Vuggedød - er du klar over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil
baby012 skriver:

Synes tit jeg læser om forældre som sover med barnet imellem sig det første lange stykke tid.. Er i klar over at det er imod sunhedsstyrelsens anbefalinger ? 

Og at barnet faktisk ikke må ligge tæt på sovende forældre ? 

Ville bare dele, da reglerne var anderledes da jeg fik min datter, og var faktisk ikke selv klar over det  

Ja, er godt klar over deres anbefalinger, valgte dog selv at sove med min dreng som spæd Han havde et KÆMPE tryghedsbehov og jeg sov så let, at jeg aldrig kunne hverken ligge på ham eller overse, at han ikke trak vejret. Han havde dog altid sin egen dyne så han ikke blev for varm pga. os.

Jeg er glad for at jeg gav mit barn det han havde brug for!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

Mom2

baby012 skriver:

Synes tit jeg læser om forældre som sover med barnet imellem sig det første lange stykke tid.. Er i klar over at det er imod sunhedsstyrelsens anbefalinger ? 

Ville bare dele, da reglerne var anderledes da jeg fik min datter, og var faktisk ikke selv klar over det  

Jep, men vores datter sov nu alligevel i mellem os og hun overlevede... Det er jo også kun anbefaling

Anmeld

6. april 2013

MortilElias2010

Elias sov mellem os indtil han kom på eget værelse da han var 4 måneder, som kun skyldtes at vi alle tre sov dårligt i samme rum da vi gamle rumsterede for meget i vores ufatteligt knirkende seng. Men nød at ligge sammen i den tid vi fik, især at amme liggende. Jeg sov let og oplevede aldrig at hverken mand eller mig lå på ham. Det blev først slemt da han flyttede på eget værelse. Så vågnede jeg om natten og skubbede rundt på min mand fordi jeg var overbevist om at han sov på ham og tit var ved at skubbe ham ud over kanten (min mand) i desperation over at jeg ikke kunne finde Elias  Som sov sødt på sit værelse. Stakkels mand 

Jeg har dog en oplevelse hvor Elias rent faktisk sov alene på sit værelse under sin dyne i sin seng. Jeg vågnede om natten, hvilket jeg tit gjorde og gik ind for at checke ham - jeg tænder ikke lyset da jeg ikke ville tænde det skarpe lys og jeg sagtens kan føle mig frem til og fornemme og se hvor i mørket jeg er.. Og jeg kommer hen til sengen og kan så ikke mærke Elias hvor han plejede at ligge i sin seng.. Eller rettere jeg kunne ikke finde hans hoved... Og jeg stod bare sådan i mørket  Så måtte jeg tænde lyset - og så fandt jeg hans ben på hans hovedpude og nedenunder hans dyne fandt jeg resten af ham. Aner ikke hor længe han havde ligget med hovedet under dynen og der var heller ikke noget med ham. Han sov tungt men fuck jeg blev forskrækket for hvad nu hvis jeg ikke var vågnet og havde checket ham... Babyalarmen sagde jo ikke andet end sit skrattende lyd som altid.. Jeg håber ikke der var sket noget, dynen var ikke tung men alligevel der var da varmt derinde under - så det hjalp ikke på min nattesøvn fremover - nu blev jeg jo endnu mere urolig i drømmeland og vågnede oftere, men der er ikke sket mere siden i den stil. Det var også vel rigeligt  Som nu er over 2 år siden 

Anmeld

7. april 2013

2babygirls

_-Kathrine-_ skriver:

Det er skørt det der med at ligge i armhulen... Det gør Laurits også
Med næsen helt oppe og selvom man lægger ham lidt væk fra sig, får han alligevel møvet sig derop

Ja det er utroligt som de lige får møffet sig hen til en

Anmeld

7. april 2013

RilahFalco

Hmm. Dengang Isabel var spæd, sov hun lykkeligt imellem sin far og mig. Der var ingen problemer - tvært imod.

Jeg læste en del om det og jeg mindes ikke at have læst lige præcis denne tekst. Mener faktisk at der står i den der bog om graviditet som man (stadigvæk?) får udleveret som førstegangsfødende, at barnet ikke bør sove i sengen hvis en eller begge forældre tager stærk medicin, ryger eller har indtaget stoffer/alkohol. Og det er altså kun 2½ år siden. Men der stod ikke noget om at det generelt ikke var anbefalet. Bogen ligger et sted i kælderen, så jeg kan ikke lige citere den.

Jeg har selv den holdning, at man som forældre bør lytte til sit 'instinkt' og sin mavefornemmelse og ikke rette sig efter alt hvad der står i bøgerne. Er man utryg ved at have sin bebs i midten, så skal man selvfølgelig ikke gøre det.

Anmeld

7. april 2013

Fenja09

Jeg tror det skifter lidt fra år til år, for da jeg fødte min datter i 2011 fik vi af vide (+ en folder) at det var meget sundt at sove sammen med sit barn fra det blev født, så det gjorde vi og ammede også liggende. De frarådede dog samsovning hvis en af os røg.

Min datter lever endnu og hun sov mellem os til hun var en stor baby og ligger stadig hos os når der er behov for det.

/Fenja

Anmeld

7. april 2013

Nessie

På sygehuset blev vi nærmest beordret til at sove med ham, da han havde været meget stresset under veerne / KS.

Han røg dog hurtigt over i sin egen seng, da jeg sov rigtig dårligt med ham liggende dér 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.