Lækker hverdags mad:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

Ellie79

Mamalou skriver:

Har du en opskrift? Eller er det bare "lige ud af landevejen"?

Lyder rigtig lækkert og vi har det meste i køleskabet

Vh. Louise

bare ud af landevejen  på med pesto, riv mozzaraella i grove stykker og tynde kartofelskiver på (jeg rev dem på rivejernet) og tilsidst skinken. fik ca. 10 minutter på 225 grader. Smagte vildt godt - havde lavet en olie/eddike dressing med hvidløg som vi voksne puttede ovenpå 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

Mamalou

AnjaB skriver:

bare ud af landevejen  på med pesto, riv mozzaraella i grove stykker og tynde kartofelskiver på (jeg rev dem på rivejernet) og tilsidst skinken. fik ca. 10 minutter på 225 grader. Smagte vildt godt - havde lavet en olie/eddike dressing med hvidløg som vi voksne puttede ovenpå 

Tak!

Det lyder virkelig lækkert. Det skal prøves

Anmeld

4. april 2013

@BRUGER

Tauf skriver:

Ja hvorfor skal hverdags mad være kedelig?
I dag har vi fået hyldebær suppe med koriander fraiche og æble salsa og søde croutoner :-):-)

Hvad har i fået??

Mmh ser lækkert ud!

Vi har fået stegt andebryst med ristede svampe, forårsløg og rødvinssovs... 

Anmeld

4. april 2013

BABYPIGEnr4

Vi har fået

hvidvinsdampet søtunge med porrer og aspargeskartofler og ophængt hvisvinssauce.

Hertil hvidvin

Men det er så også fordi det er min fødselsdag. Jeg skulle heldigvis bare sidde i sofaen, mens manden lavede mad. Min søn på 13 år vaskede op. Jeg lagde lillepigen i seng kl. 19.20. Så har vi drukket chai te og spist flødeboller.

Baby'este hilsner

Helle

Mor til 4 og dagplejer

Anmeld

4. april 2013

emsaroto

i dag fik vi lækker mad

Hjemmelavet pizza, med spinat, asparges og mozarella ost! JUBI!
.. og i kan lige få et lækkert billede her
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. april 2013

MyLove E

BABYPIGEnr4 skriver:

Vi har fået

hvidvinsdampet søtunge med porrer og aspargeskartofler og ophængt hvisvinssauce.

Hertil hvidvin

Men det er så også fordi det er min fødselsdag. Jeg skulle heldigvis bare sidde i sofaen, mens manden lavede mad. Min søn på 13 år vaskede op. Jeg lagde lillepigen i seng kl. 19.20. Så har vi drukket chai te og spist flødeboller.

Baby'este hilsner

Helle

Mor til 4 og dagplejer

Nøj det lyder som en helt fantastisk fødselsdag :-):-) STORT TILLYKKE

Anmeld

4. april 2013

MyLove E

emsaroto skriver:

i dag fik vi lækker mad

Hjemmelavet pizza, med spinat, asparges og mozarella ost! JUBI!
.. og i kan lige få et lækkert billede her

Lækkert:-):-) Vi fik pizza med laks, spinat, kartofler og frisk mozzeralla i sidste uge. Det var også bare lækkert

Anmeld

4. april 2013

ano14316

Tauf skriver:

Ja hvorfor skal hverdags mad være kedelig?
I dag har vi fået hyldebær suppe med koriander fraiche og æble salsa og søde croutoner :-):-)

Hvad har i fået??

Jeg har grillet en side laks i weberen, dertil hjemmelavet ægte hollandaise, dampet broccoli og vilderis. 

Dejlig nemt.

send manden ud at tænde grilllen i god tid. er den næsten brændt ud eller ikke ordentlig igang gør det ingenting her, vi skal ikke bruge ret meget varme. men vent lige 30-45 fra grillen er tændt med at smide fisken på. 

ris og vand sættes på blusset

laksesiden op på sølvpapir med skindsiden nedad, lidt grydderier, salt og peber (evt citronpeber) på, fold kanterne på sølpapiret så saften ikke render af. ud på grillen og låget på. 

Når du kommer ind er risene i kog. De skal have 20 min. det samme skal laksen. så nu har du dejlige 20 min til lige at dampe lidt grøntsager og lave sovsen.. 

ægte hollandaise:

150 g smør
6 æggeblommer
1 dl fiske boullion

op i en kold gryde. frem med piskeriset, tænd pladen på lav varme og rør/pisk stille og roligt. når smøret er smeltet sætter du tempoet lidt op og du pisker, måske skal du også hæve temperaturen lidt. i det øjeblik du mærker at det tykner en smule hiver du gryden af varmen og pisker videre, og sovsen bliver tyk og luftig. sker det ikke, giv en smule mere varme under stærk piskning. smag til med 1-3 spsk citron saft og salt.

Anmeld

10. april 2013

BABYPIGEnr4

Tauf skriver:

Nøj det lyder som en helt fantastisk fødselsdag :-):-) STORT TILLYKKE

Tusind tak. Det var en dejlig dag Dejligt med en mand der har lært fået lært at lave mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.