Mødregruppe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jeg er nysgerring efter at høre om jeres oplevelser og erfaringer af mødregrupper. Hvordan I havde det i mødregruppen, om I takkede nej til tilbudet, og i så fald, hvorfor. Var der noget I savnede, eller manglede,  eller var det rigtig godt?

Afgiv gerne flere stemmer, og uddyb gerne.

Tak 

Jeg ville rigtig gerne have været i mødregruppe, og rigtig gerne have fortsat med at se dem efter barsel. Men desværre mente min sundhedsplejerske ikke der var nogen mødregruppe der passede til mig aldersmæssigt. Sagde ellers det var lige meget om de var ældre end mig osv men det mente hun ikke. Øv øv for kender ikke rigtig andre med børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

twinny

Jeg takkede nej, da jeg ikke overskuede det. Og min sp sagde jeg ville komme i en tvillinge mg og folk var 40+ som jeg ville komme med. Og det mente hun ikke jeg skulle. Dog snakkede jeg med en jeg gik til tvillinge jm med

Anmeld

28. marts 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Fordi jeg ikke er typen der vil mødes i grupper, det siger mig ikke noget  Jeg er meget introvert hvad det angår 

Det giver jo god mening, jeg er også introvert og forstår godt, hvad du mener. Dejligt, du havde nogle barslene veninder at mødes med 

Anmeld

28. marts 2013

MortilElias2010

Det sagde mig vitterligt ingenting at være i min mødregruppe, så jeg sprang fra efter nogen gange. Det var virkelig ikke særligt interessant at sidde med de andre kvinder i gruppen som alle var førstegangsforældre - et startede bare ud med tvillinger  De var søde og indbyrdes mellem de andre tre klikkede de bare super godt. Det var bare ikke noget for mig. Har sporadisk kontakt med en enkelt da hendes datter og min søn kom i samme dp og fordi hun gjorde mig opmærksom på en bortløben hund i lokalområdet men vi har så godt som ingen kontakt idag  Elias går i Bh et andet sted nu vi er flyttet sidst i 2012. 

Anmeld

28. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg er nysgerring efter at høre om jeres oplevelser og erfaringer af mødregrupper. Hvordan I havde det i mødregruppen, om I takkede nej til tilbudet, og i så fald, hvorfor. Var der noget I savnede, eller manglede,  eller var det rigtig godt?

Afgiv gerne flere stemmer, og uddyb gerne.

Tak 

Jeg havde faktisk taget imod tilbuddet om mødregruppe, men det blev aldrig til noget. Min datter skreg de første måneder af sit liv og blev hjerteopereret da hun var 3 måneder gammel. Vi fandt ud af hendes midlyd på hjertet da hun var 2 måneder og derefter måtte hun ikke få "forkølelses-bakterier" på sig og ej heller blive syg.

Efter operationen skulle hun også beskyttes ekstra meget, så jeg droppede det - føler ikke jeg har manglet det. Synes der har været mere end rigeligt at se til det første lange stykke tid, så det ville nok egentlig bare være blevet en "byrde" fordi jeg var så træt og uoplagt. Havde kun overskud til min datter.

Men synes selvfølgelig at det er en rigtig god idé og har mange veninder som har haft rigtig god brug af det og har fået veninder ud af det.

/Fenja

Anmeld

29. marts 2013

Laulund87

Jeg takkede nej, sådan noget er slet ikke mig

Anmeld

29. marts 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg takkede nej, sådan noget er slet ikke mig

Jefree meget interesseret i at høre, hvad det er ved mødregrupper, der ikke er dig..? Der er intet negativt ment i det, jeg synes det kunne være rigtig interessant at kende baggrunden for at takke nej, og om et alternativ til mødregruppen, kunne være noget for dig?

Anmeld

29. marts 2013

Laulund87

Anonym skriver:

Jefree meget interesseret i at høre, hvad det er ved mødregrupper, der ikke er dig..? Der er intet negativt ment i det, jeg synes det kunne være rigtig interessant at kende baggrunden for at takke nej, og om et alternativ til mødregruppen, kunne være noget for dig?

Fordi jeg har socialfobi og angst og så ville det være SÅ forkert for mig at blive sat i en gruppe med mennesker jeg ikke kender. Jeg ville heller ikke kunne klare at jeg ville være forpligtet til at være "vært" når de skulle besøge mig og at jeg skulle se dem én gang om ugen. Det ville være en sur forpligtelse og ikke noget jeg ville nyde. Jeg ville heller ikke kunne holde ud at hvis jeg SKULLE ses med en veninde én gang om ugen f.eks. Jeg vil ses når jeg har lyst og ikke fast

Når vi får et barn mere kunne jeg måske godt finde på at finde en online mødregruppe som der er mange af herinde. Nogle man kan skrive med og måske ses med en gang imellem. Så "kender" man dem på en måde inden første møde og det er jo ikke noget med at man skal ses hele tiden.

Men generelt er jeg ikke super social og jeg følte mig ikke alene eller noget da min datter var lille. Det var ikke noget jeg manglede

Anmeld

30. marts 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Fordi jeg har socialfobi og angst og så ville det være SÅ forkert for mig at blive sat i en gruppe med mennesker jeg ikke kender. Jeg ville heller ikke kunne klare at jeg ville være forpligtet til at være "vært" når de skulle besøge mig og at jeg skulle se dem én gang om ugen. Det ville være en sur forpligtelse og ikke noget jeg ville nyde. Jeg ville heller ikke kunne holde ud at hvis jeg SKULLE ses med en veninde én gang om ugen f.eks. Jeg vil ses når jeg har lyst og ikke fast

Når vi får et barn mere kunne jeg måske godt finde på at finde en online mødregruppe som der er mange af herinde. Nogle man kan skrive med og måske ses med en gang imellem. Så "kender" man dem på en måde inden første møde og det er jo ikke noget med at man skal ses hele tiden.

Men generelt er jeg ikke super social og jeg følte mig ikke alene eller noget da min datter var lille. Det var ikke noget jeg manglede

Det giver rigtig god mening.  Og jeg synes, du har en vigtig pointe i, at det kan være en belastning at skulle være vært èn gang om måneden, eller hvor ofte det nu måtte være. Du gav mig noget at tænke over, tak for det. (fordi, jeg var i min mødregruppe nok den der irriterende mor, der bagte brød og kage, og hvis hus skinnede unaturligt meget, når jeg var vært. Sådan bliver det ikke næste gang, også fordi det faktisk var enormt stressende)

Anmeld

30. marts 2013

ano14316

jeg har gået i to mdr grupper med Magnus, for der var ikke en lokal da jeg fødte så kom i en et stykke væk hvor vi alle var velfungerende unge mødre. Men ikke en unggruppe. Den smuldrede pga af interne problemer og for meget fnidder, 2 af pigerne ses jeg stadig med, men på veninde basis. 

Den anden gruppe er mødre fra mit lokalområde og dem er jeg virkelig glade for vi er en stor gr. På 7 og vi bruger hinaden rigtig meget især på vores facebook gruppe og så ses vi nok ca. Hveranden mnd. Det er sjældent at alle kan men det gør ikke så meget alle er stadig med og vi er meget glade for hinanden. Der er en stor aldersspredning og det er virkelig godt når der skal vendes problemer for der kommer altid mange synspunkter. Jeg er 10 år yngre end den næstyngste.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.