Jeg ved ikke om man kan sige, at du er mere moderne, du er vel bare anderledes indrettet end lige netop os der har svaret på dit indlæg. ærlig talt, så syntes jeg du taler lidt ned til os, ved at sige, at vi søger en miniversion af os selv og at det er et "ur" instinkt, som du er hævet over.
Det er helt naturligt at ønske sig sit eget barn, men det er forskelligt hvordan man erhverver sig det barn, om det er ved knaldning, donorsæd eller adoption.
Jeg syntes fx at det er trist at du får en andens barn og at den kvinde der har båret dit barn, ikke har mulighed for selv at tage sig af ham. I nogle tilfælde er det jo for det bedste, at et barn bliver bortadopteret, men nogle gange er det bestemt også fordi kvinden lever et sted hvor hun ikke har mulighed for at beholde sine egne børn - uanset hvor meget hun gerne ville. Det er derfor jeg ikke bryder mig om at adoptere, fordi jeg syntes man får en andens barn og selvom jeg sagtens kan se, at der er rigtig mange børn i verden som har brug for adoption, så syntes jeg stadig det er at sige ja til at verden ser ud som den gør.
Ked af hvis jeg træder nogen over tæerne, men jeg må indrømme, at jeg følte du stampede lidt på mine ved at tale ned til os barnløse. vi oplever det jo netop ikke som "let" at få børn og vi syntes ikke vi vælger den "lette" løsning ved at forsøge at få vores eget barn - og det ville du også vide hvis du vidste hvor mange fysiske smerter der er forbundet med behandlingerne - udover de psykiske!
Vi (min mand og jeg) er forresten også blevet testet og vi har også gode muligheder for at få børn selv, der er absolut intet galt med nogen af os, og alligevel fungerer det bare ikke, så bare fordi jeres tal ser gode ud, er det ikke lig med et enormt afkast af biologiske unger.
og ja, det er jo utrolig narcissistisk at få et barn, men det er det jo uanset om man får et barn ad naturens vej eller vælger at adoptere det, i sidste ende handler det om, at man mener man har noget at give til verden og vil føre sin ånd videre ind i fremtiden. Jeg tror ikke der er nogen af os, der udelukkende ønsker os en lille version af os selv og jeg tror heller ikke det var sådan Eva mente det (men jeg skal naturligvis ikke tale på hendes vegne), men der er noget helt specielt ved at genkende sig selv i sit barn (for mit vedkommende i min niece) og det er tydeligt du også selv oplever dette når du siger, at andre fortæller at din adopterede søn opfører sig som eller ligner dig.
Anmeld