Ufrivillig barnløs - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2013

Nessie

Her er problemet mandens meget dårlige sædkvalitet.

Jeg er (heldigvis) meget fertil i flg. fertilitetslægen, har dog haft lidt problemer med at holde på dem.

Mandens mor storrøg under sine graviditeter, og det har det helt sikkert haft en indvirkning.
Derudover har han fået nogle vacciner, får at kunne blive udsendt som soldat, og det har det sikkert heller ikke været helt sundt, de blev i hvert fald alle sammen meget syge 2-3 dage efter.

Manden har også 2 onkler på morens side, som aldrig har fået børn, så vi tænker lidt, at der måske generelt er nogle problemer på den side af familien, i hvert fald for mændene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

aarhusmor

Her skyldes det immundefekt og kromosomfejl i mig. Hvorfor jeg har det vides ikke.

Jeg kan se mange skriver at de ikke kender årsagen til  nedsat sædkvalitet. Men en af de primære årsager til det er bispenol A. Bispenol A har man brugt i sutteflasker af plastik (er vist fjernet nu) Det er på indersiden af dåser og pizza æsker (og sikkert også mælkekartoner, men det er et gæt)

Anmeld

6. april 2013

modesty

aarhusmor skriver:

Her skyldes det immundefekt og kromosomfejl i mig. Hvorfor jeg har det vides ikke.

Jeg kan se mange skriver at de ikke kender årsagen til  nedsat sædkvalitet. Men en af de primære årsager til det er bispenol A. Bispenol A har man brugt i sutteflasker af plastik (er vist fjernet nu) Det er på indersiden af dåser og pizza æsker (og sikkert også mælkekartoner, men det er et gæt)

Man kan ikke sige at det er en af de primære årsager. Der er flere former for kemi der er under mistanke (bl.a. også DDT, som jo har været forbudt herhjemme i lang tid), men det vides ikke hvor stor en indvirkning det har. 

Desuden er der også mistanke til at visse kemiprodukter, som i sig selv ikke er skadelige under grænseværdierne, krydsreagerer med andre stoffer og på den måde alligevel kan være skadelige selvom det enkelte stof i sig selv ikke er.

Men der er ingen der ved i hvor høj grad disse stoffer har negativ effekt.

Det smarteste er bare generelt at holde sig til svanemærkede og økologiske produkter...

Anmeld

7. april 2013

aarhusmor

modesty skriver:

Man kan ikke sige at det er en af de primære årsager. Der er flere former for kemi der er under mistanke (bl.a. også DDT, som jo har været forbudt herhjemme i lang tid), men det vides ikke hvor stor en indvirkning det har. 

Desuden er der også mistanke til at visse kemiprodukter, som i sig selv ikke er skadelige under grænseværdierne, krydsreagerer med andre stoffer og på den måde alligevel kan være skadelige selvom det enkelte stof i sig selv ikke er.

Men der er ingen der ved i hvor høj grad disse stoffer har negativ effekt.

Det smarteste er bare generelt at holde sig til svanemærkede og økologiske produkter...

ja helt enig. Der er flere stoffer der kan skade og vi burde alle holde os til svanemærkede.

Anmeld

7. april 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil
Lunae skriver:

På baggrund af den tidligere tråd omkring menneskeretten til at få børn, kom jeg til at tænke på noget! Jeg ved godt at jeg bevæger mig ind på et ømtåleligt emne og da jeg ikke selv har været i behandling, er jeg måske ikke den rette til at oprette sådan en tråd, men alligevel - min nysgerrighed pirrer mig og jeg har en masse tanker på området!

Jeg har en formodning om, at mange barnløse par er barnløse pga vores miljø - at det kan skyldes hormonforstyrende stoffer i vores produkter og en masse tilsætningssstoffer i vores kost - altså en masse unaturlige ting, som vi fylder vores krop med! Samme tanke følger mig også når vi snakker diagnosebørn, men det er jo en anden snak!

Kender i årsagen til jeres barnløshed eller er der ikke en forklaring på at ønskebarnet ikke kommer?

Lad mig lige tilføje at denne tråd ikke er til for at støde nogen og jeg håber at alle forstår mine tanker bag og at det ikke handler om, om bogen har mere ret til at få børn end andre!

Min mand har stærkt nedsat sædkvalitet. Han fik også taget en gentest. Ifølge lægerne viser den, at han er arvelig disponeret for barnløshed og, at vores søn også blir det, med 80 % sandsylighed. Det går fra far til søn.

Dog fik hans far i alt 7 børn og hans 2 brødre + alle andre mandlige familiemedlemmer har alle børn. Så derfor har vi lidt svært ved at tro på den testkonklusion.

Min mand mener selv, at det muligvis skyldes ubehandlet fåresyge...

Anmeld

9. april 2013

CroQuis

Lunae skriver:

På baggrund af den tidligere tråd omkring menneskeretten til at få børn, kom jeg til at tænke på noget! Jeg ved godt at jeg bevæger mig ind på et ømtåleligt emne og da jeg ikke selv har været i behandling, er jeg måske ikke den rette til at oprette sådan en tråd, men alligevel - min nysgerrighed pirrer mig og jeg har en masse tanker på området!

Jeg har en formodning om, at mange barnløse par er barnløse pga vores miljø - at det kan skyldes hormonforstyrende stoffer i vores produkter og en masse tilsætningssstoffer i vores kost - altså en masse unaturlige ting, som vi fylder vores krop med! Samme tanke følger mig også når vi snakker diagnosebørn, men det er jo en anden snak!

Kender i årsagen til jeres barnløshed eller er der ikke en forklaring på at ønskebarnet ikke kommer?

Lad mig lige tilføje at denne tråd ikke er til for at støde nogen og jeg håber at alle forstår mine tanker bag og at det ikke handler om, om bogen har mere ret til at få børn end andre!

Min mand har nedsat sædkvalitet som mange andre i Danmarks befolkning http://ing.dk/artikel/bekymrede-forskere-tre-ud-af-fire-danske-maend-har-nedsat-saedkvalitet-132309 

Vi er røget direkte i ICSI behandling..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.