Andre med problemer med rotter !? Ik for sarte sjæle! LANGT!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2013

Pikku Myy

MilleMus1988 skriver:

rolig rolig rolig

en kat kan jo komme op af en spand igen

jeg siger jo kun hvad vi har oplevet i vores stald

vi druknede jo dem ikke med vilje, men at deres hjerne ikke er så stor så de ikke kan forstå at de falder ned er jo ik vores skyld

det var jo i min HEST s vandspand de hoppede ned i

det var sku klamt hver måned at gå ud og hælde vand + 1 til flere rotter ud af spanden
men døde var de

og jeg kan ikke se det er så stor en forskel når man gerne gifter dem med rottefænger, eller lader ens kat/hund tage fat i dem, for de dør ofte ikk med det sammen når de tager fat i dem

så kan virkelig ik se forskellen

ikk engang en klapfælde kan slå dem ihjel med det samme ofte
som TS skriver kan de høre rotterne pive når fælderne klapper
det betyder jo de oplever STOR smerte ved fælden der smækker over dem, og så er det skaderne de dør af fra fælden eller fælden knæler dem til døde

så en vandspand der måske kan tage et par stykker er helt helt ærligt ikke et dårligt råd

Men du fortæller jo netop ikke bare din historie om rotter i stalden. Du opfordrer TS til at stille en spand til rotterne at drukne i.

Der var en gang hvor det var normalt at putte uønskede kattekillinger i en sæk, og drukne dem. Jeg tvivler stærkt på at det er en anerkendt aflivningsmetode idag. Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor den så skal bruges på rotter ...

Rotter og katte er på nogenlunde det samme bevidsthedsniveau, og derfor burde der heller ikke være den store forskel på hvordan de to dyr skal aflives. Forskellen må ligge i at de pågældende rotter ikke er tamme, og det derfor er nødvendigt at lade indfangning og aflivning smelte sammen.

Vi havde rotter i kælderen hvor jeg boede før, og en rottefælde knuser (for det meste) hovedet eller nakken. Jeg tvivler stærkt på at sådan en rotte når at opfange særlig meget ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar alle sammen!! 

Der var IGEN en unge i fælden i nat, og jeg er altså ret sikker på de lider når de bliver klappet.. Det lyder i hvert fald sådan.. Inat peb den i 15 min. ca hvorefter der blev jo, og jeg bedste min kæreste om at fjerne den.. 

Desuden er jeg også fuldstændig ligeglad med hvilken måde de dør på.. Sorry, kan lyde lidt hårdt i nogles ører, men jeg syns der er kæmpe forskel på rotte og katte..!
I hvert fald på vilde rotter.. 

Hm. Tænker gad vide hvor mange flere rotter der kommer i fælden.. Er goodt nok ved at være træt af det her rotteræs

Anmeld

3. april 2013

MinNoah

Fy for helvede!!!

Jeg kunne ikke bo i vores hus hvis der var rotter !! Jeg hader dem - og er virkelig rædselsslagen for dem!!

Jeg er også bedøvende ligeglad med hvordan de dør - bare de dør!!

Sejt at du overhovedet tør  være i huset!

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Fy for helvede!!!

Jeg kunne ikke bo i vores hus hvis der var rotter !! Jeg hader dem - og er virkelig rædselsslagen for dem!!

Jeg er også bedøvende ligeglad med hvordan de dør - bare de dør!!

Sejt at du overhovedet tør  være i huset!

Vi er en familie på 4 og har ik rigtig andre steder at bo indtil de er væk?!
Såå.. Der er ik så meget at gøre.. 

Anmeld

3. april 2013

jydeinden

nu har jeg selv haft rotter og mus på besøg flere gange.. og det har absolut INTET at gøre med hvor rent eller beskidt der er i jeres lejelighed. de kommer fordi der er hul ind i jeres bolig et eller andet sted og så fordi i har det lunt og har mad.

Så hvis jeg var jer ville jeg evt prøve at finde ud af hvad en privat rottefænger koster, og så evt komme havregryn i fælderne.. dét er af en eller anden årsag effektivt.. og nej jeg er absolut ikke en af dem som synes dyr skal lide, hvis nogen spørg, men rotter er klamme, og man er nødtil at gøre noget ved problemet.

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

nu har jeg selv haft rotter og mus på besøg flere gange.. og det har absolut INTET at gøre med hvor rent eller beskidt der er i jeres lejelighed. de kommer fordi der er hul ind i jeres bolig et eller andet sted og så fordi i har det lunt og har mad.

Så hvis jeg var jer ville jeg evt prøve at finde ud af hvad en privat rottefænger koster, og så evt komme havregryn i fælderne.. dét er af en eller anden årsag effektivt.. og nej jeg er absolut ikke en af dem som synes dyr skal lide, hvis nogen spørg, men rotter er klamme, og man er nødtil at gøre noget ved problemet.

Der er havregryn i fælderne og vi har haft en rottedame ud . 

Vi har fundet ud af hvor de kommer ind og har dækket hullet .. 

Håber ikke der kommer flere ind på nogle på måde ... 

Vi bor i hus og har lige haft opgravning pga. vandudslip .. Tænker det kan ha noget med det at gøre .. 

Anmeld

3. april 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Der er havregryn i fælderne og vi har haft en rottedame ud . 

Vi har fundet ud af hvor de kommer ind og har dækket hullet .. 

Håber ikke der kommer flere ind på nogle på måde ... 

Vi bor i hus og har lige haft opgravning pga. vandudslip .. Tænker det kan ha noget med det at gøre .. 

det kan sagtens være derfor men generelt søger rotter desværre bare ind ad når det er koldt og der er mangel på mad.. men ja det er med at dække alle de huller man kan, men hvis de virkeligt vil ind, ja så er det med at have fælder aktive

Anmeld

3. april 2013

Loa

Ad ad ad, jeg har det ligesom dig.
De skal bare dø, uanset hvordan.

Det er skadedyr og ikke kæledyr, så derfor synes jeg godt nok der er kæmpe forskel på rotter og katte.

Håber snart i får bugt med dem, må være SÅ modbydeligt

Anmeld

3. april 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Tusind tak for svar alle sammen!! 

Der var IGEN en unge i fælden i nat, og jeg er altså ret sikker på de lider når de bliver klappet.. Det lyder i hvert fald sådan.. Inat peb den i 15 min. ca hvorefter der blev jo, og jeg bedste min kæreste om at fjerne den.. 

Desuden er jeg også fuldstændig ligeglad med hvilken måde de dør på.. Sorry, kan lyde lidt hårdt i nogles ører, men jeg syns der er kæmpe forskel på rotte og katte..!
I hvert fald på vilde rotter.. 

Hm. Tænker gad vide hvor mange flere rotter der kommer i fælden.. Er goodt nok ved at være træt af det her rotteræs

Har i prøvet de der plastik fælder. De er godt nok dyrere. Mener det er 90 kr. Men de dør med det samme deri. De er grønne og selve smæk delen er gul

Anmeld

4. april 2013

Pikku Myy

Loa skriver:

Ad ad ad, jeg har det ligesom dig.
De skal bare dø, uanset hvordan.

Det er skadedyr og ikke kæledyr, så derfor synes jeg godt nok der er kæmpe forskel på rotter og katte.

Håber snart i får bugt med dem, må være SÅ modbydeligt

Vil du ikke prøve at forklare mig hvori forskellen ligger?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.