Andre med problemer med rotter !? Ik for sarte sjæle! LANGT!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.845 visninger
36 svar
28 synes godt om
2. april 2013

Anonym trådstarter

(IKKE for sarte sjæle ! )

Er der andre der har det!?
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind og syns simpelthen det er så klamt. Især når vi har 2 små børn!!
Det startede med at vi høre nogle lyde og troede egentlig bare det var en mus.. Vi fangede så en mus(!!) og hørte ingenting længe.
Men en dag var der hul i bunden af vores skraldespand, og min far var ikke i tvivl om det var en rotte! Det var weekend på daværende tidspunkt så vi kunne ikke gøre noget.. 
Den efterfølgende morgen da vi stod op, havde den været i legetøjet!
Den havde flået en bamse i stykker så alt det hvide der er indeni en bamse, lå overalt på STUEGULVET! 

Mandagen meldte jeg det så til kommunen via nettet.. Jeg hørte ingenting fra dem, og blev ved med at se den rotte..
En aften sad jeg ved computeren og så så jeg en rotte gå hen ad køkkengulvet til vores skraldespand! Den kiggede lige på mig som om den lige hilste og alt var normalt, og tog noget fra skraldespanden og gik så igen... Jeg gik helt i panik og vidste ikke hvad jeg skulle gøre. Jeg HADER vilde rotter, for det har SÅÅ mange bakterier med sig 

Min kæreste kravlede næste morgen ind under trappen og fandt en sutteflaske den havde spist halvdelen af! Hvordan den havde fået fat i den, aner jeg virkelig ikke  Vi bor meget rent og pænt og lider begge af rengøringsvanvid, så det er ikke fordi her er ulækkert eller noget!

Vi havde en rottedame ud med hendes 2 hunde, og de løb direkte hen til der hvor vi havde mistanke om det boede en rotte.. (Under vores trappe ude i spisekammeret!)
Hun satte et par fælder op nede i kælderen)Der er en lem i spisekammeret) og under vores trappe ..
Nogle dage efter fangede vi en rotte.. Samme dag som hun ville komme igen...
Hun kiggede på rotten, og mindsandten om det ikke var en MORROTTE!! Den havde babyer.. Sagde hun.. Hun kunne se de diede ved hende

Lige siden har vi fanget små babyrotter i vores fælde.. Det er ikke til at holde ud.. !! Tror vi har fanget 6!! Hun siger de kan have 9 unger pr. kuld.. Føler der er så lang vej igen, og væmmes virkelig ved det! Heldigvis kan de ikke komme ind i stuen og køkkenet mere, da min kæreste har sat en plade op, men det er stadig pisse klamt!! Vi kan bare høre når de fælder smækker og rotterne piver 

Er der andre der har haft rotter indenfor på samme måde ?!
Føler det ingen ende har, og syns bare der er gået lang tid med rotter!! 
Årh .. Skulle lige ud med lidt luft. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

Janni.

Har ikke haft problemer med rotter men det lyder godt nok klamt. Håber i snart får bugt med dem.

Anmeld

3. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

For at i hurtigt får ram på dem alle! Vh stine

Anmeld

3. april 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind og syns simpelthen det er så klamt. Især når vi har 2 små børn!!
Det startede med at vi høre nogle lyde og troede egentlig bare det var en mus.. Vi fangede så en mus(!!) og hørte ingenting længe.
Men en dag var der hul i bunden af vores skraldespand, og min far var ikke i tvivl om det var en rotte! Det var weekend på daværende tidspunkt så vi kunne ikke gøre noget.. 
Den havde flået en bamse i stykker så alt det hvide der er indeni en bamse, lå overalt på STUEGULVET! 

Mandagen meldte jeg det så til kommunen via nettet.. Jeg hørte ingenting fra dem, og blev ved med at se den rotte..
En aften sad jeg ved computeren og så så jeg en rotte gå hen ad køkkengulvet til vores skraldespand! Den kiggede lige på mig som om den lige hilste og alt var normalt, og tog noget fra skraldespanden og gik så igen... Jeg gik helt i panik og vidste ikke hvad jeg skulle gøre. Jeg HADER vilde rotter, for det har SÅÅ mange bakterier med sig 

Min kæreste kravlede næste morgen ind under trappen og fandt en sutteflaske den havde spist halvdelen af! Hvordan den havde fået fat i den, aner jeg virkelig ikke  Vi bor meget rent og pænt og lider begge af rengøringsvanvid, så det er ikke fordi her er ulækkert eller noget!

Vi havde en rottedame ud med hendes 2 hunde, og de løb direkte hen til der hvor vi havde mistanke om det boede en rotte.. (Under vores trappe ude i spisekammeret!)
Hun satte et par fælder op nede i kælderen)Der er en lem i spisekammeret) og under vores trappe ..
Hun kiggede på rotten, og mindsandten om det ikke var en MORROTTE!! Den havde babyer.. Sagde hun.. Hun kunne se de diede ved hende

Lige siden har vi fanget små babyrotter i vores fælde.. Det er ikke til at holde ud.. !! Tror vi har fanget 6!! Hun siger de kan have 9 unger pr. kuld.. Føler der er så lang vej igen, og væmmes virkelig ved det! Heldigvis kan de ikke komme ind i stuen og køkkenet mere, da min kæreste har sat en plade op, men det er stadig pisse klamt!! Vi kan bare høre når de fælder smækker og rotterne piver 

der er desværre ikke så meget at gøre end det i allerede gør

og i skal nok få bugt med dem

men et andet tip jeg kan gi jer er at tage en 20 liter spand, hæld den op med vand så der ca er 10-15 cm om til kanten og lad den stå ved fælden også ..

rotter skal også drikke vand, og de er ofte så dumme at de prøver at side på kandten og drikke, men når der er for langt ned så ryger de i og derved drukner

det oplevede jeg i over en uge hver dag inde hos min hest i hans vandspand før vi til sidst opdagede hvor de kom fra og rottefængeren kunne komme ud og lægge gift

sindsygt klamt, men at en 20 liter spand tog bugt med så mange havde jeg aldrig troet men det virkede

Anmeld

3. april 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ej, det er skisme også for ulækkert med de rotter, men godt, at moren er fanget og så skal I nok også få bugt med de sidste rotteunger.

Synes det er mærkeligt, at kommunen ikke kontaktede jer tilbage med det samme.

Vi havde set en rotte for et par år siden i vores have og jeg ringede om morgen og der gik max 1 time, så var de der og sætte en fælde op. Kender andre som har oplevet det samme.

Anmeld

3. april 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Vi har ikke med rotter men med halsbånds mus. Og de har næsten samme str som rotter. Det var så klamt. Vi fangede fem på kort tid, og en gang stak jeg hånden i skraldespanden hvor den sad i og kiggede på mig  

den havde først skidt på børneværelset og der lå også blod men folk mente det var i mit hoved. Jeg fortalte jeg kunne høre noget på loftet, men nej vi havde ikke noget loft sagde folk. Men fandme jo. Vi endte med at gå til udlejer. og museproblemet havde de hvert år. Så flyttede vi

Anmeld

3. april 2013

C-Dog

Vi har haft en enkelt rotte boende i haven men vores hund fik skræmt den væk. Kan i ikke låne en rottehund eller en gårdkat? De må da være effektive tænker jeg. At lade dem drukne synes jeg er synd. Men kunne være man skifter mening hvis man selv står med problemet. Håber hurtigt i kommer af med dem :-)

Anmeld

3. april 2013

Pikku Myy

MilleMus1988 skriver:

der er desværre ikke så meget at gøre end det i allerede gør

og i skal nok få bugt med dem

men et andet tip jeg kan gi jer er at tage en 20 liter spand, hæld den op med vand så der ca er 10-15 cm om til kanten og lad den stå ved fælden også ..

rotter skal også drikke vand, og de er ofte så dumme at de prøver at side på kandten og drikke, men når der er for langt ned så ryger de i og derved drukner

det oplevede jeg i over en uge hver dag inde hos min hest i hans vandspand før vi til sidst opdagede hvor de kom fra og rottefængeren kunne komme ud og lægge gift

sindsygt klamt, men at en 20 liter spand tog bugt med så mange havde jeg aldrig troet men det virkede

Det synes jeg godt nok ikke er en særlig human aflivningsmetode. Hvis der var nogen der havde skrevet at man skulle aflive en kat på den måde, havde der været ramaskrig ...

Anmeld

3. april 2013

-Sigrid-

Neeej hvor er det træls!

For en måned siden hørte vi noget pusle under gulvet, det var så en halsbåndsmus... Jeg sov meget dårligt i den periode! Jeg lå en nat vågen i tre timer og med høj puls. Hver gang den nærmede sig Agnethes værelse græd jeg, for jeg var så bange for det var en rotte som ville hoppe op i hende seng. Føj hvor jeg bare hader dem, de skal abre DØ! 

Anmeld

3. april 2013

MorTil4<3

Pikku Myy skriver:

Det synes jeg godt nok ikke er en særlig human aflivningsmetode. Hvis der var nogen der havde skrevet at man skulle aflive en kat på den måde, havde der været ramaskrig ...

rolig rolig rolig

en kat kan jo komme op af en spand igen

jeg siger jo kun hvad vi har oplevet i vores stald

vi druknede jo dem ikke med vilje, men at deres hjerne ikke er så stor så de ikke kan forstå at de falder ned er jo ik vores skyld

det var jo i min HEST s vandspand de hoppede ned i

det var sku klamt hver måned at gå ud og hælde vand + 1 til flere rotter ud af spanden
men døde var de

og jeg kan ikke se det er så stor en forskel når man gerne gifter dem med rottefænger, eller lader ens kat/hund tage fat i dem, for de dør ofte ikk med det sammen når de tager fat i dem

så kan virkelig ik se forskellen

ikk engang en klapfælde kan slå dem ihjel med det samme ofte
som TS skriver kan de høre rotterne pive når fælderne klapper
det betyder jo de oplever STOR smerte ved fælden der smækker over dem, og så er det skaderne de dør af fra fælden eller fælden knæler dem til døde

så en vandspand der måske kan tage et par stykker er helt helt ærligt ikke et dårligt råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.