Nervøs/bange for at tage kørekort...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.137 visninger
45 svar
10 synes godt om
6. april 2013

malliebooh

Heeej... 

Nu til noget som overhovedet ikke er graviditets-relateret, som mine sidste indlæg har været.. 

Jeg har fået den dejlige mulighed at kunne tage et kørekort, jeg er meget taknemmelig for det og det er da selvfølgelig dejligt ikke at skulle være afhængig af andres køren.. Problemet er bare at jeg er død nervøs for det.. Jeg aner ikke engang præcis hvorfor.. Måske tanken om at hvad nu hvis jeg er for dum og ikke kan finde ud af det og skal "bankes" oveni hovedet og ja.. Jeg har meget nemt til tårer - gravid eller ej. Tanken om hvad andre tænker om mig og måske endda fniser bag min ryg fordi jeg ikke kan finde ud af det  Det der med at skulle kigges over skuldren om jeg nu gør det rigtigt - måske bare i bund og grund præstationsangst?? 

Er der nogle derude der kan berolige mig ? Evt. har haft det på samme måde og er kommet ganske uskadt ud på den anden side????  Det er måske bare dumme tanker men øhj hvor er jeg dårlig til ikke at lytte til mig selv når jeg er igang med at dunke mig selv oveni hovedet.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

Gittemor09

malliebooh skriver:

Heeej... 

Nu til noget som overhovedet ikke er graviditets-relateret, som mine sidste indlæg har været.. 

Jeg har fået den dejlige mulighed at kunne tage et kørekort, jeg er meget taknemmelig for det og det er da selvfølgelig dejligt ikke at skulle være afhængig af andres køren.. Problemet er bare at jeg er død nervøs for det.. Jeg aner ikke engang præcis hvorfor.. Måske tanken om at hvad nu hvis jeg er for dum og ikke kan finde ud af det og skal "bankes" oveni hovedet og ja.. Jeg har meget nemt til tårer - gravid eller ej. Tanken om hvad andre tænker om mig og måske endda fniser bag min ryg fordi jeg ikke kan finde ud af det  Det der med at skulle kigges over skuldren om jeg nu gør det rigtigt - måske bare i bund og grund præstationsangst?? 

Er der nogle derude der kan berolige mig ? Evt. har haft det på samme måde og er kommet ganske uskadt ud på den anden side????  Det er måske bare dumme tanker men øhj hvor er jeg dårlig til ikke at lytte til mig selv når jeg er igang med at dunke mig selv oveni hovedet.......

du beskrev lige mig der...

jeg er så god til at se kritisk på mig selv.. kan jeg nu klare det, er jeg for dum, vil det nogensinde lykkedes....

jeg var nervøs de første par gange jeg var ude og køre med kørelæreren... følte hun stirrede på mig (men hun holdte selvfølgelig øje med vejen),

men jeg fik mit kørekort alligevel... så hvis jeg kan, kan du også

Anmeld

6. april 2013

FrkZier

malliebooh skriver:

Heeej... 

jeg var panisk angst for at sætte mig bag rettet og var 120% sikker på jeg aldrig ville få kørekort..

men en dag besluttede jeg mig for at prøve - og når jeg først sad bag rettet var jeg 10000x mere rolig end jeg nogensinde havde forestillet mig 

Og har fået kortet 

Anmeld

6. april 2013

malliebooh

Gittemor09 skriver:

du beskrev lige mig der...

jeg er så god til at se kritisk på mig selv.. kan jeg nu klare det, er jeg for dum, vil det nogensinde lykkedes....

jeg var nervøs de første par gange jeg var ude og køre med kørelæreren... følte hun stirrede på mig (men hun holdte selvfølgelig øje med vejen),

men jeg fik mit kørekort alligevel... så hvis jeg kan, kan du også

Det er så træls når man er dygtig til at være selvkritisk  

Men godt at du fik det Dumpede du eller kom du bare igennem med bravur?

Anmeld

6. april 2013

esioul

malliebooh skriver:

Heeej... 

Jeg havde der præcis som dig. Jeg var så angst at det spændte ben for mig, og jeg tog hjem og græd og græd og var parat til at kaste håndklædet i ringen.

Du er bestemt ikke alene om de tanker

Anmeld

6. april 2013

malliebooh

FrkZier skriver:

jeg var panisk angst for at sætte mig bag rettet og var 120% sikker på jeg aldrig ville få kørekort..

men en dag besluttede jeg mig for at prøve - og når jeg først sad bag rettet var jeg 10000x mere rolig end jeg nogensinde havde forestillet mig 

Og har fået kortet 

Synes bare alle dem jeg spørger siger "Næææh der er da ikke noget at være nervøs for"  Så skønt at du kom igennem selvom du også var bange

Anmeld

6. april 2013

malliebooh

esioul skriver:

Jeg havde der præcis som dig. Jeg var så angst at det spændte ben for mig, og jeg tog hjem og græd og græd og var parat til at kaste håndklædet i ringen.

Du er bestemt ikke alene om de tanker

Det kunne jeg nu nok sagtens finde på også Kom du igennem? 

Anmeld

6. april 2013

esioul

malliebooh skriver:

Det kunne jeg nu nok sagtens finde på også Kom du igennem? 

Ja jeg dumpede et par gange.

Når nervøsiteten tager over, styrer den bare ens krop 100% - i hvert fald hos mig.

Alle de motorsagkyndige sagde jeg kørte godt, men jeg var alt alt alt for nervøs.

men FU** det var skønt da det var overstået, har kørt hver dag siden og føler mig så sikker i trafikken.

jeg har det også med at undervurdere mig selv, og dengang var det meget slemt.

Du skal nok få det kort, det er jeg sikker på. Bare spring ud i det og hæng i.

Anmeld

6. april 2013

isabellasmor

malliebooh skriver:

Heeej... 

Jeg haved det præcis som dig! Jeg var angst , især til glatbane osv, hvor de andre på holdet kunne se hvad jeg foretog mig, og tænk nu som du siger, hvis de griner af mig, hvis jeg ikke forstår hvad instruktøreren siger osv osv.

Men. Jeg bestod begge prøver uden besvær. Så jeg fik da kortet 

Hmm.. men trøstende ord kan jeg nok ikke komme med, for jeg var nervøs/angst det hele igennem, og er det også i andre situationer.. kan kun sige at jeg altså ikke på noget tidspunkt blev grint af eller noget i den stil , jeg kunne jo godt finde ud af tingene når det kom til stykket

Anmeld

6. april 2013

malliebooh

esioul skriver:

Ja jeg dumpede et par gange.

Når nervøsiteten tager over, styrer den bare ens krop 100% - i hvert fald hos mig.

Alle de motorsagkyndige sagde jeg kørte godt, men jeg var alt alt alt for nervøs.

men FU** det var skønt da det var overstået, har kørt hver dag siden og føler mig så sikker i trafikken.

jeg har det også med at undervurdere mig selv, og dengang var det meget slemt.

Du skal nok få det kort, det er jeg sikker på. Bare spring ud i det og hæng i.

Jeg har på fornemmelsen at jeg nok også kunne dumpe pga nervøsitet .. Min mor havde det på samme måde og hun dumpede også første gang fordi hun var for nervøs .. Jeg føler bare sleeet ikke jeg har tid til at dumpe 

Men godt det lykkedes for dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.