Tauf skriver:
Ja hvorfor skal hverdags mad være kedelig?
I dag har vi fået hyldebær suppe med koriander fraiche og æble salsa og søde croutoner :-):-)
Hvad har i fået??
Jeg har grillet en side laks i weberen, dertil hjemmelavet ægte hollandaise, dampet broccoli og vilderis.
Dejlig nemt.
send manden ud at tænde grilllen i god tid. er den næsten brændt ud eller ikke ordentlig igang gør det ingenting her, vi skal ikke bruge ret meget varme. men vent lige 30-45 fra grillen er tændt med at smide fisken på.
ris og vand sættes på blusset
laksesiden op på sølvpapir med skindsiden nedad, lidt grydderier, salt og peber (evt citronpeber) på, fold kanterne på sølpapiret så saften ikke render af. ud på grillen og låget på.
Når du kommer ind er risene i kog. De skal have 20 min. det samme skal laksen. så nu har du dejlige 20 min til lige at dampe lidt grøntsager og lave sovsen..
ægte hollandaise:
150 g smør
6 æggeblommer
1 dl fiske boullion
op i en kold gryde. frem med piskeriset, tænd pladen på lav varme og rør/pisk stille og roligt. når smøret er smeltet sætter du tempoet lidt op og du pisker, måske skal du også hæve temperaturen lidt. i det øjeblik du mærker at det tykner en smule hiver du gryden af varmen og pisker videre, og sovsen bliver tyk og luftig. sker det ikke, giv en smule mere varme under stærk piskning. smag til med 1-3 spsk citron saft og salt.
Anmeld