Andre med problemer med rotter !? Ik for sarte sjæle! LANGT!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen!

Der er nu gået 2 nætter uden nogle rotte i fælden, så håber inderligt der ikke er flere.. Alle huller udtil er lukket, så håber ikke der kommer flere ind! Dejligt med gode forslag. Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

Carina:-)

Jeg kan ikke fordrage rotter,men går stadig ind for at de skal aflives humant.

Har hørt om folk der blander cement i mad og så når rotten drikker....

Så fælder og gift via kommunen-måske de ikke altid dør med det samme i fælden,men du har så trods alt ikke direkte gået efter dyremishandling.

Anmeld

4. april 2013

VIPpigen

Vi havde mus i efteråret, og det skal ikke være en hemmelighed at jeg hader rotter, mus kan jeg leve lidt med, men rotter kan jeg slet ikke acceptere....

Vi vidste de kom fra hulmuren, og kæresten fandt hurtigt ud af hvor de kom ind også, da vi lige havde lavet køkken. 

Jeg fik ham til at flytte vindueskarmen, og fyldte hullet ved hulmuren med byggeskum, det sagde damen fra kommunens rottefænger-klim-bim skulle holde mus og rotter ude. Og vi har ikke haft problemer siden.

min mor har som ung arbejdet på Schackenborg slot, og fortalte at det bedste du kunne fylde hullerne med som start, er sølvpapir rullet som kugler, fordi gnavere generelt ikke kan li det, det giver stød i tænderne. Det brugte de "i gamle dage" (eller også var greven bare nærrig)

Anmeld

4. april 2013

Babytoys.dk

Hej!

Det lyder godt nok ikke lækkert..  Jeg har aldrig haft sådanne problemer. Har du taget kontakt til Mortalin, som nok kan hjælpe dig! 

Mange hilsner

Mads

Anmeld

4. april 2013

Loa

Pikku Myy skriver:

Vil du ikke prøve at forklare mig hvori forskellen ligger?

Så du at jeg skrev at JEG synes.
Ergo er det i min verden at der er kæmpe forskel.
En sød kæledyrs kat og en klam skadedyrs rotte.

Stooooor forskel.....

Anmeld

4. april 2013

Pikku Myy

Loa skriver:

Så du at jeg skrev at JEG synes.
Ergo er det i min verden at der er kæmpe forskel.
En sød kæledyrs kat og en klam skadedyrs rotte.

Stooooor forskel.....

Ja, det var derfor jeg spurgte dig hvad du mener forskellen er på en kat og en rotte. Jeg forstår ikke helt hvorfor du bliver så "aggressiv" (i mangel af bedre ord) ...

Jeg mener, er det fordi du mener rotter generelt er ulækre eller det fordi den pågældende rotte ikke har en ejer, der har passet den og "givet den personlighed"? Måske ser du på rotter i en anden udviklingskategori end katte, lige som jeg ville sætte fx fluer i en anden kategori? Eller er det fordi den er et skadedyr? Gælder det i så fald alle skadedyr?

Anmeld

4. april 2013

Loa

Ja, det var derfor jeg spurgte dig hvad du mener forskellen er på en kat og en rotte. Jeg forstår ikke helt hvorfor du bliver så "aggressiv" (i mangel af bedre ord) ...

Jeg mener, er det fordi du mener rotter generelt er ulækre eller det fordi den pågældende rotte ikke har en ejer, der har passet den og "givet den personlighed"? Måske ser du på rotter i en anden udviklingskategori end katte, lige som jeg ville sætte fx fluer i en anden kategori? Eller er det fordi den er et skadedyr? Gælder det i så fald alle skadedyr?

Nåh det beklager jeg, gik i forsvars position fordi jeg tolkede dit spørgsmål som et angreb.

Jeg synes alle rotter er ulækre også dem folk vælger at have som kælerotter..... Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at det skulle bruges som et kæledyr, synes de er øv føj yikes aaaaaad!!

hvilke andre skadedyr tænker du?? Tror jeg har samme tanke om andre skadedyr....

Anmeld

4. april 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Men de rotter som er vilde, har jo rigtig mange farlige bakterier med sig! Det har katte jo ikke på samme måde.. 

Anmeld

4. april 2013

Pikku Myy

Loa skriver:

Nåh det beklager jeg, gik i forsvars position fordi jeg tolkede dit spørgsmål som et angreb.

Jeg synes alle rotter er ulækre også dem folk vælger at have som kælerotter..... Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at det skulle bruges som et kæledyr, synes de er øv føj yikes aaaaaad!!

hvilke andre skadedyr tænker du?? Tror jeg har samme tanke om andre skadedyr....

Så du lider nærmest af en slags fobi mod rotter. Det kan jeg jo ikke sætte mig ind i, men det gør det lidt nemmere for mig at forstå din indstilling til hvad jeg ser som et helt almindeligt dyr.

Med andre skadedyr mente jeg dyr, der på en eller anden måde invaderer vores hjem, fx ved at ødelægge ting. Det kunne være mus, men måske også en herreløs kat ...

Anmeld

4. april 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Men de rotter som er vilde, har jo rigtig mange farlige bakterier med sig! Det har katte jo ikke på samme måde.. 

Ja, rotter fra kloakerne, men har rotter der lever på landet flere farlige bakterier end fx mus eller herreløse katte? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det ...

Jeg tvivler hvertfald stærkt på at de rotteunger du har haft i dit hus, er nået at blive fuld af farlige bakterier. Det skriver jeg ikke for at ramme dig på at du har slået dem ihjel, for det mener jeg bestemt du skulle gøre!! Bakterier eller ej. Det eneste jeg har sat spørgsmålstegn ved er en idé om at, fordi rotter kan komme fra kloaker, er de pr definition så ulækre at man ikke længere skal overholde almindelig etik omkring hvordan man afliver dyr.

I dit tilfælde mener jeg aflivning med fælder er det korrekte!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.