Ufrivillig barnløs - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

modesty

Lunae skriver:

Tak for svar! Ved man hvorfor man har nedsat sædkvalitet - altså hvad det skyldes? Er det genetisk eller noget der kommer igennem livet?

Man mener at kemi har en betydning (det er dog meget svært at konkludere definitivt på), men der er visse former for dårlig sædkvalitet som bunder i genfejl, og det er arveligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

gædde/gitte

Lunae skriver:

Puha - det lyder som en hård omgang!

Alle de årsager du nævner til barnløshed har jo tydeligvis ikke noget med min teori omkring miljø at gøre!

Jeg tvivler ikke på om man fordi man får hjælp, så kan være gode forældre og det er heller ikke en bebrejdelse af de par, som ikke kan få børn pga miljø - det er mere det samfundsmæssige perspektiv der optager mig - altså hvorfor man ikke ændrer på reglerne i forhold til tilsætningssstoffer og hormonforstyrrende produkter, hvis dette så kunne ændre noget

tjo.... lige den der med medicin...

De mistænker jo også alm. hovedpinepiller for at have indvirkning på drengebørns fremtidige fertilitet....

Anmeld

5. april 2013

Kløver

Jeg har pco og lavet 2 økobørn, men skal i behandling her 3 gang

Kemi kan jo også gå fra mor til barn, feks gennem modermælken, kemi som kommer fra shampoo, rengøringsmidler, makeup parfume osv.

Mig bekendt har pco ikke noget med kemi eller noget at gøre, og skulle ikke være arveligt, dog ser jeg øget tendens til nogle af de faktorer der er symptomer i min familie, feks overvægt

Anmeld

6. april 2013

Putomanen

Min mand har stærkt nedsat kvalitet. Det skyldes både en godartet tumor, i den ene testikel, som gjorde at den blev fjernet. Derudover er sæden i den resterende testikel meget dårlig. Jeg har en mistanke til, at det til dels kan skyldes hans mors (og hans egen) rygning og diverse tilsætningsstoffer og hormonforstyrrende stoffer, men det er svært at sige.

Lægerne kan godt befrugte min æg, og der kommer også et par fine æg ud af det, men de sætter sig ikke fast i livmoderen. Lægerne ved utrolig lidt om hvad der sker, efter at æggene er lagt op i livmoderen, så de kan ikke sige, om det skyldes sædkvaliteten eller sædkvaliteten. Forskningen mangler desværre også meget viden på det punkt

Anmeld

6. april 2013

MorDk

Jeg var i beh. med min ex-mand og vi fik aldrig børn sammen. Han havde nedsat sædkvalitet og jeg fejlede umiddelbart intet. Da vi gik fra hinanden og fandt nye partnere gik der ikke længe så var jeg gravid og 3 mdr. senere var ex'ens kæreste også gravid. Så måske "passede" vi bare heller ikke sammen?! Og idag tænker jeg: GUDSKELOV!

Anmeld

6. april 2013

Albertsen92

MorDk skriver:

Jeg var i beh. med min ex-mand og vi fik aldrig børn sammen. Han havde nedsat sædkvalitet og jeg fejlede umiddelbart intet. Da vi gik fra hinanden og fandt nye partnere gik der ikke længe så var jeg gravid og 3 mdr. senere var ex'ens kæreste også gravid. Så måske "passede" vi bare heller ikke sammen?! Og idag tænker jeg: GUDSKELOV!

Jeg har faktisk hørt lignende historier mange gange.
Der er nok bare nogens gener eller ægcelle og sædceller der passer sammen.

Anmeld

6. april 2013

Hullabullabulla

Lunae skriver:

På baggrund af den tidligere tråd omkring menneskeretten til at få børn, kom jeg til at tænke på noget! Jeg ved godt at jeg bevæger mig ind på et ømtåleligt emne og da jeg ikke selv har været i behandling, er jeg måske ikke den rette til at oprette sådan en tråd, men alligevel - min nysgerrighed pirrer mig og jeg har en masse tanker på området!

Jeg har en formodning om, at mange barnløse par er barnløse pga vores miljø - at det kan skyldes hormonforstyrende stoffer i vores produkter og en masse tilsætningssstoffer i vores kost - altså en masse unaturlige ting, som vi fylder vores krop med! Samme tanke følger mig også når vi snakker diagnosebørn, men det er jo en anden snak!

Kender i årsagen til jeres barnløshed eller er der ikke en forklaring på at ønskebarnet ikke kommer?

Lad mig lige tilføje at denne tråd ikke er til for at støde nogen og jeg håber at alle forstår mine tanker bag og at det ikke handler om, om bogen har mere ret til at få børn end andre!

Her er det nedsat sædkvalitet hos manden (25 år) - her er det arvet (desværre)..

Faktum er jo at mænd sædkvalitet er blevet dårligere og dårligere med tiden, så måske du har ret i din antagelse ?

Dog tror jeg ikke det er selvforskyldt - da pftalater og andre hormonforstyrrende stoffer er skjult i dagligdagen..

Anmeld

6. april 2013

Lunae

Britt88 skriver:

Her er det nedsat sædkvalitet hos manden (25 år) - her er det arvet (desværre)..

Faktum er jo at mænd sædkvalitet er blevet dårligere og dårligere med tiden, så måske du har ret i din antagelse ?

Dog tror jeg ikke det er selvforskyldt - da pftalater og andre hormonforstyrrende stoffer er skjult i dagligdagen..

Jeg mener bestemt heller ikke at det er selvforskyldt. Selvfølgelig kan der være ting, som er selvforskyldte, blandt andet rygning og alkohol, men jeg tror egentlig det største problem ligger i alle de dagligvarer, hvor vi ikke aner hvad der er i produkterne. Ja ja, der står bagpå hvad der er i, men tit ved man jo ikke en dyt om hvad det er!

Anmeld

6. april 2013

tarkoflen

Jeg bliver slet ikke stødt af dit spørgsmål, du må gerne spørge for min skyld

Jeg har endometriose, som er årsagen til, at vi har været i behandling og skal det igen engang når vi vil have en til

Man aner ikke hvorfor nogle af os udvikler endometriose, ingen kan finde ud af hvad der sker, det kan være arveligt, men så vidt vides har jeg det ikke fra nogen i familien... Hverken min mor, mormor eller bedstemor har haft problemer med voldsomme mens smerter, træthed og alle de andre skønne gener, det eneste de har haft er til tider voldsomme blødninger, men det var vist først efter de fik børn! Og ingen af dem har døjet med at lave børn min mormor fik 4 børn, min bedstemor 2 og jeg var en smutter og min lillebror var planlagt, så heller ingen problemer der!

Håber virkelig ikke jeg giver det lort videre til vores kommende datter eller at de har fundet en bedre behandling for det, inden hun bliver stor

Jeg er helt enig med dig i, at alt det kemi der er i alle mulige produkter, kan have en indvirkning! Og så tror jeg også, at alt det rygning der var i vores barndom kan have en indvirkning! Mine forældre har aldrig røget, men min bedstefar var en skorsten og det var der jo mange der var dengang!

Og så tror jeg, at der er virkelig mange hormonforstyrrende stoffer i alt muligt, som vi ikke aner, eller at alle de e-numre der er i mange ting har en dårlig indvirkning på hinanden, og det er jo utrolig svært at vide noget om

Pyyyh det blev lidt langt, men håber jeg fik formuleret mig nogenlunde

Anmeld

6. april 2013

Pikku Myy

nielsen80 skriver:

Det gjorde det bestemt ikke!

Er meget enig med dig i, at den måde vi lever på har store konsekvenser for ikke bare fertilitet, men også en masse andre ting. Og desværre er det ikke bare vores egne kroppe vi påvirker - men i høj grad også vores børns.

Ville ønske man kunne lovgive sig ud af problemet, men tror faktisk ikke der er nok forskning på området til det. Og hvis der var, så er jeg ret sikker på, at lobbyister fra diverse tobak, kemikalie- og medicin firmaer nok skulle få det stoppet.

Måske et skridt på vejen

https://www.baby.dk/debat/209946pi1/ordet-er-frit/underskriftindsamling-mod-hormonforstyrrende-kemi.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.