Hej,
Vores har alle haft overnatninger fra de var et par måneder..
Vi har slet ikke taget det så tungt, og både bedsterne, ungerne, og vi forældre nyder det tætte forhold som er kommet ud af det :-)
Vores den ældeste fik sin første overnatning ude, da han var omkring 1 mdr., da sov han ved farmor og farfar imens jeg fik sovet - var så ualmindelig træt! Det sammen ved søn nr. 2.
Vores datter var vist lidt ældre ca. 3 mdr., da hun sov ved bedsterne første gang, sammen med sine storbrødre, da manden og jeg skulle til en arbejdsrelateret fest.
Vi har sågar været væk fra torsdag til søndag uden børn - sidste år, da vi var på forlænget weekend i udlandet - dengang var ungerne næsten 4, 6 og 10 år.. Inden da var det længeste 2 overnatninger for nr. 2 og 3 - imens den store har været væk hjemmefra i op til 5 overnatninger, når han været på lejrskole med skolen.. Vi har aldrig haft problemer med det.
Og må så også indrømme, at jeg syntes det gælder mere om at mærke efter på det enkelte barn, forældre og dem som skal have barnet til overnatning, end at lytte efter hvad alle andre og diverse eksperter mener, børn er helt deres egne, ligesom voksne :-)
Kh Mom
Anmeld