Ufrivillig barnløs - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

gædde/gitte

Lunae skriver:

Okay. Jeg læste lige om sygdommen og der stod også at det var en blanding af arv og miljø! Er det egentlig noget man kan blive "rask" af eller har man det altid!? Det er en hormonforstyrrelse, ik?

sund kost skulle gi en forøget chance

meeen.... det løser jo ikke alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

Joerse

Svært nedsat sædkvalitet, grunden kendes ikke.. Men tror selv på at miljøet spiller en rolle.. Og så har manden en smule for meget kvindeligt kønshormon i forhold til det mandlige, dette er han født med og reguleres ved medicin, men det gør ikke at han "aflevere" mere sæd, bare at den sæd der kommer er af lidt bedre kvalitet.. (Siger lægerne) Jeg selv fejler ikke noget.. 

Anmeld

5. april 2013

Albertsen92

Tror det handler meget om miljøet! Medicin, kost med tilsætningssstoffer, frugt og grønt med sprøjtemidler, aspartam i light produkter, junkfood, slik, farvestoffer, konserveringsmidler og så hudpleje osv.
Tænk på hvor meget gift vi fylder os med
Derfor køber jeg kun økologisk og bruger ikke hvad som helst på min hud, og spiser et minimum af slik, og drikker stort set aldrig sodavand, kan ikke engang lide det.
Tror der er meget mere "gift" i vores mad, end vi ved.

Derudover har der været en tendens med, at folk går sent i gang med pb, og som vi ved falder fertiliteten jo med alderen.

Anmeld

5. april 2013

ønskebørn74

Ikke en shit hos mig.. 

Spiser sundt og motionerer.. Og har altid gjort det..

kun victoza har hjulpet..

Anmeld

5. april 2013

gædde/gitte

ønskebarn74 skriver:

Ikke en shit hos mig.. 

Spiser sundt og motionerer.. Og har altid gjort det..

kun victoza har hjulpet..

nej præcis...

Så har du jo også gjort hvad du kunne

(ps. hvis du har en opskrift på motivation for motion...så smid den lige i min indbakke )

Anmeld

5. april 2013

gædde/gitte

Albertsen92 skriver:

Tror det handler meget om miljøet! Medicin, kost med tilsætningssstoffer, frugt og grønt med sprøjtemidler, aspartam i light produkter, junkfood, slik, farvestoffer, konserveringsmidler og så hudpleje osv.
Tænk på hvor meget gift vi fylder os med
Derfor køber jeg kun økologisk og bruger ikke hvad som helst på min hud, og spiser et minimum af slik, og drikker stort set aldrig sodavand, kan ikke engang lide det.
Tror der er meget mere "gift" i vores mad, end vi ved.

Derudover har der været en tendens med, at folk går sent i gang med pb, og som vi ved falder fertiliteten jo med alderen.

intet med emnet at gøre, og helt sikkert upassende men

NØJ I er et flot par

Anmeld

5. april 2013

nielsen80

Vi fik diagnosen"uforklarlig barnløs". Det vi sige, at man ikke med de gængse undersøgelser kunne finde årsagen til vores barnløshed.
Da vi kom i ivf behandling, så man, at mine æg af en eller anden årsag ikke delte sig optimalt i de to første forsøg, og kvaliteten af dem man lagde tilbage var ikke høj. I det sidste forsøg var alt perfekt, og det var også det der lykkes.... meget mærkeligt.
Jeg snakkede med fertilitetslægerne om dette, og de sagde, at der var indikationer for, at svingende ægkvalitet kunne være grundet morens og mormors rygning under graviditet, samt den påvirkning der er fra kemikalier m.m i fosterstadiet. Det er i fosterstadiet, at grundlaget for din ægproduktion anlægges, og man er derfor der meget sårbar. Så i mit tilfælde må man sige, at der er indikationer for, at livsstil og miljø er skyld i infertiltet.

P.s bliver da på ingen måde stødt, synes det er godt man tør stille spørgsmål. I virkeligheden kan sådanne spørgsmål jo være med til at fjerne myter og tabuer om emnet, så spørg løs!!!!

Anmeld

5. april 2013

Lunae

gædde/gitte skriver:

åhhh... bom bom...

Det er noget rod.... har arvæv efter 2 keglesnit(svære cellerforandringer, så de var nød til at tage nogen ordentlige lunser), som MULIGVIS blorkere for sæden, så den bare "plasker" ud igen...

så styrt dykkede manden sædkvalitet..
.så blev den normal igen

Men så havde jeg pludselig tidlig ægløsning..var fyldt med vand.

Så havde jeg igen tidlig ægløsning på 5-6 dagen i cyklus(hvor jeg i teorien skulle ha blødt)

nu venter jeg på mens... som er forsinket...hurra..... når den kommer skal jeg ind og ha skyllet mine ægledere, for at se om der overhovedet er gennemgang.

Hele mit behandlingsforløb har være rodet og ustruktureret.

dem jeg kender der også er blevet mødre med hjælp fejler:

- mangler æglederne pga. cyster.
-infantilitet pga. kemo medicin.
- lukket ægledere pga. kraftig medicin imod akne.
- lukket ægledere pga. underlivsbetændelse.

Alle er mødre til 2-4 børn... alm fungerende familier med små guldklumper..... og i mine øjne fantastiske forældre.

Puha - det lyder som en hård omgang!

Alle de årsager du nævner til barnløshed har jo tydeligvis ikke noget med min teori omkring miljø at gøre!

Jeg tvivler ikke på om man fordi man får hjælp, så kan være gode forældre og det er heller ikke en bebrejdelse af de par, som ikke kan få børn pga miljø - det er mere det samfundsmæssige perspektiv der optager mig - altså hvorfor man ikke ændrer på reglerne i forhold til tilsætningssstoffer og hormonforstyrrende produkter, hvis dette så kunne ændre noget

Anmeld

5. april 2013

Lunae

Musse21 skriver:

Manden har nedsat sædkvalitet hvilket er kommet inden for de sidste 3 år.. Hvad der har gjordt den ligepludselig dalede vides ikke.. Men vi lever sundt og dyrker motion ryger ikke eller drikker vildt meget..

Jeg tænker at vi propper os med en masse ting, som vi ikke rigtig ved hvad er! Nu så jeg lige et program omkring colgate total og hvor hormonforstyrrende det er - det er jo ikke noget vi almene danskere ved nok om! Den anden dag købte jeg en graasten hønsesalat - hele 14 forskellige e-numre var der i - hvad er det mon i fylder vores kroppe med!?

Anmeld

5. april 2013

Lunae

gædde/gitte skriver:

Enig! Jeg synes bare at det er skræmmende at der skal være så mange unaturlige ting i vores kost. Altså jeg spiser det jo selv, men det er jo en jungle!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.