Hvem lader i passe jeres børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2009

Mira0911

netdaddy skriver:

Hos os er det indtil videre kun farmor og farfar, samt moster (som også er hans gudmor) der får lov at passe bettefisen.

Farmor og farfar fordi de har 3 børnebørn i forvejen og farmor er dagplejer til dagligt, samt at de udviser en stor interesse i vores søn, og heldigvis respekterer de krav osv. vi har omkring vores søn ift. mad m.m.

Moster/gudmor fordi hun er så tæt knyttet til min hustru og hun har hjulpet os utroligt meget i tiden efter fødslen, og på mange andre områder allerede inden vi blev gravide. Hun er nærmest gået hen og er blevet vores ekstra barn og betyder, hvis ikke lige så meget, så næsten lige så meget for mig som hun gør for min hustru.

Mormor og morfar får ikke lov - de har aldrig haft små børn, da min hustru og hendes søster er adopterede i en alder af hhv. 6 og 3 år (de er biologiske søskende).
Endvidere er det kun morfar der tager hans barnebarn seriøst. Mormor er mere af den holdning at børn skal ses men ikke høres - end ikke hvis det bare er glad pludren når man sidder og spiser ved bordet. Når vi er på besøg hos dem så hilser hun da på ham, men udviser ellers ingen interesse for hendes barnebarn - heller ikke når han komme kravlende hen til hende, eller gående som han gør nu (10 måneder gammel), så afviser hun ham bare, hvorefter han trækker sig væk og går hen til en af os andre. Mormor har haft brystkræft og fik fjernet brysterne før jeg mødte min hustru, og har får ca. 1 år siden fået konstateret det igen. Det kan selvfølgelig have en betydning for hendes tilgang til sit barnebarn - måske hun frygter at dø og ikke kunne være der for min søn når han bliver ældre. Men hvorfor griber hun så ikke chancen og er så meget sammen med ham som muligt nu?

Jeg synes det er så synd for min søn, at hans mormor ikke er lykkelig og glad for sit barnebarn - men et eller andet sted synes jeg også det er synd for hende, for hun går virkelig glip af meget. Morfar siger selv at han ikke har forstand på små børn, men jeg kan se hver gang at han virkelig gør en enorm indsats for at være en god morfar, hvilket han også er. Han startede noget usikkert (det er hans første barnebarn), men han er virkelig kommet godt efter det via den fantastiske indsats han gør. Han giver ikke engang op hvis min søn bliver ked af det og græder - så forsøger han at trøste ham og gøre ham glad igen. Han er dog ikke kommet så langt så han tør binde an med et bleskift.

Jeg har selv 2 søskende og kunne som sådan godt lade min storebror og svigerinde (der selv har 2 børn på hhv. 10 og 7) passe ham, mens min søster på ingen måde får lov, da jeg ikke kan forene mig med hendes måde at opdrage og passe børn på - hun har selv 1 barn på 5 år. Derudover er der nogle andre personlige ting der gør at hun ikke får lov.

Når han bliver lidt ældre har vi et hold meget nære venner som også sagtens kan passe ham, da deres syn på opdragelse og omgang med børn er meget lig vores.

Nå - det blev en lang smøre om andet også - men kort er det altså kun mine forældre og svigerinde der får lov til at passe ham pt.

Kender godt det kun er nogen som må passe ens barn.. Jeg har ligefrem søskende som plager om at passe Julie... Jeg synes ikke om folk som plager om at passe ens barn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

netdaddy

Dutte84 skriver:

Kender godt det kun er nogen som må passe ens barn.. Jeg har ligefrem søskende som plager om at passe Julie... Jeg synes ikke om folk som plager om at passe ens barn...

Mine forældre og svigerinde "plager" også lidt engang imellem, men det er på en positiv måde, da vi ved det er fordi de elsker vores søn utroligt højt - og han er også meget meget glad for dem.

Især min far har en stor stjerne hos min søn - når vi er på besøg hos dem kan vi knapt nå at få jakken af ham inden knægten selv rækker over efter sin farfar. Og så oplever jeg min far som jeg aldrig har oplevet ham før - han leger med min søn og er utroligt meget sammen med ham på alle måder, hvilket han ikke har været med hans 3 andre børnebørn da de havde den alder.

Men jeg nyder det og synes det er SÅ fedt....også selv om det er noget han aldrig har gjort med mig eller mine søskende.

Anmeld

25. juni 2009

TbCp

Liva er blevet passet af
mormor/bedstefar
farmor/farfar
Onkel (min mands storebror)
Et sæt venner
min veninde
En ung pige vi har brugt som barnepige et par gange

Overnatning er dog kun sket hos bedsteforældre + min veninde. Det skyldes ikke at jeg ikke vil lade de andre passe Liva om natten, men mere at jeg synes det er lidt synd for dem at skulle så tidligt op nærste morgen

Anmeld

25. juni 2009

Henriette72

Selma er blevet passet af:

Morfar (min mor dødede for 10 år siden) Min Far passede Selma da hun havde skoldkopper. Hun var dog ikk påvirket af det, men alligevel (Sejt)

Kusine Anne (nu 14 år dengang 13) Selma ELSKER Anne der er meget ansvarsbevidst. Hun skifter Selma og giver hende rent tøj på/nattøj uden jeg skal bede om det. Jeg elsker virkelig min niece

Moster, 1 gang da hun var ½ år og det var ikk nogen succes, selvom min søster har 3 drenge i forvejen. Tror bare hun var for lille på det tidspunkt. Nu ville det ikk være noget problem.

Der har dog ikk være overnatninger involdveret endnu, men Selma ville meget gerne med Anne hjem og sove i tirsdags, så jeg tror hun skal have lov i sommerferien. Så må mobilen ligge ved siden af sengen hvis der skulle blive noget. Ellers er min bror og svigerinde der jo (De bor 1 km fra os)

Anmeld

25. juni 2009

Sweet1978

Med Danielle har vi indtil videre kunnet holde os til vores forældre. Men når jeg forhåbentligt får noget kommunalt arbejde igen, kan der blive tale om en kommunom uddannelse og det er aftenskole en gang om ugen. Kenneth har lange dage og kan ikke garantere at være hjemme, så der finder vi nok en ung pige der gide være hos hende/dem. Da Nadia var lille og jeg havde lange torsdage på kommunen, havde jeg også en ung pige til at hente og passe hende og det er altid gået godt.

Anmeld

25. juni 2009

A.

mathinus var passet kun 2 gange og det var min søster...

Anmeld

25. juni 2009

tascia

uhha ha...

indtil nu har det kun været mormor og farmor og faster 2 gange. og ungerne er 2 og 4 år.

Nu er det sådan vi skal giftes til august så der skal vi have fat i en barnepige og det bliver en af medhjælperne fra inst., det har jeg det bedst med for så kender de hende og omvendt.
så det biver forste gange de skal passes af en udefra (men ikke den sidste gang).

//Natascia

Anmeld

25. juni 2009

trunte89

Her er det kun mine forældre der har passet hende. Synes, ay hun er for lille til at hendes oldeforældre kan passe hende.
Har også en veninde vi har snakket om at bruge hvis vi skal noget, hun elsker børn, og børn elsker hende. 

Anmeld

25. juni 2009

eliasogmor

trunte89 skriver:

Her er det kun mine forældre der har passet hende. Synes, ay hun er for lille til at hendes oldeforældre kan passe hende.
Har også en veninde vi har snakket om at bruge hvis vi skal noget, hun elsker børn, og børn elsker hende. 

enig i det med oldeforældrene....syntes også elias er for lille....

Anmeld

25. juni 2009

Anja

Vores børn er kun blevet passet af:

Min mands ekskone (mor til min bonussøn), som de også har overnattet hos

2 hold venner (men kun kort tid af gangen)

Jeg overlader kun mine børn til nogen, jeg er helt tryg ved og som jeg føler vil passe 100 % godt på dem. Er nok lidt pylret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.