Hos os er det indtil videre kun farmor og farfar, samt moster (som også er hans gudmor) der får lov at passe bettefisen.
Farmor og farfar fordi de har 3 børnebørn i forvejen og farmor er dagplejer til dagligt, samt at de udviser en stor interesse i vores søn, og heldigvis respekterer de krav osv. vi har omkring vores søn ift. mad m.m.
Moster/gudmor fordi hun er så tæt knyttet til min hustru og hun har hjulpet os utroligt meget i tiden efter fødslen, og på mange andre områder allerede inden vi blev gravide. Hun er nærmest gået hen og er blevet vores ekstra barn og betyder, hvis ikke lige så meget, så næsten lige så meget for mig som hun gør for min hustru.
Mormor og morfar får ikke lov - de har aldrig haft små børn, da min hustru og hendes søster er adopterede i en alder af hhv. 6 og 3 år (de er biologiske søskende).
Endvidere er det kun morfar der tager hans barnebarn seriøst. Mormor er mere af den holdning at børn skal ses men ikke høres - end ikke hvis det bare er glad pludren når man sidder og spiser ved bordet. Når vi er på besøg hos dem så hilser hun da på ham, men udviser ellers ingen interesse for hendes barnebarn - heller ikke når han komme kravlende hen til hende, eller gående som han gør nu (10 måneder gammel), så afviser hun ham bare, hvorefter han trækker sig væk og går hen til en af os andre. Mormor har haft brystkræft og fik fjernet brysterne før jeg mødte min hustru, og har får ca. 1 år siden fået konstateret det igen. Det kan selvfølgelig have en betydning for hendes tilgang til sit barnebarn - måske hun frygter at dø og ikke kunne være der for min søn når han bliver ældre. Men hvorfor griber hun så ikke chancen og er så meget sammen med ham som muligt nu?
Jeg synes det er så synd for min søn, at hans mormor ikke er lykkelig og glad for sit barnebarn - men et eller andet sted synes jeg også det er synd for hende, for hun går virkelig glip af meget. Morfar siger selv at han ikke har forstand på små børn, men jeg kan se hver gang at han virkelig gør en enorm indsats for at være en god morfar, hvilket han også er. Han startede noget usikkert (det er hans første barnebarn), men han er virkelig kommet godt efter det via den fantastiske indsats han gør. Han giver ikke engang op hvis min søn bliver ked af det og græder - så forsøger han at trøste ham og gøre ham glad igen. Han er dog ikke kommet så langt så han tør binde an med et bleskift.

Jeg har selv 2 søskende og kunne som sådan godt lade min storebror og svigerinde (der selv har 2 børn på hhv. 10 og 7) passe ham, mens min søster på ingen måde får lov, da jeg ikke kan forene mig med hendes måde at opdrage og passe børn på - hun har selv 1 barn på 5 år. Derudover er der nogle andre personlige ting der gør at hun ikke får lov.
Når han bliver lidt ældre har vi et hold meget nære venner som også sagtens kan passe ham, da deres syn på opdragelse og omgang med børn er meget lig vores.
Nå - det blev en lang smøre om andet også - men kort er det altså kun mine forældre og svigerinde der får lov til at passe ham pt.