Mødregruppe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mødregrupper

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.913 visninger
41 svar
4 synes godt om
27. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg er nysgerring efter at høre om jeres oplevelser og erfaringer af mødregrupper. Hvordan I havde det i mødregruppen, om I takkede nej til tilbudet, og i så fald, hvorfor. Var der noget I savnede, eller manglede,  eller var det rigtig godt?

Afgiv gerne flere stemmer, og uddyb gerne.

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2013

Noahmor

Anonym skriver:

Jeg er nysgerring efter at høre om jeres oplevelser og erfaringer af mødregrupper. Hvordan I havde det i mødregruppen, om I takkede nej til tilbudet, og i så fald, hvorfor. Var der noget I savnede, eller manglede,  eller var det rigtig godt?

Tak 

Jeg havde en god mødregruppe. Der var ingen konkurrence. Vi kunne godt glæde os på hinandens vegne, når børnene kunne noget. Når vi serverede mad var der ingen krav om at det skulle være noget særligt. Men vi var alle meget madglade. 

Jeg har fået en god veninde ud af at være i mødregruppe og vi ses både alene og med vores mænd. 

Der skete desværre det tragiske i vores gruppe at en af børnene døde, da hun var halvandet. Har stadig kontakt med moderen og ser hende stadig engang imellem, hvor vi snakker om hendes datter og hendes sorg. 

Anmeld

27. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. mødregruppe var vi alle 1. gangs fødende og brugte hinanden rigtig meget. Vi sås en gang om ugen og lavede alle mulige ting bla. babybio, cafebesøg, gåture mv. Det stoppede lige så stille og roligt, da vi begyndte, at arbejde igen. Vi er venner på Facebook.

2. mødregruppe var vi alle 2. gangs fødende. Vi var meget forskellige, men faldt alligevel rigtig godt sammen. Vi sås hver 10 dag. Vi var for det meste hjemme hos hinanden og hyggede os. Nu er børnene 4 år og vi ses stadigvæk 1. gang om måneden - men kun de voksne. Vi ses et par gange om året med børnene. Vi hygger os rigtig meget og snakker super godt sammen.

Der har i ingen af mødregrupperne været konkurrence, hverken på børn, tøj eller servering. Der har været plads til alle.

Anmeld

27. marts 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Tak 

Jeg ELSKER min mg

vi er 5 tilbage, startede 6... 4 af os fungere bare SÅ godt sammen

Anmeld

27. marts 2013

Masig

Anonym skriver:

Tak 

Jeg har den bedste mg.. Vi svinger bare så godt sammen alle sammen, der er ingen konkurrence, men glæde på hinandens vegne og støtte hvis nogen har det lidt svært i perioder...

Nogle af dem ses jeg også med uden for mg, vi opdaterer hinanden på facebook, når vi ikke lige ses i noget tid, og der er generelt plads til alle...

Vi er en blanding af førstegangs- og flergangsmødre...

Vi startede 7, kun én er hoppet fra pga arbejdstider der ikke passede ind...

Anmeld

27. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg elsker begge mine mødregrupper, og ville ik undvære det!

Thea er nu 4 år, og hun går i børnehave med 2 andre piger fra vores mødregruppe. De leger bare rigtig godt sammen, også privat. Der var aldrig nogen konkurence og vi lavde alle mulige ting sammen.

Går stadig i md med alberte på 8 1/2 mdr, vi ses 1 gang om ugen. Vi går ture, babi bio, cafe, tumlastik osv ved siden af. Det er fedt nu hvor ungerne er begyndt rigtig at få øjene op for hinanden også! Vh stine

Anmeld

27. marts 2013

Lene Unik

Min mødregrupper har været blandet, men fælles er at jeg har været rigtig glad for at være i mødregruppe.

Men jeg har en lille sjov historie omkring mødregrupper. Da jeg fik Stine boede vi i Søften, vi flytteder derfra og til Hinnerup da hun var 4 år (nabobyen). Den mødregruppe jeg var i med hende havde jeg kontakt med enkelte efter barslen, specielt en som også fik barn nr. 2 samtidig med mig. Men da vi flyttede fra Søften stoppede kontakten.

Da Stine gik i 8. klasse begyndte hun at komme i ungdomsklubben i Søften sammen med 2 veninder. De blev gode venner med nogle drenge, og første gang de skulle være sammen udenfor klubben til en hyggeaften hjemme hos os, finder en af drengene ud af, at han kender Stine, det er ham fra mødregruppen som jeg havde længt tid kontakt med. Så vi var inde og finde billeder fra dengang de var helt små. Stine bliver venner med flere fra Søften, og blandt dem er stort set alle fra hendes mødregruppe. Det har vi grint en del af efterfølgende.

Anmeld

27. marts 2013

Nettemor

Min mødregruppe var meget præget af at 2 af dem havde en rigtig dårlig forhistorie.

Anmeld

27. marts 2013

modesty

Tak 

Jeg var tæt på at takke nej, da jeg troede at den slags ikke var noget for mig. Kvinder som man ikke har andet til fælles med end babyer og hvor det hele handler om hvem der kan bage de bedste boller. Nej tak!

MEN jeg gav det er chance og det er jeg SÅ glad for! Min mødregruppe er super. Vores børn er halvandet og vi ses stadig, både med og uden ungerne. Vi har masser at snakke om og der har aldrig været konkurrence.

Vi har altid fokuseret meget lidt på at traktere - alle tog et eller andet med til frokostbordet så værten ikke stod med det hele. 

Og vi har altid snakket om problemer og de dårlige ting ligeså vel som de gode ting. Vi havde alle et eller andet med i bagagen, problematiske fødsler, brystbetændelser og også lidt værre ting som jeg ikke vil gå i detaljer med. Fra aller første møde var vi alle meget åbne og det har virkelig skabt en god og tillidsfuld stemning.

Under barslen sås vi en gang om ugen. Nu har vi alle meget travlt, så det bliver ikke til så meget spontant, men vi ses vel cirka en gang om måneden. Vi holder stadig sammen alle seks.

Anmeld

27. marts 2013

Moma

Jeg har været glad for begge mine mødregrupper. Jeg ses ikke privat med dem fra den første længere. Vi var meget forskellige, men havde det godt sammen alligevel. Børnene er kommet i klasser sammen, så vi ses stadig på kryds og tværs ved legeaftaler og forskellige klassearrangementer, og når der sker noget i vores lille by.

Jeg ses stadig med dem fra min anden mødregruppe, og vi er blevet veninder allesammen. Da der er flere, der arbejder i weekenden, ses vi mest os voksne. Vi ses fast en aften hver anden uge, vi er i sommerhus sammen en gang om året. Og så ses vi med vores mænd og børn - alle børn - til 2 fester om året.

Jeg ville ikke have været mine mødregrupper foruden. Mine børn har ikke været de nemmeste spædbørn, og det har været så RART, at kunne "sparre" med de andre. Men nogle gange kan det da godt være svært at være af sted, når de andre børn bare sover og er rigtige nemme, og ens egen bare ikke vil lade sin mor få lov til at få lidt venindetid

Men der har overhovedet IKKE været konkurrence imellem os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.