Er man sindsyg hvis.......?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

K&S

Anonym skriver:

Sagen er den at vi lige har siddet og haft en totalt hektisk aftensmadstid. Slet ikke hyggeligt og det hele var bare skrig og skrål fra start til slut. .. Mit barn er 2 år. ..

Vi vil ikke have at vores barn går fra bordet før vi andre gør og i aften ville h*n ikke have noget at spise, hvilket resulterede i meget skrigende stemning. ..

Det skal lige siges at jeg ALDRIG kunne finde på at slå mit barn!!!!!! ..

Mit spørgsmål er så: Når nu man sidder i sådan en situation, er man så sindsyg fordi man i et splitsekund tænker på at kyle ungen ud af vinduet? ..

Og svar nu ærligt, de damer.. ..

Hvis ikke man handler på det, så kan man tænke lige, hvad man vil

Jeg synes, det er meget at forlange, at en 2-årig skal sidde ved bordet, indtil alle er færdige - når det tydeligvis skaber mange frustrationer.

Herhjemme sidder Anton ved bordet, indtil han er færdig, så får han lov at lege, men vi spiser færdig. Ønsker han ikke at spise noget, behøver han ikke sidde ved bordet, men han ved dog også godt, at han ikke får mad senere på aftenen - så han spiser som oftest med, når vi andre gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

B&J

Anonym skriver:

H*n spiser normalt helt fint og sidder og hygger, men nogle gange, måske 1-2 gange om måneden ender det med skrig. .. Desværre. ..

jamen så må i lade Han/hund spise som han/hun har lyst til i får ingen ting ud af alt det andet, så heller prøve at give jeres barn et rugbrød eller grov knækbrød så der kommer lidt ned, hvis der ikke kommer noget ned jamen så spiser jeres barn jo ellers fint så smil og vær glad det hjælper også jeres barn, og især når i er helt oppe bliver jeres barn det også

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Men undskyld, men hvordan skal barnet dog finde ud af hvornår man skal sidde i 2 minutter eller hele de voksnes måltid? Jeg tænker at det forvirre og frustrere barnet mere end nødvendigt. 

Og når barnet ikke har spist hele dagen og i så tvinger det til a sidde hele måltider, ja som en anden siger, så bet i nok selv om konflikten. 

Et godt råd: tænk om i selv er skyld i den optrappende konflikt fordi i forlanger noget urealistisk. -dette er sagt venligt! 

Grunden til at vi ikke forlanger det hver dag er fordi det normalt ikke er noget problem at h*n sidder med os hele måltidet igennem. ..

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

jamen så må i lade Han/hund spise som han/hun har lyst til i får ingen ting ud af alt det andet, så heller prøve at give jeres barn et rugbrød eller grov knækbrød så der kommer lidt ned, hvis der ikke kommer noget ned jamen så spiser jeres barn jo ellers fint så smil og vær glad det hjælper også jeres barn, og især når i er helt oppe bliver jeres barn det også

Vi var nu helt rolige. ..

Men vi insisterede på at h*n skulle blive siddende fordi vi ikke vil have at h*n skal vænne sig til bare at få lov til at lege/se fjernsyn mens vi spiser. .. Så skal man bare tage kampen senere end nu. ..

Anmeld

7. april 2013

K&S

Anonym skriver:

Vi var nu helt rolige. ..

Men vi insisterede på at h*n skulle blive siddende fordi vi ikke vil have at h*n skal vænne sig til bare at få lov til at lege/se fjernsyn mens vi spiser. .. Så skal man bare tage kampen senere end nu. ..

Endte han med at spise noget?

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

Hvis ikke man handler på det, så kan man tænke lige, hvad man vil

Jeg synes, det er meget at forlange, at en 2-årig skal sidde ved bordet, indtil alle er færdige - når det tydeligvis skaber mange frustrationer.

Herhjemme sidder Anton ved bordet, indtil han er færdig, så får han lov at lege, men vi spiser færdig. Ønsker han ikke at spise noget, behøver han ikke sidde ved bordet, men han ved dog også godt, at han ikke får mad senere på aftenen - så han spiser som oftest med, når vi andre gør

Vi gør det nok meget anderledes end andre og vi har også været i tvivl om det var rigtigt at gøre allerede eller om vi skulle vente. ..

Men det virker bare som om at kampen vil blive værrere at tage jo ældre h*n bliver?

Anmeld

7. april 2013

Mum33

Har jeg ofte tænkt  Men ville dog ikke forlange en 2-årig skulle holde bordskik. 

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Endte han med at spise noget?

Nej

Anmeld

7. april 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Min 3 årige søn som bliver 4 her til maj . Han sidder ved bordet til vi alle er færdige .. Og det har han gjort siden han var to . Så nej det synes jeg ikk er for meget at forlange .

Har vi gæster med børn må han godt rejse sig , og i ny og næ spørg han os om han må rejse sig .. Og det får han lov til .

Anmeld

7. april 2013

Ka+Ma=Be

Du kan og skal ikke forvente at dit 2 årige barn kan holde bordskik!  At nogle så kan finde ud af det er en anden sag.  Børn udvikler deres sanser helt frem til 7 års alderen og har det derfor skønt med at bevæge sig og mærke sig selv og gerne hele tiden. Det at skulle sidde stille så længe er altså en kæmpe udfordring for det lille barn. 

Lad barnet forlade bordet og giv dig selv lov til at slappe af, så får i en meget hyggeligere  madsituation

Og ja, vi har nok alle prøvet at få nok af de små poder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.