Andre med problemer med rotter !? Ik for sarte sjæle! LANGT!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

Loa

Pikku Myy skriver:

Så du lider nærmest af en slags fobi mod rotter. Det kan jeg jo ikke sætte mig ind i, men det gør det lidt nemmere for mig at forstå din indstilling til hvad jeg ser som et helt almindeligt dyr.

Med andre skadedyr mente jeg dyr, der på en eller anden måde invaderer vores hjem, fx ved at ødelægge ting. Det kunne være mus, men måske også en herreløs kat ...

Fobi og fobi, synes bare de er ulækre.

Jeg kan lidt bedre se det søde i en mus i et bur....
Dobbeltmoralsk måske.... Men bryder mig heller ikke om løse/vilde mus. Har selv haft dem i en tidligere lejlighed. Men en rotte, nej kan på ingen måde se dem som noget sødt, nærmest ikke engang et dyr....
Ja lyder måske mærkeligt....

Er heller ikke begejstret for herreløse katte, men ville aldrig sige de skulle slåes ihjel......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

Alexander&Lærke

Puha ikke lækkert at have indenfor, vi havde problemer med rotter udenfor sidste sommer, vi bor 1-2 huse fra et større hotel som blev overtaget af andre sidste sommer, og før de nye overtog var det noget misvedligeholdt og er sikker på at rotterne kommer derfra. Måske i forbindelse med ombygning hvor de har fået lukket huller her og der og lavet tag hvor de før ingen tag var på. Vi så rotten 2-3 gange udenfor mens vi satte nyt hegn med vores nabo, det var ham som ringede til rottefængere som kom og lagde noget gift ud og siden har vi ikke se den/dem heldigvis. Værre var at vi sidste år måtte døjes med en mår på loftet, vores meget lille loftsrum på 20 cm boede den på, vi satte fælde op med æg i men den var snu nok til få ægget ud uden at gå i fælden. Den er alt ødelæggende sådan en,vi måtte have nye tagplader og omisolre deroppe. Og den skider og pisser så det stinker i hele hytten. Og larmer om natten, en nat lå jeg 3 timer og kunne høre den kurre ned af taget. Heldigvis fik vi de skræmt væk med højt musik i 3 dage.

Anmeld

4. april 2013

Pikku Myy

Loa skriver:

Fobi og fobi, synes bare de er ulækre.

Jeg kan lidt bedre se det søde i en mus i et bur....
Dobbeltmoralsk måske.... Men bryder mig heller ikke om løse/vilde mus. Har selv haft dem i en tidligere lejlighed. Men en rotte, nej kan på ingen måde se dem som noget sødt, nærmest ikke engang et dyr....
Ja lyder måske mærkeligt....

Er heller ikke begejstret for herreløse katte, men ville aldrig sige de skulle slåes ihjel......

Jeg mener nu stadig at man skal aflive et dyr på en ordentlig måde  Men jeg forstår i højere grad hvad din udtalelse bunder i nu.

Anmeld

4. april 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Ja, rotter fra kloakerne, men har rotter der lever på landet flere farlige bakterier end fx mus eller herreløse katte? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det ...

Jeg tvivler hvertfald stærkt på at de rotteunger du har haft i dit hus, er nået at blive fuld af farlige bakterier. Det skriver jeg ikke for at ramme dig på at du har slået dem ihjel, for det mener jeg bestemt du skulle gøre!! Bakterier eller ej. Det eneste jeg har sat spørgsmålstegn ved er en idé om at, fordi rotter kan komme fra kloaker, er de pr definition så ulækre at man ikke længere skal overholde almindelig etik omkring hvordan man afliver dyr.

I dit tilfælde mener jeg aflivning med fælder er det korrekte!

Ja det har de. De har bla. Salmonella med sig.. Rottedamen sagde vi skulle spritte ALT af den har været i nærheden af.. Da de er meget giftige og man kan blive alvorligt syg af deres bakterier.

Anmeld

4. april 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Ja, rotter fra kloakerne, men har rotter der lever på landet flere farlige bakterier end fx mus eller herreløse katte? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det ...

Jeg tvivler hvertfald stærkt på at de rotteunger du har haft i dit hus, er nået at blive fuld af farlige bakterier. Det skriver jeg ikke for at ramme dig på at du har slået dem ihjel, for det mener jeg bestemt du skulle gøre!! Bakterier eller ej. Det eneste jeg har sat spørgsmålstegn ved er en idé om at, fordi rotter kan komme fra kloaker, er de pr definition så ulækre at man ikke længere skal overholde almindelig etik omkring hvordan man afliver dyr.

I dit tilfælde mener jeg aflivning med fælder er det korrekte!

Hov, og jo, de har allerede ved fødslen fået overdraget bakterier fra deres mor.. Så desværre havde de også en masse bakterier med sig. 
Heldigvis er de døde nu. Har ikke hørt dem et par dage.. 

Anmeld

4. april 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Ja det har de. De har bla. Salmonella med sig.. Rottedamen sagde vi skulle spritte ALT af den har været i nærheden af.. Da de er meget giftige og man kan blive alvorligt syg af deres bakterier.

Ja, det ved hun jo nok bedre end mig Mon ikke også katte kan være bærere af et eller andet skidt ...

Men det ændrer jo alligevel ikke ved at man godt kan slå dem ihjel på en pæn måde, hvilket jo er min eneste pointe.

Anmeld

4. april 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Ja, det ved hun jo nok bedre end mig Mon ikke også katte kan være bærere af et eller andet skidt ...

Men det ændrer jo alligevel ikke ved at man godt kan slå dem ihjel på en pæn måde, hvilket jo er min eneste pointe.

Tror ikke katte slæber så mange farlige sygdomme og bakterier med sig..

Ja helt bestemt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.