtig lærling, for ungerne de skal bruge til fx at havde en god empatisk evne.

Jeg har været der i alt for lang tid, jeg har børn der har lidt under det. De er 13 og 18 tro mig de glemmer det ikke. ( har aldrig været i et forhold med fysisk vold )

Og ja nu har jeg en mand der er det sødeste og rareste menneske jeg har kendt.

Vi mennesker er ikke fejl frie og man kan nogle gange selv ændre de fejl vi begår, nemlig at skride  for at redde sig selv og sine børn.

Anmeld

10. april 2013

tarkoflen

Jeg tænke også tit, at det er så nemt bare at smide håndklædet i ringen og give op!

Jeg har enkelt gange, været hende der har sagt, at måske vedkommende var bedre stillet uden en kæreste! Det er dog i de tilfælde, hvor der er fysisk eller psykisk vold involveret! Det er i min verden en af de eneste grunde til, at man skal komme ud af et forhold hurtigst muligt!

Jeg tror, at mange glemmer, at man kun hører sagen fra en side, og når man er frustreret, så kommer tingene nogle gange til at lyde værre end de egentlig er!

Rigtig god diskution du har startet

Anmeld

10. april 2013

Miss Kat

Om det virkelig er den eneste løsning hver gang? - Nej.

Ofte? - Måske?

Af og til? - Ja, sikkert.

Uanset hvad er det i hvert fald ikke et råd, man kan give andre, uden at kende situationen ordentligt, men man kan vel godt svare på egne vegne ud fra de oplysninger man får fra TS.  - At disse oplysninger så 100% kun belyser den ene persons side af sagen, gør situationen sort/hvid (og ofte også overdrevet pga. momentære følelsesudbrud, da det jo kan virke terapeutisk at skrive sine følelser ned, når man har svært ved at håndtere dem) og derfor er det nok nemt for læseren at tænke "Hvorfor finder hun sig i det, det havde jeg aldrig gjort?!", hvor man højst sandsynligt ville tænke anderledes, hvis man selv stod i situationen, eftersom man skulle tage højde for ikke uvæsentlige detaljer som følelser, minder, evt. børn og en hverdag, man sammen har opbygget osv. - Uden disse faktorer er det jo ret nemt at udtale sig skråsikkert. Det er helt generelt noget nemmere at være klog på andres vegne end sine egne. Det kan jo så også være det positive i et debatforum som dette, fordi man netop får nye, nøgterne øjne på sagen, og måske kan se sig ud af en situation, man ellers har stirret sig blind på...

Nå, men jeg håber da ikke, der er nogen, der bare stoler blindt på andres vejledning/vildledning uden at tænke og føle efter selv.

Anmeld

10. april 2013

Hullabullabulla

Jeg er enig, det kan virke "for nemt" bare at give forholdet op.. Synes dog at der i mange debatter herinde har været psykisk terror eller lignende ind over, hvilket klart vil påvirke forholdet..

I mine øjne er der kun nogle få ting/situationer der ville kunne få mig til at smide manden ud, nemlig vold, psykisk terror, utroskab eller selvfølgelig hvis kærligheden brister..

Men.. Folk er forskellige og har forskellige grænser, så hvor 1 forhold går i stykker ville et andet måske kunne redes..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.