Nervøs/bange for at tage kørekort...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2013

malliebooh

isabellasmor skriver:

Jeg haved det præcis som dig! Jeg var angst , især til glatbane osv, hvor de andre på holdet kunne se hvad jeg foretog mig, og tænk nu som du siger, hvis de griner af mig, hvis jeg ikke forstår hvad instruktøreren siger osv osv.

Men. Jeg bestod begge prøver uden besvær. Så jeg fik da kortet 

Hmm.. men trøstende ord kan jeg nok ikke komme med, for jeg var nervøs/angst det hele igennem, og er det også i andre situationer.. kan kun sige at jeg altså ikke på noget tidspunkt blev grint af eller noget i den stil , jeg kunne jo godt finde ud af tingene når det kom til stykket

Det var nu lettende at læse alligevel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

Team Putte

malliebooh skriver:

Heeej... 

Nu til noget som overhovedet ikke er graviditets-relateret, som mine sidste indlæg har været.. 

Jeg har fået den dejlige mulighed at kunne tage et kørekort, jeg er meget taknemmelig for det og det er da selvfølgelig dejligt ikke at skulle være afhængig af andres køren.. Problemet er bare at jeg er død nervøs for det.. Jeg aner ikke engang præcis hvorfor.. Måske tanken om at hvad nu hvis jeg er for dum og ikke kan finde ud af det og skal "bankes" oveni hovedet og ja.. Jeg har meget nemt til tårer - gravid eller ej. Tanken om hvad andre tænker om mig og måske endda fniser bag min ryg fordi jeg ikke kan finde ud af det  Det der med at skulle kigges over skuldren om jeg nu gør det rigtigt - måske bare i bund og grund præstationsangst?? 

Er der nogle derude der kan berolige mig ? Evt. har haft det på samme måde og er kommet ganske uskadt ud på den anden side????  Det er måske bare dumme tanker men øhj hvor er jeg dårlig til ikke at lytte til mig selv når jeg er igang med at dunke mig selv oveni hovedet.......

Jeg har lige selv taget lkortet, 29 år gammel, og jeg vil sige.. husk på de har skrøbelige små teenagepiger i hænderne næsten dagligt.. finder du en kørelære med et godt omdømme og er du ærlig om hvordan du har det, vil personen handle ud fra det.. en stor del af det at være lære handler jo om at kunne læse folk og der er kontant beregning i dumpeprocent til dem der er dårlige til det! du skal udnytte at du kan vælge og vrage blandt dem og ik bare tage den første og mest praktiske så0skal det nok gå

Anmeld

6. april 2013

Gittemor09

malliebooh skriver:

Det er så træls når man er dygtig til at være selvkritisk  

Men godt at du fik det Dumpede du eller kom du bare igennem med bravur?

ja, det er meget træls...

min teori prøve bestod jeg 1. gang.

køreprøven skulle jeg tage 2. gange... men viste sig at jeg blev dumpet på falsk grundlag... (da der var en cyklist der kørte over for rødt, jeg nåede og bremse i sidste øjeblik, men den sagkyndige mente det var en fejl alligevel)

Anmeld

6. april 2013

isabellasmor

malliebooh skriver:

Det var nu lettende at læse alligevel 

Det er jeg glad for 

Anmeld

6. april 2013

malliebooh

Gittemor09 skriver:

ja, det er meget træls...

min teori prøve bestod jeg 1. gang.

køreprøven skulle jeg tage 2. gange... men viste sig at jeg blev dumpet på falsk grundlag... (da der var en cyklist der kørte over for rødt, jeg nåede og bremse i sidste øjeblik, men den sagkyndige mente det var en fejl alligevel)

Ej hvor irriterende da 

Anmeld

6. april 2013

Gittemor09

malliebooh skriver:

Ej hvor irriterende da 

yepp... men det skulle bestemt ikke slå mig ud

bedte bare om en anden sagkyndig.. og han havde besluttet sig efter 5 minutter... så det sidste kvarter kørte vi bare rundt og hyggede og snakkede

Anmeld

6. april 2013

malliebooh

Gittemor09 skriver:

yepp... men det skulle bestemt ikke slå mig ud

bedte bare om en anden sagkyndig.. og han havde besluttet sig efter 5 minutter... så det sidste kvarter kørte vi bare rundt og hyggede og snakkede

Det var da godt nok

Anmeld

6. april 2013

Tranebaer

Jeg havde det præcis som dig. Og jeg udskød det igen og igen, indtil ALLE spurgte mig hver eneste gang de så mig om jeg var kommet igang. Panisk angst gik jeg igang. 

Lige før min køreprøve skulle jeg på glatbane, og jeg var nervøs for om jeg overhovedet kunne køre bilen - det var jo ikke min kørelærers, som jeg var vant til! Troede det skulle blive SÅ pinligt, når jeg sad der og ikke kunne finde koblingspunktet.

Det viste sig at jeg var en af de bedste på glatbanen, og jeg bestod begge prøver første gang.

Det er langt værre i tankerne, end i den virkelige trafik. Du kan sagtens!

Anmeld

6. april 2013

MilleRasmussen

Jeg har det på samme måde som dig, er rigtig bange men det er grundet jeg har haft flere nære på livet som har været uskyldige og er blevet ramt af andre biler og ikke overlevet. 

Anmeld

6. april 2013

malliebooh

Tranebaer skriver:

Jeg havde det præcis som dig. Og jeg udskød det igen og igen, indtil ALLE spurgte mig hver eneste gang de så mig om jeg var kommet igang. Panisk angst gik jeg igang. 

Lige før min køreprøve skulle jeg på glatbane, og jeg var nervøs for om jeg overhovedet kunne køre bilen - det var jo ikke min kørelærers, som jeg var vant til! Troede det skulle blive SÅ pinligt, når jeg sad der og ikke kunne finde koblingspunktet.

Det viste sig at jeg var en af de bedste på glatbanen, og jeg bestod begge prøver første gang.

Det er langt værre i tankerne, end i den virkelige trafik. Du kan sagtens!

Betryggende at læse

Jaaa, man er vel altid god til at brygge noget uvirkeligt oppe i hovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.