Vuggedød - er du klar over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2013

Silas&Mille

I Danmark anbefales det heller ikke at babyer sover med hovedpude imens de er helt små. Det skulle forebygge vuggedød.

Silas er født i Sverige og der er anbefalingen stik modsat 
Vi gav ham ikke den udleverede pude da han skulle ligge i hospitalsvuggen, men den første JM der kom og kiggede til os lyftede hans hoved og lagde puden under. Og forklarede så de svenske anbefalinger da vi spurgte ind til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

Jibbe

Ja det er jeg og på trods af deres anbefalinger så ligger Toke på 9 mdr lige nu i min armhule og bliver puttet. Han har sovet her fra dag 1. Min store søn sov inde ved os indtil han var 11-12 mdr.
Bare fordi sst anbefaler det er det jo ikke alle der føler det er det rigtige for dem. Og ved jeg aldrig sover så tungt at jeg ville trille oven på mit barn. Og som min Sp sagde - hvis i trives med det er det det rigtige for jer.

Anmeld

6. april 2013

baby012

Ditte_Marie skriver:

Jeg vidste godt at de skal sove under egen dyne og helst ikke i voksen-sengen, hvis mor eller far er svært overvægtige..

Min datter sov rigtig ofte i min arm da hun var spæd - eller i midten - eller på den anden side hvor jeg så havde armen om hende så hun ikke trillede ud.
Det kommer lillesøster også til

Hvad har det med svær overvægt at gøre ?? 

Tror at uanset om man vejer 40 kg eller 120 så maser man da alligevel barnet hvis man ligger sig på det, desuden er anbefalingerne også mere imod st barnet får det for varmt, og varme fra både mor, far og dyne er meget.

har selv en bmi på 18, så er ikke overvægtig, men jeg ville aldrig turde ligge med mit barn i sengen.. Ville simpelthen være ALT for nervøs .. og ville aldrig kunne tilgive mig selv HVIS der skete noget.. 

Min datter sov i sin egen side af dobbelsengen, min søn lå i liften de første to uger inde ved siden af os, derefter tremmesengen .. 

Anmeld

6. april 2013

HeidiW86

Ja det vidste jeg godt, men Emily ligger nu alligevel imellem os en gang imellem hun er snart 10 mdr. Hun ligger dog med sin egen dyne og da hun på et tidspunkt vågnede meget om natten sagde sp også at hun sys vi skulle tage hende over til os, for det var jo et spørgsmål om jeg ville have søvn eller ej.

Anmeld

6. april 2013

FruJacobsen

Jeg forstår ikke, hvordan man kan vejlede om, hvordan man forebygger vuggedød, når man ikke ved, hvad det skyldes? Det er der jo faktisk ingen, der nogensinde har fundet ud af...

Når det er sagt, har vores søn altid sovet imellem os - gør det stadig - og er i dag 11 måneder. Vi har aldrig været bekymret og har aldrig "rullet" over ham eller kommet til at dække ham med vores dyne i søvne. Mon ikke, at forældre har et instinkt, der forhindrer dette? Jeg ved det ikke, men det er min egen teori omkring det...

Anmeld

6. april 2013

lilledittemor

baby012 skriver:

Tror at uanset om man vejer 40 kg eller 120 så maser man da alligevel barnet hvis man ligger sig på det, desuden er anbefalingerne også mere imod st barnet får det for varmt, og varme fra både mor, far og dyne er meget.

har selv en bmi på 18, så er ikke overvægtig, men jeg ville aldrig turde ligge med mit barn i sengen.. Ville simpelthen være ALT for nervøs .. og ville aldrig kunne tilgive mig selv HVIS der skete noget.. 

Min datter sov i sin egen side af dobbelsengen, min søn lå i liften de første to uger inde ved siden af os, derefter tremmesengen .. 

Måske fordi man generelt fylder mere i sengen hvis man er overvægtig?

Jeg ved det ikke - har bare læst det flere steder.

Citeret fra Optilmor.dk:

Samsøvn frarådes:
Hvis du får medicin,

hvis du er overvægtig,

hvis du har drukket,

naturligvis, hvis du føler dig udmattet.

Jeg ELSKEDE at sove sammen med min datter - hvor hun næsten lå i min armhule. Og jeg er lykkelig over at vi stadig kan sove sådan en gang imellem selvom hun er 15 måneder nu

Anmeld

6. april 2013

Jibbe

baby012 skriver:

Fik også af vide på sygehuset at det primært var de svært overvægtige som man skulle fraråde samsovning, da de åbenbart ikke havde den samme kontrol/følelse i deres krop som folk med normalt bmi. Det var sygeplejersken på barselsgangen der sagde det og hun nævnte ellers intet til den store han sov i min seng i de 4 dage vi var indlagt.

Anmeld

6. april 2013

Michelle88

Vi fik afvide til fødselsforberedelse for en måned siden, at hvis barnet skulle sove i sengen skulle den ligge i en lift imellem forældrene. Da den ikke måtte ligge hos forældrene pga. den varme som kan opstå. Som de mener kan fører til vuggedød..

Anmeld

6. april 2013

Kay

jeps det var det sp fortalte os da elna lige var blevet født... og passer meget godt på hvordan vi har sovet indtil videre... elna i sin egen seng tæt på vores

Anmeld

6. april 2013

_-Kathrine-_

Baby2påvej skriver:

Alt med måde.
Har har den store lagt i min armhule frem til hun var 3 mdr og lillesøster ligger samme sted en måned endnu, måske 2
. Jeg er tryg ved det da jeg altid ligger stille og sover, og anemone ormer sig helt op i min armhule alligevel NYDER DET

Det er skørt det der med at ligge i armhulen... Det gør Laurits også
Med næsen helt oppe og selvom man lægger ham lidt væk fra sig, får han alligevel møvet sig derop

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.