Hvor gamle var jeres da de kom på weekend hos bedsterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

Ryberg

Min dreng fylder 3 til Maj, og har netop afleveret ham på påskeferie hos hans mormor i går.. jeg tror hun beholder ham til torsdag, det er ikke helt aftalt

Synes det er noget man skal mærke efter, hvordan barnet er

Lasses første overnatning, der var han 2 år...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

HeidiØ

William var 1 år og 1 måned, da han havde 2 overnatninger hos min mor Det gik over al forventning, og han har været afsted en gang mere siden .. William elsker det, og min mor elsker det

Anmeld

25. marts 2013

Lullaby*

Freya fylder 2 år og har ikke overnattet ude endnu.
Jeg synes at det er for tidligt for hende og det har været udnødvendigt indtil videre, så synes jeg ikke at der er grund til det.

Anmeld

26. marts 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Vores har alle haft overnatninger fra de var et par måneder..

Vi har slet ikke taget det så tungt, og både bedsterne, ungerne, og vi forældre nyder det tætte forhold som er kommet ud af det :-)

Vores den ældeste fik sin første overnatning ude, da han var omkring 1 mdr., da sov han ved farmor og farfar imens jeg fik sovet - var så ualmindelig træt! Det sammen ved søn nr. 2.

Vores datter var vist lidt ældre ca. 3 mdr., da hun sov ved bedsterne første gang, sammen med sine storbrødre, da manden og jeg skulle til en arbejdsrelateret fest.

Vi har sågar været væk fra torsdag til søndag uden børn - sidste år, da vi var på forlænget weekend i udlandet - dengang var ungerne næsten 4, 6 og 10 år.. Inden da var det længeste 2 overnatninger for nr. 2 og 3 - imens den store har været væk hjemmefra i op til 5 overnatninger, når han været på lejrskole med skolen.. Vi har aldrig haft problemer med det.

Og må så også indrømme, at jeg syntes det gælder mere om at mærke efter på det enkelte barn, forældre og dem som skal have barnet til overnatning, end at lytte efter hvad alle andre og diverse eksperter mener, børn er helt deres egne, ligesom voksne :-)

Kh Mom

Anmeld

26. marts 2013

hautecouture

Anonym skriver:

Min mor spørger ofte om hun ikke skal have bassen på weekend, men jeg syntes det er AL for tidlig og jeg har aldrig været væk fra ham i mere end én overnatning, hvor han blev afleveret sent eftermiddag og hentet tidlig formiddag hos dem og aldrig passet af andre end mine forældre og selvfølgelig DP og BH....

Han er i øvrigt 3,3 år

Jeg synes ikke du bør tage andres holdninger til pasning og bruge dem som retningslinier, for folk er meget forskellige hvad det angår  Min datter har haft overnatninger et par gange hos sin mormor og morfar og en enkelt gang hos sin farmor - og været en uge på ferie hos mormor og morfar, da vi tog på skiferie. Efter påske skal hun være tirsdag-fredag hos mormor og morfar pga mit arbejde... Hun er 19 mdr nu - Jeg ved udmærket godt hvad manges holdning er til de valg, men det er heldigvis mig selv der bestemmer og jeg gør det der føles trygt og rigtigt  Det der er rigtigt for mig er ikke nødvendigvis rigtigt for andre - og omvendt. Derfor er min holdning, at hvis du synes han er for lille så skal du vente.

Anmeld

26. marts 2013

Laulund87

Maria var 2 år da hun overnattede ude for første gang..

Siden har der været to weekender hvor hun har overnattet fra fredag-søndag, men det er jeg ikke vild med. Synes det er alt for hårdt at undvære hende to nætter i træk

Anmeld

26. marts 2013

LMX

Jeg mener at kunne huske at mine de 2 store var omkring 1år og nogle måneder da de overnattede hos mormor og morfar for første gang.

Den mindste bliver passet af mormor en time hver onsdag og fredag imens morfar og jeg hjælper den store med reklameomdeling på de omkringliggende veje. Dog med mobilen i lommen  Hun er 6 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.